AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Del Skrevet 9. april Jeg har fått finansieringsbevis og signert kontrakt, men boligen er ikke ferdig før neste år. Hva skjer dersom jeg blir gravid i mellomtiden, og barnet blir født før boligen er ferdig? Vil det ha noe å si for lånet jeg skal få? Har forstått det sånn at man ikke trenger å opplyse om ikke-eksisterende barn og at det er situasjonen per dags dato som gjelder, men det stiller seg kanskje annerledes når det er et nybygg som ikke er ferdig enda? Mvh Anonymkode: e1ab8...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 9. april #2 Del Skrevet 9. april lånepapirene signeres jo når du kjøpe boligen, og ikke ved overtakelse, så vil tro at det ikke har noe å si. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Del Skrevet 9. april Hololo skrev (13 minutter siden): lånepapirene signeres jo når du kjøpe boligen, og ikke ved overtakelse, så vil tro at det ikke har noe å si. Det jeg håper på 👍🏼 Anonymkode: e1ab8...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Del Skrevet 10. april Hololo skrev (4 timer siden): lånepapirene signeres jo når du kjøpe boligen, og ikke ved overtakelse, så vil tro at det ikke har noe å si. Dette stemmer ikke i vårt tilfelle i hvert fall. Vi betaler hele kjøpesummen ved overtagelse og vi tar ikke opp lån før rett før det. Anonymkode: f5ef7...142 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Del Skrevet 10. april Banken gjør ny kredittsjekk når lånet skal utbetales for å sjekke om det har skjedd vesentlig endring i forutsetningene/betalingsevne til de som skal ha lån i forhold til når de fikk finansieringsbeviset. Er du i alderen hvor det er naturlig at du kan bli gravid så er det mye mulig de har hensyntatt dette allerede, men jeg hadde snakket med banken om dette nå så du ikke får problemer om det skulle skje. Anonymkode: 917c9...71f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 10. april #6 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette stemmer ikke i vårt tilfelle i hvert fall. Vi betaler hele kjøpesummen ved overtagelse og vi tar ikke opp lån før rett før det. Anonymkode: f5ef7...142 Jeg har nylig kjøpt nybygg, dette ble kjøpt nesten 2 år før ferdigstilling. Alt av låne papirer ble signert ved kjøp, og 10% av summen(som ble tatt av EK) ble betalt da, eneste jeg trengte å gjør 2 år senere når jeg skulle overta var å sende en beskjed til min bank kontakt at overtakelsen er da og de overførte da resten før det, men lånet ble i teorien ikke tatt opp før overtakelse nei. Jeg kan ikke svare på om de tar en ny vurdering i slike tilfeller. TS du er ikke gravid ennå så kanskje sikrest og avvente litt, er jo tross alt ikke så lenge til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #7 Del Skrevet 10. april Hololo skrev (4 timer siden): Jeg har nylig kjøpt nybygg, dette ble kjøpt nesten 2 år før ferdigstilling. Alt av låne papirer ble signert ved kjøp, og 10% av summen(som ble tatt av EK) ble betalt da, eneste jeg trengte å gjør 2 år senere når jeg skulle overta var å sende en beskjed til min bank kontakt at overtakelsen er da og de overførte da resten før det, men lånet ble i teorien ikke tatt opp før overtakelse nei. Jeg kan ikke svare på om de tar en ny vurdering i slike tilfeller. TS du er ikke gravid ennå så kanskje sikrest og avvente litt, er jo tross alt ikke så lenge til Mine 10% egenkapital er også sperret frem til overtakelse. Vil også ha spart en del mer i EK fram til overtakelsen. Anonymkode: e1ab8...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #8 Del Skrevet 10. april Hololo skrev (19 timer siden): lånepapirene signeres jo når du kjøpe boligen, og ikke ved overtakelse, så vil tro at det ikke har noe å si. Det er jo bare vås. Man må ha en matrikkel for å kunne ta pant og da må boligen være registrert i kartverket. Hololo skrev (10 timer siden): Jeg har nylig kjøpt nybygg, dette ble kjøpt nesten 2 år før ferdigstilling. Alt av låne papirer ble signert ved kjøp, og 10% av summen(som ble tatt av EK) ble betalt da, eneste jeg trengte å gjør 2 år senere når jeg skulle overta var å sende en beskjed til min bank kontakt at overtakelsen er da og de overførte da resten før det, men lånet ble i teorien ikke tatt opp før overtakelse nei. Jeg kan ikke svare på om de tar en ny vurdering i slike tilfeller. TS du er ikke gravid ennå så kanskje sikrest og avvente litt, er jo tross alt ikke så lenge til Dette er løgn, for det er ikke mulig å signere lånepapirer uten en panteerklæring som sendes til kartverket og dette er ikke mulig å få til uten matrikkel, noe som man ikke får før boligen er oppført. TS, vi kjører en lånesak når finansieringsbeviset sendes ut og en ny når realiseringen skal gjennomføres. Har du fått et barn i mellomtiden så kan saken gå i minus om du ikke hadde betjeningsevne. I banken jeg jobber så står vi inne for kommitteringen av kjøpet og fikser det på avvik så lenge ingenting annet er endret, men i værste fall så vil ikke banken godkjenne det og du må finne en annen bank eller selge fordi du på papiret ikke har betjeningsevne for lånet. Mvh finansrådgiver Anonymkode: 61c90...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #9 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo bare vås. Man må ha en matrikkel for å kunne ta pant og da må boligen være registrert i kartverket. Dette er løgn, for det er ikke mulig å signere lånepapirer uten en panteerklæring som sendes til kartverket og dette er ikke mulig å få til uten matrikkel, noe som man ikke får før boligen er oppført. TS, vi kjører en lånesak når finansieringsbeviset sendes ut og en ny når realiseringen skal gjennomføres. Har du fått et barn i mellomtiden så kan saken gå i minus om du ikke hadde betjeningsevne. I banken jeg jobber så står vi inne for kommitteringen av kjøpet og fikser det på avvik så lenge ingenting annet er endret, men i værste fall så vil ikke banken godkjenne det og du må finne en annen bank eller selge fordi du på papiret ikke har betjeningsevne for lånet. Mvh finansrådgiver Anonymkode: 61c90...8f9 Takk for svar. Hva menes med «står vi inne for kommitteringen av kjøpet og fikser det på avvik så lenge ingenting annet er endret»? Hilsen ts Anonymkode: e1ab8...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #10 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar. Hva menes med «står vi inne for kommitteringen av kjøpet og fikser det på avvik så lenge ingenting annet er endret»? Hilsen ts Anonymkode: e1ab8...4aa Og det holder altså ikke at man har skrevet kontrakt og kjøpt, det gjøres en ny vurdering likevel? Anonymkode: e1ab8...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 10. april #11 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo bare vås. Man må ha en matrikkel for å kunne ta pant og da må boligen være registrert i kartverket. Dette er løgn, for det er ikke mulig å signere lånepapirer uten en panteerklæring som sendes til kartverket og dette er ikke mulig å få til uten matrikkel, noe som man ikke får før boligen er oppført. TS, vi kjører en lånesak når finansieringsbeviset sendes ut og en ny når realiseringen skal gjennomføres. Har du fått et barn i mellomtiden så kan saken gå i minus om du ikke hadde betjeningsevne. I banken jeg jobber så står vi inne for kommitteringen av kjøpet og fikser det på avvik så lenge ingenting annet er endret, men i værste fall så vil ikke banken godkjenne det og du må finne en annen bank eller selge fordi du på papiret ikke har betjeningsevne for lånet. Mvh finansrådgiver Anonymkode: 61c90...8f9 Synes å huske at jeg signerte lånepapirene ved kjøp av bolig, og trodde ikke jeg signerte noe ved overtakelse, Men meget mulig jeg husker feil. men regne med du kan dette om du jobber i bank Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå