Gå til innhold

Kvinner diskriminerer menn!!!


roffe

Anbefalte innlegg

Høres det rart ut? vel det har altid dreid seg om at det er menn som dikriminerer kvinner. Jeg er en mann som produserer hud og hårpleie produkter etter eldgamle oppskrifter, produktene er meget effektive og jeg vet hva jeg gjør når jeg gir hudpleie.

Jeg etablerte hudpleie salong (ved siden av mitt salg over internett) i Porsgrunn, da kunden som bestilte time oppdaget at hudpleieren var mann (og ikke feminin) avbestilte samtlige kvinner timen de hadde bestilt, med begrunnelsen at jeg var mannlig hudpleier og ikke kvinnelig hudpleier. Siden starten i september er det ikke kommet en eneste kunde av samme grunnen. se PD`s repotasje i morgen på http//www.pd.no

Når skal også kvinner bli kvitt deres holdninger til kvinnelig og mannelige jobber?

Hva mener du om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snodig.

Rart ikke mannlige frisører (som klipper damer) opplever samme problemet.

Eller mannlige massører og fysioterapeuter (som har kvinnelige klienter) har liknende vanskeligheter.

Dette er jo yrker som går over samme lesten; egenpleie og velvære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hva som er årsaken til at kundene dine har avbestilt timen sin hos deg når de fikk høre at hudpleieren er en mann, men jeg kan jo fortelle hva jeg selv ville tenkt!

Hudpleie er en veldig intim greie for meg. Jeg ligger og slapper av, og et fremmed menneske står over meg og berører meg. Uansett om det er snakk om ansiktspleie eller massasje, kommer dette mennesket veldig nær meg. BH-en må tas halvveis av. På slutten av hver ansiktsbehandling pleier hupleieren min å massere skuldrene og nakken min. Dette er så intenst deilig at jeg ikke klarer å la være å sukke henført. Det er på ingen måte noe seksuelt over det, men dette fremmede mennesket kommer faktisk fysisk nærmere meg enn selv mine beste venner. Du skjønner sikkert hvor jeg vil? Dersom hudpleieren var en mann, tror jeg at jeg ville fått problemer med å slappe av. Uansett om du er 100 % profesjonell (det er jeg sikker på at du er!), så ville mann-kvinne-aspektet likevel lagt i mitt bakhode.

Så Roffe, jeg tror egentlig ikke dette skyldes at damene mistror din kompetanse... og dersom årsaken til kundeflukten er som jeg har beskrevet, så kan dette neppe kalles diskriminering!

Lykke til allikevel!

Sia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...