Gå til innhold

partner vil ha barn, jeg syns det er for tidlig (35 år). leve lykkelig for det om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, så jeg har en liten situasjon pågående i samlivet mitt her. jeg og partneren min snakket for en stund siden om å få barn, jeg er ikke helt sikker på om det er noe jeg er klar for (35 år gammel). Jeg har definitivt lyst på barn en gang i framtiden, men jeg vil gjerne leve fullt ut først, og jeg føler ikke at jeg har fått gjort det enda. partneren min sier at det haster og at hvis det ikke skjer snart så skal han forlate meg.(han sa det på en finere måte men det var det han siktet til). Jeg elsker han og det er han jeg har lyst til å leve resten av livet mitt med han, jeg skjønner bare ikke hvorfor han har så hastverk med å få barn (vi er like gamle). Han påstår at vi har ventet mer enn lenge nok og han argumenterer med at han ikke vil at barna våre skal ha for gamle foreldre slik at vi ikke rekker å møte barnebarna. fordi han selv hadde det (foreldrene fikk han når de var i førti årene). Jeg er faktisk kommet til briste punktet så voldsomt at jeg vurderer å sterilisere meg. Og bare si at dette var en eller annen ovulasjons forstyrrelser som ikke har vert oppdaget før nå. fordi da kan han ikke forlate meg, og vi trenger ikke å få barn med det første (vi kan alltids adoptere men det tar jo gjerne noen år og innen den tid så har jeg nok allerede fått oppfylt mine ønsker i livet. Hva syns dere? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

35 år er i seneste laget for å tenke på barn. Å vente enda lenger hadde jeg aldri turt! Særlig når du ønsker barn og når samlivet står på spill! Husk at man fort kan bruke noen år for å klare å bli gravid, og det er ikke sikkert dere rekker det dersom du skal leve livet først.

Anonymkode: 82b58...59e

• Liker 33
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i å «leve livet først»?

Anonymkode: b827a...9c3

• Liker 16
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter mitt andre og siste barn nå og er 34, fyller 35 i år. Angrer på at jeg ikke begynte å tenke på barn når jeg var 26-27-28… 

Steriliserer du deg uten å si noe er du ett grusomt menneske.
Slipp nå tak i mannen om dere ikke ønsker det samme. Jeg skjønner han 100% med at han syns det virkelig begynner bli påtide med barn. Det er ikke barebare å bli gravid heller når du er såpass gammel etter hvert.. 

Anonymkode: 8d81f...680

• Liker 22
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du gjort hittil i livet? Hvor mange år til trenger du på å leve livet uten barn? 

Anonymkode: 5f120...ef7

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Venter du lenger kan det hende det ikke blir barn. 

Anonymkode: 25e82...2e9

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva legger du i å «leve livet først»?

Anonymkode: b827a...9c3

Dette lurer jeg og på. 

• Nyttig 2
Skrevet

Din partner har helt rett; du har dårlig tid. Ikke nødvendigvis han, men du har det.

Jeg begynte prøvingen i 20-årene, og er fremdeles ufrivillig barnløs i en alder av 38 år. Jeg anbefaler å begynne så fort man kan i et langvarig forhold der man vet man vil ha barn. Sånn seriøst.

• Liker 13
  • Hjerte 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde skille lag, så han kan realisere sin drøm om å få barn. Å få barn etter fylte 40 er ikke alltid så vanskelig, men det er virkelig ikke optimalt. Jeg snakker av egen erfaring. Fikk aldri møte min bestemor, som fikk barn etter 45 år. Jeg tok dessverre samme valg, og har sviktende helse allerede,  barna er ennå i grunnskolen. 

Anonymkode: b009b...bfa

• Liker 13
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å prøve på mitt første barn som 35-åring. Nå er jeg 37. Fortsatt ikke noe barn, ei heller via ivf. Uforklarlig infertilitet. Bare massevis av spontanaborter. Sannsynligvis er det alderen min som spiller inn. Kromosomfeil på eggene rett og slett. Ellers er alt perfekt. Perfekt helse og alt.

