Perine Skrevet 9. april #1 Skrevet 9. april (endret) Vi er vant til det. Prisene går bare en vei. Bøndene skal få 33 øre mer for kumelka, greit nok, men butikkene vil nok grafse til seg, for de har ikke magemål. Melken koster allerede 20-30 kr og mer pr liter. Hva kommer disse få og velfortjente ørene til bøndene til å si for butikkprisene? Tine skrur opp melkeprisen til sommeren | ABC Nyheter Nytter ikke å klage. Jeg er heldigvis ingen storforbruker. Endret 9. april av Perine
Hensatt Skrevet 9. april #2 Skrevet 9. april Kunne steget med 5 kroner for min del, så lenge alle kronene gikk til bonden som knapt har hatt en reallønnsvekst siste 50 år. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Skrevet 9. april 33 øre prisøkning for 1 liter melk er da ingenting. Anonymkode: 8d345...6cc
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 33 øre prisøkning for 1 liter melk er da ingenting. Anonymkode: 8d345...6cc 33 øre til bonden, så tar butikkene å legger på 3-4 kroner til siden de måtte betale 33 øre ekstra, også skylder de på at bonden fikk så mye mer. Anonymkode: 62acc...517
AnonymBruker Skrevet 9. april #5 Skrevet 9. april Hensatt skrev (35 minutter siden): Kunne steget med 5 kroner for min del, så lenge alle kronene gikk til bonden som knapt har hatt en reallønnsvekst siste 50 år. Det er selvfølgelig 100% bulshit, men de er veldig glad i å fortelle deg det. Bruker selv Oatly. Jeg er ikke vegetarianer, men bønda gidder jeg ikke sponse. Anonymkode: f367a...445
Perine Skrevet 9. april Forfatter #6 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 33 øre til bonden, så tar butikkene å legger på 3-4 kroner til siden de måtte betale 33 øre ekstra, også skylder de på at bonden fikk så mye mer. Anonymkode: 62acc...517 Ja, det gjør de, og i tillegg får det ringvirkninger fordi melk er en viktig ingrediens i både bakervarer og annen matproduksjon. Slike varer vil bli dyrere å kjøpe. Jeg er litt gjerrig med å bruke melk til brødbakst og annet, for det er noe jeg stadig gjør fordi det lønner seg å bake.
Hensatt Skrevet 9. april #7 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er selvfølgelig 100% bulshit, men de er veldig glad i å fortelle deg det. Bruker selv Oatly. Jeg er ikke vegetarianer, men bønda gidder jeg ikke sponse. Anonymkode: f367a...445 Du vet det sitter en bonde i andre enden av havremelka di også? 10 1 5
AnonymBruker Skrevet 9. april #8 Skrevet 9. april Hensatt skrev (42 minutter siden): Kunne steget med 5 kroner for min del, så lenge alle kronene gikk til bonden som knapt har hatt en reallønnsvekst siste 50 år. For min del kunne melk kosta 50 kr literen. Jeg har ikke drukket det siden jeg var 4. Anonymkode: 16960...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #9 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er selvfølgelig 100% bulshit, men de er veldig glad i å fortelle deg det. Bruker selv Oatly. Jeg er ikke vegetarianer, men bønda gidder jeg ikke sponse. Anonymkode: f367a...445 En av de som tror at maten oppstår fra lufta i butikken? Du spiser kanskje mest ultraprosessert og kjemisk da? Anonymkode: 62acc...517 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #10 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er selvfølgelig 100% bulshit, men de er veldig glad i å fortelle deg det. Bruker selv Oatly. Jeg er ikke vegetarianer, men bønda gidder jeg ikke sponse. Anonymkode: f367a...445 Dette er bare skrevet for å provosere. Det er lett å skjønne. Regner med du både spiser og drikker. Anonymkode: 614e9...542
Hensatt Skrevet 9. april #11 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For min del kunne melk kosta 50 kr literen. Jeg har ikke drukket det siden jeg var 4. Anonymkode: 16960...9d8 Dette handler ikke bare om melka man drikker. Melk er ingrediens i en lang rekke andre varer også. Drikkemelk er bare en liten del av det.
AnonymBruker Skrevet 9. april #12 Skrevet 9. april Så du unner ikke bonden 33 øre mer for melka? Anonymkode: fa033...d92
AnonymBruker Skrevet 9. april #13 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er selvfølgelig 100% bulshit, men de er veldig glad i å fortelle deg det. Bruker selv Oatly. Jeg er ikke vegetarianer, men bønda gidder jeg ikke sponse. Anonymkode: f367a...445 Hva har bønda gjort deg? Anonymkode: 60bfa...5d5 1
Perine Skrevet 9. april Forfatter #14 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så du unner ikke bonden 33 øre mer for melka? Anonymkode: fa033...d92 Kanskje du skulle lese både tråden og artikkelen? De 33 ørene er ingenting, men de vokser jo veldig på veien til kassen i butikken, både for meieriprodukter og en masse andre varer der disse inngår.
Perine Skrevet 9. april Forfatter #15 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette er bare skrevet for å provosere. Det er lett å skjønne. Regner med du både spiser og drikker. Anonymkode: 614e9...542 Det er vanskelig å unngå meieriprodukter, om man ikke gransker innholdsfortegnelsene nøye i veldig mange varer. Å nei, drikker ikke melk, men spiser yoghurt, ost, pudding, hvit saus, softis, brød og boller, kremkaker, osv, osv..
AnonymBruker Skrevet 9. april #16 Skrevet 9. april Hensatt skrev (2 timer siden): Dette handler ikke bare om melka man drikker. Melk er ingrediens i en lang rekke andre varer også. Drikkemelk er bare en liten del av det. Ja dessverre laktose i altfor mange produkter. Anonymkode: 8d345...6cc
Hololo Skrevet 10. april #17 Skrevet 10. april vi får drikke brus, mye billigere det. Tipper at Melken øke med minst 5kr, kanskje mer. Stakkers de som eier disse kjedene, de må jo få litt ekstra de og.
AnonymBruker Skrevet 10. april #18 Skrevet 10. april Hololo skrev (4 timer siden): vi får drikke brus, mye billigere det. Tipper at Melken øke med minst 5kr, kanskje mer. Stakkers de som eier disse kjedene, de må jo få litt ekstra de og. Drikke kaffe med soyamelk i. Veldig godt 🍵 Anonymkode: 8d345...6cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå