Gammeldame07 Skrevet 9. april 2025 #1 Skrevet 9. april 2025 Hei! Jeg tok p-stav i oktober som prevensjon, jeg hadde ingen bivirkninger første mnd før jeg tilslutt fikk mensen. Nå har jeg hatt mensen i 4mnd i strekk og helsesøster på skolen har tilbudt meg en p-pille kur i 3mnd for å kunne stabelisere blødningene. Hvor stor er sjansen for at dette vil fungere. Jeg vil ikke ta ut p-staven siden jeg føler meg beskyttet mot å bli gravid. Når jeg ikke hadde p-stav brukte jeg og kjæresten kondom, men disse sprakk ofte fordi han er litt større nedentil, og jeg er livredd for at de skal sprekk og jeg bli gravid. Derfor føler jeg meg tryggere med staven. P-piller er jeg redd for å ta i frykt for å glemme og ta de i tide, å igjen derfor usikker på om de holder meg beskyttet mot graviditet. Jeg er så lei av og ha mensen og lurer på om jeg burde bare prøve denne p-pillekuren selv om jeg er redd den er bortkastet og vil bare gi meg bivirkninger.
pia mater Skrevet 10. april 2025 #2 Skrevet 10. april 2025 Fikk mye blødninger med pstav selv og tok ppiller i tillegg. Blødningene sluttet umiddelbart, men jeg fikk veldig såre og tørre slimhinner av det. Vi reagerer alle forskjellig så er verdt å prøve ut Så lenge du har pstav er du beskyttet mot graviditet, ppillene er kun i tillegg for å stabilisere blødninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå