Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt i ny jobb og vi er bare 3 stk som jobber der. De er en del yngre enn meg, og nå kommer spørsmålene jeg ikke har forberedt meg litt engang på å svare på.

Jeg har store relasjontrsumer som har ført til at jeg har skyvd alle vekk og endt opp helt alene tilslutt. Det er gode grunner som har gjort at det er blitt som det er blitt, men likevell jeg har ikke tenkt å snakke om og fortelle om dette til de jeg jobber sammen med, for det er komplisert å forklare og ekstremt personlig og utrolig sårt. 

Så nå stresser jeg litt for de er veldig opptatt av å hva man har gjort i helgene, planer osv. Og jeg føler meg presset opp i et hjørne. Nesten så jeg føler jeg må lyge. Jeg er helt alene og det har jeg ikke lyst å fortelle om. Så hva sier jeg da? Tidligere steder jeg har jobbet, så har det ikke vært samme type «gransking» på hva man har gjort i helgen, planer for ferier osv. Så nå dør jeg litt, for de ser på meg, så skal jeg liksom fortelle. Så ikke så lett å «snakke vekk» på en måte? 

Hvordan i huleste skal jeg klare å sno meg unna de spørsmålene uten at det virker negativt på de? No er jeg fucked føler jeg.

Anonymkode: e0757...eaf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bedriver tutaging og holder rom i samtalene for deg. Du kan enkelt og greit si at du for nå ønsker å holde livet ditt privat, og så vurdere om du kan delta i samtalene deres ved å stille oppfølgingsspørsmål til de andre så du får tatt turen din.

Et annet alternativ er at du prater om hva du håper på inn i framtiden, eller omtaler bøker, musikk eller serier du har blitt underholdt av.

Husk at de kommer til å fortsette å spørre deg spørsmål, ikke fordi de må vite, men fordi de er sosiale og holder rom til deg. Derfor skal du enkelt og greit gjenta at det er privat og det prater du ikke om.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg får spørsmål om hva jeg har gjort i helgen sier jeg bare som sant er, jeg har vært hjemme og tatt det rolig. Drevet med -hobby-, sett på serier, slappet av, gikk en tur, hva som helst. Det er det jeg liker å drive med, hvorfor skal jeg skjule det eller late som noe annet. Så stiller jeg et oppfølgingsspørsmål om deres helg eller bytter tema.

Anonymkode: 78eeb...ff1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si det du faktisk har gjort?

«Lå på sofaen og slappet av med en serie»

«Testet en ny oppskrift på pastasaus» 

«Vasket dusjen»

«Ryddet i skohaugen»

«Gikk en tur i nabolaget» 

«Sov 9,5 timer i strekk»  

Dette er normale ting. Det trenger ikke være mer spennende. 

Anonymkode: 933e1...df0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (9 minutter siden):

De bedriver tutaging og holder rom i samtalene for deg. Du kan enkelt og greit si at du for nå ønsker å holde livet ditt privat, og så vurdere om du kan delta i samtalene deres ved å stille oppfølgingsspørsmål til de andre så du får tatt turen din.

Et annet alternativ er at du prater om hva du håper på inn i framtiden, eller omtaler bøker, musikk eller serier du har blitt underholdt av.

Husk at de kommer til å fortsette å spørre deg spørsmål, ikke fordi de må vite, men fordi de er sosiale og holder rom til deg. Derfor skal du enkelt og greit gjenta at det er privat og det prater du ikke om.

Tusen takk for råd, setter veldig pris på det. Jeg har allerede lagt egget litt, fordi jeg ble stressa når det ble litt spørring og graving. Så sa ting som egentlig ikke er tilfelle, fordi jeg visste ikke hvordan jeg skulle klare å ro meg vekk. Så det er på. En måte for seint å si at det er privat 😔 Det hadde vært helt genialt å si fra starten, hadde jeg bare visst

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Si det du faktisk har gjort?

«Lå på sofaen og slappet av med en serie»

«Testet en ny oppskrift på pastasaus» 

«Vasket dusjen»

«Ryddet i skohaugen»

«Gikk en tur i nabolaget» 

«Sov 9,5 timer i strekk»  

Dette er normale ting. Det trenger ikke være mer spennende. 

Anonymkode: 933e1...df0

Jo jeg har nevnt sånne ting, men det er akkurat som at de venter på at jeg skal si noe mer. De er jo veldig sosiale og finner på ting med venner og sånn, besøker familie o.l sa forrige helg at jeg skulle ha opprydding (jeg er faktisk sykt treig på å rydde så til og med der.. off 🙈) hvordan skal dette enda bra uten at jeg skal føle meg som en taper? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...