AnonymBruker Skrevet 11. april #61 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 4.09): Dette høres veldig spesielt ut. Tror ikke akkurat dette er normen. Det er nok noe med miljøet der du bor. Anonymkode: 8e1b7...2c7 Ekspander Nei, du ser over ansatte som sier de må være 1-1 på barn i 4. trinn. Anonymkode: c384f...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #62 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 4.27): Enig. Derfor slutter mi etter sommeren. Vi har råd, men de fleste lar allikevel være, så det hun elsker med sfo er jo tiden til å være med vennene sine. Hadde alle fortsatt klart det hadde blitt mye bedre alternativ enn å være hjemme alene. Men regner med de andre slutter, det er for mye penger for de fleste. Jeg skulle veldig gjerne sett de hadde et typ sfo-tilbud egentlig gjennom hele barneskolen. Ikke nødvendigvis den samme «følge til do» sfo’en, mer som en fritidsklubb med tilstedeværende voksne. Er jo nå barna begynner å henge alene rundt, lenge før de er klare for å henge alene uten voksne til støtte hvis ting skjer. Synes det er trist. Vi er heldige og har endel hjemmekontor. Men er litt redd vi blir «sfo», nettopp fordi barna søker dit det er voksne i nærheten. De er fortsatt ikke kjempestore og selvstendige i 4.klasse… Anonymkode: 9498d...958 Ekspander Mange steder har jo fritidsklubber som er åpent for 5-7.trinn et par dager i uka. Her er det jo ikke noe påmelding, men ungene kommer og går som de vil. Jeg tenker at det er nok. Å ha SFO ut barneskolen for "vanlige" barn høres for meg absurd ut. Jeg vet at noen skoler/kommuner har et slikt tilbud, men helt ærlig, ingen trenger SFO etter 3.trinn, med mindre barnet har store utfordringer. Og for mange av barna med atferdsvansker, så er det ikke bra for de å ha SFO. Det blir for ustrukturert med mye frilek, de voksne har ikke nok kompetanse til å følge opp barn med den type utfordringer, noe som igjen går ut over andre barn. Jeg tenker at den friheten barna får når de slutter på SFO, er helt nødvendig. Og barna ønsker jo selv og slutte. Dere aner ikke hvor mange spørsmål vi får fra barn som kjeder seg om å ringe foreldre for å spørre om de kan dra hjem, fordi de ikke har lyst til å være på SFO. For min egen del var de årene på barneskolen etter at jeg sluttet på SFO de beste årene av barndommen. Nettopp fordi man hadde den friheten til å kunne gjøre akkurat hva man ville fra man sluttet på skolen frem til foreldrene kom hjem fra jobb. Anonymkode: d0594...147 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå