Gå til innhold

7 uker gravid, store smerter.

ReDBulL-EnErgI

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 7 uker gravid, og har den siste uken slitt med store smerter i mage og endel smerter i rygg, står på alle nettsider at ligament smerter skal være moderate og gå over raskt, men mine smerter holder på i opptil en time i varierende intensitet! Det er helt uutholdelig mens det står på som værst. Har vært hos legen og tatt urinprøve som viser litt hvite blodlegemer og protein i urinen, men ikke noe tydelig utslag på blærekatarr. Den er nå sendt inn til dyrking. 

Hjelp, hva kan lindre? Paracet hjelper bare noen timer om den i det hele tatt slår inn. Er selvfølgelig helt fin når jeg er hos legen, normal crp. Ingen blod når jeg går på do så legen virker ikke bekymret for svangerskap utenom livmor og spontanabort.

Jeg blir sittende på badegulvet flere ganger om dagen i full gråt pga smertene, og jeg tåler vanligvis ganske mye.

Kan det være noe annet enn blærekatarr og ligament smerter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om ul for å utelukke utenfor livmor. Svangerskap kan være et helvete, men så ille så tidlig virker litt drøyt. Lykke til.

Anonymkode: 64e06...d86

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært ekstremt oppmerksom på svangerskap utenfor livmoren. Be om en ultralyd med en gang. Legen burde jo henvist til hasteultralyd! Ved store smerter så tidlig skal det tas alvorlig, for det er ikke vanlig å ha det sånn som du har det nå. 

Anonymkode: 6dd27...65d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å ta privat ultralyd? Da får du i det minste svar på hvor embryoet sitter, og om det er liv. Er enig i at legen burde henvist deg ved så store smerter. 

Anonymkode: 48824...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke normalt. Har du fått tatt en ultralyd? Det er eneste måte å utelukke svangerskap utenfor livmor. HCG-stigning alene er ikke tilstrekkelig. 

Ring direkte til sykehus/legevakt om fastlegen gjør seg vanskelig. 

Anonymkode: bc5e0...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville vært ekstremt oppmerksom på svangerskap utenfor livmoren. Be om en ultralyd med en gang. Legen burde jo henvist til hasteultralyd! Ved store smerter så tidlig skal det tas alvorlig, for det er ikke vanlig å ha det sånn som du har det nå. 

Anonymkode: 6dd27...65d

Legen prøvde å ta ul på meg, men hadd da så masse luft og bevegelse i tarmen at han ikke så noen ting, var veldig forstoppet på det punktet 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du mulighet til å ta privat ultralyd? Da får du i det minste svar på hvor embryoet sitter, og om det er liv. Er enig i at legen burde henvist deg ved så store smerter. 

Anonymkode: 48824...31f

Skal privat i morgen heldigvis, dyrt men verdt det 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReDBulL-EnErgI skrev (27 minutter siden):

Legen prøvde å ta ul på meg, men hadd da så masse luft og bevegelse i tarmen at han ikke så noen ting, var veldig forstoppet på det punktet 😑

Utvendig ultralyd? Nå er ikke jeg noen lege, men tror ikke utvendig ultralyd har noen hensikt så tidlig. Har aldri vært snakk om å prøve utvendig før uke 10 på meg, og jeg er ganske slank. 

Når det er sagt, så kan jo smertene kanskje skyldes noe med fordøyelsessystemet? Kanskje blindtarmen? Tror den sitter på høyre side. Eller cyster på eggstokkene? 

Privat time høres fornuftig ut, men synd du ikke får den hjelpen du trenger i det offentlige. 

Anonymkode: bc5e0...49e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være forstoppelsen som er årsaken? Få tak i noe ordentlig laksantia på apoteket og tøm deg ordentlig, begynn å bruke litt mildere laksantia daglig for å forebygge forstoppelse. Smerter i tarmen kan være veldig smertefulle. Hvis ikke dette hjelper så bør du be om en ultralyd for å se om det er noe med graviditeten.

Anonymkode: c3275...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan det være forstoppelsen som er årsaken? Få tak i noe ordentlig laksantia på apoteket og tøm deg ordentlig, begynn å bruke litt mildere laksantia daglig for å forebygge forstoppelse. Smerter i tarmen kan være veldig smertefulle. Hvis ikke dette hjelper så bør du be om en ultralyd for å se om det er noe med graviditeten.

Anonymkode: c3275...4d3

Forstoppelsen slapp taket etter jeg tok movicol fra mandag av, så er ikke det lenger, for da hadde jeg enda vondere 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL privat, alt så fint og normalt ut på den, jordmoren sa at det er mest sannsynlig fordøyelsen som lager smertene ja. For ligament smerter skal ikke være så vonde og vare så lenge. Fikk litt tips om hva jeg kan gjøre så håper virkelig det blir bedre snart 🤞

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...