Gå til innhold

Kansellere bare deler av flytur med Norwegian

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal fly fra en flyplass i Norge til Gardermoen, så derifra til utlandet. Men jeg må kansellere flyturen fra den flyplassen til Gardermoen, og bare ta flyet fra Gardermoen til utlandet. 

På Norwegian sine sider har jeg bare mulighet til å endre reisen (endre dato, ikke fjerne) og kansellere reisen. Jeg tør ikke trykke på "kanseller reise" i tilfelle alt blir kansellert når jeg trykker. 

Hvordan går man frem her? Må jeg ringe kundeservice? 

Anonymkode: 2e4a2...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Skal fly fra en flyplass i Norge til Gardermoen, så derifra til utlandet. Men jeg må kansellere flyturen fra den flyplassen til Gardermoen, og bare ta flyet fra Gardermoen til utlandet. 

På Norwegian sine sider har jeg bare mulighet til å endre reisen (endre dato, ikke fjerne) og kansellere reisen. Jeg tør ikke trykke på "kanseller reise" i tilfelle alt blir kansellert når jeg trykker. 

Hvordan går man frem her? Må jeg ringe kundeservice? 

Ring kundeservice, du kan nok ikke kansellere den første delen av flyturen.

Anonymkode: 54e78...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ringe kundeservice ja. Hvis du trykker på knappen kansellerer du hele reisen. 
Hvis du ikke dukker opp på første leg, blir hele reisen kansellert dessuten. 

Anonymkode: cab86...0d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med kundeservice, hun mente at jeg kunne gjøre dette selv. Jeg glemte å spørre om jeg skal trykke på kanseller reisen knappen, for det er ikke tilgjengelig under endre reise. Noen som vet om man må bekrefte en gang til når man trykker på kanseller reisen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian selger vel i utgangspunktet bare enkeltbilletter. Jeg har i hvert fall ofte brukt bare den ene delen av reisen. Og da har jeg ikke avbestilt, siden jeg uansett hadde lavpris. Hvis flighten blir kansellert av en eller annen grunn får man jo pengene tilbake, i motsetning til hvis man avbestiller selv. Og man kan uansett få flyplassavgiftene tilbake. 

Men i mine tilfeller har det vært snakk om at jeg har droppet den opprinnelige returen, og bestilt en annen retur (som var billigere enn å endre). Så ikke nøyaktig samme scenario som ditt. Så sjekk med kundeservice for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 4e9ec...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Norwegian selger vel i utgangspunktet bare enkeltbilletter. Jeg har i hvert fall ofte brukt bare den ene delen av reisen. Og da har jeg ikke avbestilt, siden jeg uansett hadde lavpris. Hvis flighten blir kansellert av en eller annen grunn får man jo pengene tilbake, i motsetning til hvis man avbestiller selv. Og man kan uansett få flyplassavgiftene tilbake. 

Men i mine tilfeller har det vært snakk om at jeg har droppet den opprinnelige returen, og bestilt en annen retur (som var billigere enn å endre). Så ikke nøyaktig samme scenario som ditt. Så sjekk med kundeservice for sikkerhets skyld. 

Men jeg har gjort det. Er fullt mulig å kansellere ene flyturen, problemet er at jeg har snakket med kundeservice og hun mener at jeg kan gjøre dette på nettet selv. Det kan jeg ikke. 

Men der er en skummel knapp som sier "KANSELLER REISEN". Og jeg lurer på om hvis jeg trykker på den, vil jeg da kunne kansellere den ene delen, uten å kansellere hele turen. Er det slik at om man trykker på den knappen så er hele turen kansellert på 1 sekund? Jeg må ringe kundeservice igjen å spørre i morgen, for er visst ingen på Kvinneguiden eller Reddit som noensinne har hatt dette problemet.... Og man må sitte i telefonkø i 30 minutter for å spørre om det. Noe frustrerende, kjenner jeg. :P Hun i Norwegian ville ikke gjøre det for meg fordi det ville koste meg mye penger, så derfor ba hun meg gjøre det selv. Men jeg har jo sett at det ikke er mulig (med mindre jeg må trykke på kansellere reisen). 

Anonymkode: de861...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg har gjort det. Er fullt mulig å kansellere ene flyturen, problemet er at jeg har snakket med kundeservice og hun mener at jeg kan gjøre dette på nettet selv. Det kan jeg ikke. 

Men der er en skummel knapp som sier "KANSELLER REISEN". Og jeg lurer på om hvis jeg trykker på den, vil jeg da kunne kansellere den ene delen, uten å kansellere hele turen. Er det slik at om man trykker på den knappen så er hele turen kansellert på 1 sekund? Jeg må ringe kundeservice igjen å spørre i morgen, for er visst ingen på Kvinneguiden eller Reddit som noensinne har hatt dette problemet.... Og man må sitte i telefonkø i 30 minutter for å spørre om det. Noe frustrerende, kjenner jeg. :P Hun i Norwegian ville ikke gjøre det for meg fordi det ville koste meg mye penger, så derfor ba hun meg gjøre det selv. Men jeg har jo sett at det ikke er mulig (med mindre jeg må trykke på kansellere reisen). 

Og ja, to ulike anonymkoder da jeg har to brukere her. Blir vel tråden stengt også. Jaja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er det urefunderbar billett? Da trenger du ikke avbestille, du kan bare be om avgifter tilbake senere. Har du prøvd chat, går ofte raskere enn telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det urefunderbar billett? Da trenger du ikke avbestille, du kan bare be om avgifter tilbake senere. Har du prøvd chat, går ofte raskere enn telefon. 

Hos Norwegian er nok ikke dette noe problem, men som et generelt råd vil jeg minne om at de fleste flyselskaper automatisk vil kansellere resten av turen dersom du er no-show på turens første segment.

Dette kalles skop-legging og det finnes en del som spekulerer i dette, derfor har flyselskapene slått hardere ned på dette de siste årene.

Anonymkode: f32d8...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Trykker du «kanseller reisen», så ryker hele reisen. 

Anonymkode: 28aa4...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...