Gå til innhold

Noen som har jobbet i akuttpsyk. her? Men som nå jobber andre steder.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er sykepleier og har jobbet en god del år i akuttpsykiatrien. Har også vært kort tid innom dps, men ellers kun jobbet med dette innenfor ulike avd.

Jeg lurer på om noen der ute har jobbet med dette - men nå jobber med noe helt annet (f.eks. annet yrke) eller dps osv. 

Trives dere? Savner dere det dere hadde i psyk? 
Jeg har kun jobbet med dette og helsevesenet generelt, så aner liksom ikke hvordan det er «der ute» i andre type jobber, kontor osv. 

Kjenner dette er et veldig tungt felt å jobbe i og jeg føler jeg har fått nok. Jeg er nok mer introvert som type og syns også jobben er alt for mye sosialt, prating hele tiden, veldig mye gi av seg selv. Blir helt utmattet. Altså, jeg har veldig sosiale antenner og tror ikke en sjel på jobb vet jeg føler på dette. Men blir så sliten av å alltid være rundt masse folk hele tiden, hundre meninger om ting og ikke minst ting pasientgruppe og mye «negativt». 

Tenkt mye den siste tiden og er så usikker på om jeg bør omskolere meg helt, typ studere noe nytt. Eller bygge på spl. utdannelsen (men føler ikke noe er intr) eller begynne på dps, siden det i det minste er null utagering, roligere dager, mindre «kamper» som må tas. Men innerst inne er jeg jo lei all psyk. tror jeg. 

er 32 år og kjenner jeg har mistet litt motet. Har tenkt og tenkt så lenge, men aner ikke hva jeg bør gjøre. Men så er det jo også mye bra med jobben. 

Noen med lignende erfaringer? 

Anonymkode: 89ee9...f48

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan svare deg. 

Anonymkode: dcef7...062

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 20.30):

Hei! 

Jeg er sykepleier og har jobbet en god del år i akuttpsykiatrien. Har også vært kort tid innom dps, men ellers kun jobbet med dette innenfor ulike avd.

Jeg lurer på om noen der ute har jobbet med dette - men nå jobber med noe helt annet (f.eks. annet yrke) eller dps osv. 

Trives dere? Savner dere det dere hadde i psyk? 
Jeg har kun jobbet med dette og helsevesenet generelt, så aner liksom ikke hvordan det er «der ute» i andre type jobber, kontor osv. 

Kjenner dette er et veldig tungt felt å jobbe i og jeg føler jeg har fått nok. Jeg er nok mer introvert som type og syns også jobben er alt for mye sosialt, prating hele tiden, veldig mye gi av seg selv. Blir helt utmattet. Altså, jeg har veldig sosiale antenner og tror ikke en sjel på jobb vet jeg føler på dette. Men blir så sliten av å alltid være rundt masse folk hele tiden, hundre meninger om ting og ikke minst ting pasientgruppe og mye «negativt». 

Tenkt mye den siste tiden og er så usikker på om jeg bør omskolere meg helt, typ studere noe nytt. Eller bygge på spl. utdannelsen (men føler ikke noe er intr) eller begynne på dps, siden det i det minste er null utagering, roligere dager, mindre «kamper» som må tas. Men innerst inne er jeg jo lei all psyk. tror jeg. 

er 32 år og kjenner jeg har mistet litt motet. Har tenkt og tenkt så lenge, men aner ikke hva jeg bør gjøre. Men så er det jo også mye bra med jobben. 

Noen med lignende erfaringer? 

Hei,
jeg har vært innom et DPS og sett det som pasient. Kommer fra det private / kontor / innfordring / salg, og det er en egen verden på disse DPS, synes jeg. Fikk litt sjokk. Både med tanke på organisering, hvor lite "kundevennlig" eller pasientvennlig det virker. Fikk dårlig følelse av å gå inn døra der, og det så ikke ut til at de ansatte trivdes heller. 
Å jobbe i det private er noe helt annet, da er selskapet avhengig av kvalitet og produksjon på en helt annen måte, hvis ikke kommer ikke kundene tilbake. Et DPS er offentlig finansiert, og utrolig byråkratisk. I det private, avhengig av størrelse på bedrift, er det kortere vei til beslutninger og lettere å påvirke. Men igjen litt mer risiko dersom selskapet ikke går så bra - se på disse tider f eks. Skjønner godt at det å jobbe rundt deprimerte mennesker over tid kan være tøft, men du gjør en viktig jobb. Men blir du sliten og utbrent over tid, så sier det seg selv at tanker mot annen og ny retning kan være starten på noe nytt. 

Anonymkode: 96cb4...814

Skrevet

Kjenner en fra tiden i aku som gikk over til en koordinerende stilling i kommunen, men hun hadde jobbet i kommunen tidligere. En annen tok velferdsteknologi og jobber også i kommunen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...