Forstår ikke hvorfor du vil vente. Hva ville du gjøre da, hvis det plutselig blir vanskelig å få barn?

Anonymkode: 59186...3c0

• Liker 8
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
anonymkvinnepåjakt skrev (19 minutter siden):

Okei, så jeg har en liten situasjon pågående i samlivet mitt her. jeg og partneren min snakket for en stund siden om å få barn, jeg er ikke helt sikker på om det er noe jeg er klar for (35 år gammel). Jeg har definitivt lyst på barn en gang i framtiden, men jeg vil gjerne leve fullt ut først, og jeg føler ikke at jeg har fått gjort det enda. partneren min sier at det haster og at hvis det ikke skjer snart så skal han forlate meg.(han sa det på en finere måte men det var det han siktet til). Jeg elsker han og det er han jeg har lyst til å leve resten av livet mitt med han, jeg skjønner bare ikke hvorfor han har så hastverk med å få barn (vi er like gamle). Han påstår at vi har ventet mer enn lenge nok og han argumenterer med at han ikke vil at barna våre skal ha for gamle foreldre slik at vi ikke rekker å møte barnebarna. fordi han selv hadde det (foreldrene fikk han når de var i førti årene). Jeg er faktisk kommet til briste punktet så voldsomt at jeg vurderer å sterilisere meg. Og bare si at dette var en eller annen ovulasjons forstyrrelser som ikke har vert oppdaget før nå. fordi da kan han ikke forlate meg, og vi trenger ikke å få barn med det første (vi kan alltids adoptere men det tar jo gjerne noen år og innen den tid så har jeg nok allerede fått oppfylt mine ønsker i livet. Hva syns dere? 

Adopsjon kan dere jo glemme slik situasjonen er nå, og en kvinnelig sterilisering er det ikke så lett å skjule med mindre du skal lyve han huden full. Han vil ha barn og vil ikke du det samme, må du la han gå. Noe annet er ekstremt egoistisk. 

• Liker 18
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en helt sinnsykt ting å gjøre med overlegg! Noe så manipulativt og stygt. Og selvsagt kan han forlate deg selv om, tullete logikk🤷🏼‍♀️ Du burde la han gå.

Anonymkode: deffd...364

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva ER det med folk i midten av 30-årene som tror de forsattt har god tid til å tenke seg om angående barneproduksjon?!

Tror du trenger en oppvåkning, gitt. Det er selvsagt helt greit ikke å føle seg moden for barn, det er også helt greit å velge bort barn. Men ikke gå rundt og innbill deg at dette kan du gruble over i årevis før du tar en beslutning.

Anonymkode: 5e556...56d

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet
anonymkvinnepåjakt skrev (22 minutter siden):

Hvis han ønsker barn og du sier at du har blitt steril - har du vurdert at det fortsatt er sjanse for at han slår opp? Sitter ønsket i han så kan det likevel være at han slår opp.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lyst på barn "en gang i framtiden"? Hva legger du i det? Tror du at det er reelt et valg du kan ta om 4-5 år?

Anonymkode: 769b3...d33

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Altså greit vi blir eldre og lever lengre, friskere osv men eggene går faktisk ut på dato TS.. For de aller aller fleste starter det rundt den alderen du er nå.. 

Anonymkode: 07359...0dd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er allerede for seint ute. Du får heller ikke adoptere lenger.

Anonymkode: ce54a...2e3

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke adoptere fra utlandet etter fylte 45 år, og adopsjonskøen er LANG, så du vil antagelig bli for gammel mens du står i kø. Så du kan slå fra deg adopsjon som backup-plan med en gang iallefall.

Men kanskje fosterbarn kunne vært noe? Det er mange litt eldre fosterbarn som trenger en god familie.

Anonymkode: 4eddf...2b0

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som du vil ha barn. 

Anonymkode: 835fc...1ad

• Liker 12
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...