Arba Skrevet 9. april #1 Del Skrevet 9. april Bør VVB fra 2001 byttes? Er i rom uten sluk, men vi skal nok selge leiligheten neste år - er det da en god investering? Vil koste meg rett i underkant av 20.000 kr inkl lekkasjesikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Del Skrevet 9. april Hadde ikke gidda. Kjøpte nettopp ny. Kostet rett under 10000 inkl montering. 200 liter. Anonymkode: 14723...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #3 Del Skrevet 10. april Er det noe lekkasje eller andre ting som skal tilsi at du må bytte vvb? Hvis det ikke er det, så hadde jeg ikke byttet. Anonymkode: 8087e...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Del Skrevet 10. april bare nevner det, men vi byttet en varmtvannsbereder i et rom uten sluk, og måtte da få noe form for sluk etter nye regler - i vår tilfelle ble det hull i veggen til bad og en slange ut. VVB var i en bod vegg i vegg med bad. Anonymkode: 764fa...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 10. april #5 Del Skrevet 10. april Det er aldri en god ide å bytte noe som virker, ihvertfall ikke i miljø- eller økonomisammenheng. Boligkjøpere bryr seg katta om berederen er ny eller gammel, eller om lekkasjesikring er ihht dagens krav. Bytter du likevel så kjøp ihvertfall en smart bereder, da får du 4000 i støtte gjennom Enova. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 10. april Forfatter #6 Del Skrevet 10. april Skal jeg kun gå for montering av lekkasjesikring da og ny kjøkkenkran med vannstengning? Vil nok koste meg 8000 kr (ca), men da sikres det i hvert fall mtp lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #7 Del Skrevet 10. april Arba skrev (På 9.4.2025 den 19.00): Bør VVB fra 2001 byttes? Er i rom uten sluk, men vi skal nok selge leiligheten neste år - er det da en god investering? Vil koste meg rett i underkant av 20.000 kr inkl lekkasjesikring. Ekspander Kjøp deg en lekkasje alarm, ala en røykvarsler, og legg den inn under vvb. Vi har dette i alle skap 7nder vaskene og under oppvaskmaskinen. Anonymkode: 5d7a4...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #8 Del Skrevet 10. april Arba skrev (På 9.4.2025 den 19.00): Bør VVB fra 2001 byttes? Er i rom uten sluk, men vi skal nok selge leiligheten neste år - er det da en god investering? Vil koste meg rett i underkant av 20.000 kr inkl lekkasjesikring. Ekspander Du må vel også ordne noe form for sluk hvis du skifter? Har vel kommet noen regler på det mener jeg Anonymkode: 1b21d...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #9 Del Skrevet 10. april Og hadde ikke skiftet hvis du skal selge, har null å si for eventuell salgspris, du får ikke den investeringen tilbake Anonymkode: 1b21d...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #10 Del Skrevet 10. april nope Anonymkode: ef300...c50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #11 Del Skrevet 10. april Nei. Vi har vvb fra 1982 som fortsatt funker fjell. Så lenge det er oppgitt i takstrapporten, så skal det ikke ha noe å si mtp salg heller. Ingen betaler ekstra for en ny vvb. Anonymkode: 73e82...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. april #12 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 16.25): Nei. Vi har vvb fra 1982 som fortsatt funker fjell. Så lenge det er oppgitt i takstrapporten, så skal det ikke ha noe å si mtp salg heller. Ingen betaler ekstra for en ny vvb. Anonymkode: 73e82...434 Ekspander Skal ikke se bort ifra at den har et ganske mye høyere varmetap enn dagens moderne beredere. Med de strømprisene vi har, og antagelig fortsetter å ha) er det nok ikke så dumt å begynne planlegging med å bytte. Kanskje tilogmed en smartbereder, som varmer seg opp når strømprisen er lavest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #13 Del Skrevet 11. april newman01 skrev (På 11.4.2025 den 6.51): Skal ikke se bort ifra at den har et ganske mye høyere varmetap enn dagens moderne beredere. Med de strømprisene vi har, og antagelig fortsetter å ha) er det nok ikke så dumt å begynne planlegging med å bytte. Kanskje tilogmed en smartbereder, som varmer seg opp når strømprisen er lavest. Ekspander Vi byttet varmtvannstanken vår på 1992 og ble nødt til å sette inn en varmeovn etter det. Den nye høiax-brederen ga oss null varme i rommet. Regner med vinningen gikk opp i spinningen for oss, men jeg ville ikke risikere lekkasje fra en såpass gammel tank Anonymkode: 59b4c...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #14 Del Skrevet 11. april Arba skrev (På 10.4.2025 den 11.44): Skal jeg kun gå for montering av lekkasjesikring da og ny kjøkkenkran med vannstengning? Vil nok koste meg 8000 kr (ca), men da sikres det i hvert fall mtp lekkasje. Ekspander Hvorfor skal du sette inn lekkasje sikring? Er det for deg selv, eller for ny kjøper du gjør det? Kravet kom i forbindelse med tek17 (altså i 2017), men har ikke tilbakevirkende kraft. Siden du planlegger å selge innen 1 år er det bortkastet penger. Kjøper bryr seg katta om sånne ting. Anonymkode: 8087e...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 11. april Forfatter #15 Del Skrevet 11. april Lekkasjesikring tenker jeg litt på pga. egen sikkerhet enn så lenge også. Lekkasje ville medført enorme skader i rom uten sluk. Bør jeg direktekoble den vvb jeg allerede har? Må uansett gjøre noe elarbeid , så kan direktekoble den i samme sleng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. april #16 Del Skrevet 11. april Arba skrev (På 11.4.2025 den 21.35): Lekkasjesikring tenker jeg litt på pga. egen sikkerhet enn så lenge også. Lekkasje ville medført enorme skader i rom uten sluk. Bør jeg direktekoble den vvb jeg allerede har? Må uansett gjøre noe elarbeid , så kan direktekoble den i samme sleng Ekspander Ja, for det er ekstra gøy å måtte ringe elektriker før man ringer rørlegger for å gjøre arbeid med vvb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #17 Del Skrevet 12. april newman01 skrev (På 11.4.2025 den 22.01): Ja, for det er ekstra gøy å måtte ringe elektriker før man ringer rørlegger for å gjøre arbeid med vvb Ekspander Hva mener du med det utsagnet?? Det er ikke lov lengre med stikk til VVB, og de som har det frarådes å ha det da den løsningen er direkte brannfarlig! Det avdekkes stadig varmgang i VVB hvor huseier tar ansvar og får gjennomført kontroll av sitt elnett i huset. Anonymkode: f294f...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #18 Del Skrevet 12. april Arba skrev (På 9.4.2025 den 19.00): Bør VVB fra 2001 byttes? Er i rom uten sluk, men vi skal nok selge leiligheten neste år - er det da en god investering? Vil koste meg rett i underkant av 20.000 kr inkl lekkasjesikring. Ekspander Vi byttet nettopp en fra 1987🫣 og vi betalte 13000 tilsammen både VVB, lekkasjesikring, elektriker og rørlegger, men dette var bare en 100L tank vi byttet til. Anonymkode: 79cf1...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå