Gå til innhold

Positiv EL-test 3 uker etter abort- spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei damer ☺️

Jeg hadde spontanabort og måtte inn til revisio for 3 uker siden. I formiddag tok jeg en EL-test for «gøy» og til min store glede var den positiv. Testet igjen i kveld og opplever den sterkere enn i formiddag. Ikke testet tidligere dager. Ikke hatt samleie heller, før nå i kveld (første gang etter aborten).

men så kom jeg plutselig til å tenke på at jeg tidligere har hørt at denne kan slå positivt ut ved svangerskap. Så spørsmålet mitt er vel egentlig: er denne da til å stole på? Eller må man være helt fri for hcg i kroppen før denne kan benyttes?

tok graviditetstest for 4 dager siden som enda var svak positiv, ikke testet i kveld for det, men burde jo kanskje gjort det i samme slengen 😅

Jeg bare håper at jeg klarer bli gravid igjen snart og at dette ikke drar ut i det vide og brede før det klaffer på ny. Brukte 5 pp på forrige, så kan jo ta sin tid dette 🥲

IMG_3204.jpeg

Anonymkode: e58a3...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hcg igjen i kroppen slår den ut på det ja. Jeg har aldri fått så sterk eggløsningstest som da jeg var gravid, den var mye sterkere enn graviditetstesten. Håper du får eggløsning og en på ekte positiv graviditetstest snart ❤️

Anonymkode: fe89a...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, spent på om vi treffer!

Neg el-test idag (denne typen slo også positivt ut igår), svaaaak pos g-test. Men har det som kan minne om EL-slim! Jeg krysser alt som krysses kan og håper dette går min vei 🤞🏻

men takk for svar 🫶🏻

Ts

IMG_3209.jpeg

Anonymkode: e58a3...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvis det var hcg som slo ut, så burde jo ikke el-testen variere så mye i styrke. Så det høres jo lovende ut! Husker jeg hadde mye el-slim og tydeligere symptomer enn vanlig etter sa. 

Anonymkode: fe89a...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å trigge noen som helst. Men jeg ville kjørt på. Etter abort/fødsel sies det ( myte sikkert ), at det er lettest å bli gravid. Som sagt, mulig myte. Men det skjedde faktisk oss, etter dødfødsel. 8 uker etter vips gravid igjen. Så bare kjør på, du ❤️❤️.. 

Anonymkode: 45d6e...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde positiv eggløsning test mange mange uker etter abort, pga hcg. Så ville tatt en gravid test for å se at den er negativ😊 Hadde selv eggløsning med rester flere mnd. 

Anonymkode: 6a2a3...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...