Gå til innhold

Sex med samme kjønn utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det utroskap om to av samme kjønn har sex. Har inntrykk av at fleste menn ikke ser det som utroskap viss dama har en annen dame på si!? 
Interessert i  høre deres mening!   

Anonymkode: 81866...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For de fleste er det (selvfølgelig) det. 

"Utro" er imidlertid subjektivt og noe hvert enkelt par må definere i sin relasjon.

Anonymkode: 2b3c3...b13

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn foretrekker at du ligger med en kvinne, kvinner foretrekker at du ligger med en kvinne. Årsaken er at menns seksualitet blir sett på som ekkelt.

Anonymkode: dd92a...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann på 34, og for meg er det nøyaktig like mye utroskap hvis dama har sex med en annen kvinne som om hun har sex med en mann. Utroskap betyr jo å ikke være tro, naturlig nok, og hun skal være tro mot meg (og jeg mot henne) om vi da ikke har avtalt annet. 

Det kan godt hende jeg hadde følt litt annerledes rundt sviket, selvfølgelig. Kanskje det ville truffet meg hardere følelsesmessig om hun valgte en annen mann enn meg, fremfor at hun kanskje bare rett og slett ikke var hetero likevel. Det ville likevel vært klink utroskap, absolutt ingenting å lure på. Har heller ikke inntrykk av at noen kompiser av meg tenker annerledes om dette. Kanskje annerledes da vi var 15 og tenkte at alle jenter som kysset hverandre gjorde det for å tenne oss.

Anonymkode: c1801...71a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ektemann vet at jeg er bifil og jeg antar at jeg hadde fått beskjed om å pakke snippesken og dra hvis jeg hadde ligget med en kvinne.

Anonymkode: 93f32...021

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren har snakket om dette da jeg har hatt lyst til å ha sex med en annen dame, bare for å ha prøvd det egentlig. For han er dette uaktuelt. 

Kan også legge til at han egentlig er i kategorien "grisegutt" og vi har veldig mye ekstrem sex, men regelen er at alt er lov så lenge det bare er oss to.

Anonymkode: ea8f9...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For de fleste er det (selvfølgelig) det. 

"Utro" er imidlertid subjektivt og noe hvert enkelt par må definere i sin relasjon.

Anonymkode: 2b3c3...b13

Det burde vært standardisert. Umulig å forholde seg til alt våset rundt dette.

Anonymkode: 98f90...c96

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eks som mente det var ok. Det var helt til jeg faktisk lå med en kvinne. Da var det visst ikke ok likevel 

Anonymkode: 1a7d4...d18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Menn foretrekker at du ligger med en kvinne, kvinner foretrekker at du ligger med en kvinne. Årsaken er at menns seksualitet blir sett på som ekkelt.

Anonymkode: dd92a...516

En mann som er nysgjerrig på sex med en annen mann resulterer ofte til langt kraftigere fordømmelse enn en kvinne som har lyst til å prøve sex med en annen kvinne. Det har vært nok av tråder her hvor kvinner ville "miste all respekt" for mannen om han hadde nevnt noe sånt. Ikke engang en fantasi (som man ikke har tenkt å leve ut) er nok til evig fordømmelse.

"Ikke bare er tapern utro, han er faen i meg bøg i tillegg ... ?!?!?"
"Jævla homo" er et langt mer sårende og stikkende utskjelling enn "Jævla lespe"... både blant menn og kvinner.

Det samme gjelder til dels (eller veldig) sexleker til menn også. Enhver kvinne burde ha en vibrator eller tre i skuffen. En ting for penis eller prostata derimot er turnoff-2000 for mange. Misforstå meg feil; det er udelt glimrende at kvinners seksualitet er så akseptert i alle den fasetter, og jeg håper det blir enda bedre. Jeg håper at menns seksualitet en eller annen gang kommer like langt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det utroskap om to av samme kjønn har sex. Har inntrykk av at fleste menn ikke ser det som utroskap viss dama har en annen dame på si!? 

Mange menn har "jentesex" som en fantasi, så det har kanskje litt der å gjøre... kanskje han til og med håper å få bli med.

For meg er utro = utro... kjønn og identitet spiller ingen rolle.
Vi har lovt hverandre at det er oss to. Alle andre enn oss to, blir da feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fint. Ta gjerne opptak av seansen og spill den på TV-en på soverommet. 

Anonymkode: 54649...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle par må avtale seg mellom hva som for dem utgjør utroskap. Å være utro er å være utro mot tosomheten, og dette kan være svært individuelt.

For de aller, aller fleste vil nok all sex være utroskap. Jeg ville ikke uten videre gamblet på at sex med samme kjønn er greit for så å spille overrasket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt individuelt, tenker jeg. Jeg har vært tydelig til alle mine ekser om at sex med andre kvinner er helt innafor. Og har de ikke prøvd det, så er jeg oppmuntrende til å prøve. For meg blir det ikke det samme som med en annen mann. Det hadde også vært greit for meg på sett og vis, men da vil jeg at hun avtaler det med meg på forhånd eventuelt. Med andre kvinner er det bare å kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har selvfølgelig snakket om dette da vi definerte utroskap i starten. 

Sex med samme kjønn er utroskap for oss begge.

Det samme er enhver intim eller seksuell eller romantisk nærhet til et annet menneske. 

Kyssing, klåing, sitte på fanget, stryke, være naken, ta på intime kroppsdeler utenpå klær, sende flørtende meldinger, sende nakenbilder, osv. 

Anonymkode: 4a7e7...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 10.47):

Vi har selvfølgelig snakket om dette da vi definerte utroskap i starten. 

Sex med samme kjønn er utroskap for oss begge.

Det samme er enhver intim eller seksuell eller romantisk nærhet til et annet menneske. 

Kyssing, klåing, sitte på fanget, stryke, være naken, ta på intime kroppsdeler utenpå klær, sende flørtende meldinger, sende nakenbilder, osv. 

Anonymkode: 4a7e7...198

Enig. All intim eller romantisk nærhet til et annet menneske utenom partner er utroskap om det ikke er avtalt/godkjent med partner. Nå er det også ulike definisjoner av utroskap og det må helst avtales tidlig i forholdet. Noen er (dessverre) helt "nazi" på dette og tåler knapt at partner prater med en menneske av motsatt kjønn. Kommunikasjon er svært viktig slik at man kan "sile" ut folk som man ikke deler slike syn med.

Endret av 911
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann har hatt samtalen, vi er begge åpne for samme kjønn. Vi begge har vært med samme kjønn uten den andre tilstede. Vi har også hatt trekanter hver for oss...

For oss er åpenhet og tillit det viktigste, også skal vi våkne i vår egen seng.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 19.38):

Kvinnen er ikke utro hvis hun sier det på forhånd, det er min mening..
Tenker ofte på de gangen jeg har hatt sex med kvinner, der status ikke ble nevnt.. så oppdager jeg i ettertid, at de var i forhold eller gift.. Var hun utro? eller var hun ei "Hotwife" med avtale fra mannen?

Egentlig spiller det ingen rolle, sex som har skjedd går ikke å trekke tilbake🙈

Endret av Bamseklemmer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bamseklemmer skrev (6 minutter siden):

Kvinnen er ikke utro hvis hun sier det på forhånd, det er min mening..
Tenker ofte på de gangen jeg har hatt sex med kvinner, der status ikke ble nevnt.. så oppdager jeg i ettertid, at de var i forhold eller gift.. Var hun utro? eller var hun ei "Hotwife" med avtale fra mannen?

Egentlig spiller det ingen rolle, sex som har skjedd går ikke å trekke tilbake🙈

Hun du var gift med var utro mot deg, men du driter i om ei du puler på er gift…snakk om å ha moral😖😖

Anonymkode: 61b1b...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MgV skrev (7 timer siden):

Jeg og min mann har hatt samtalen, vi er begge åpne for samme kjønn. Vi begge har vært med samme kjønn uten den andre tilstede. Vi har også hatt trekanter hver for oss...

For oss er åpenhet og tillit det viktigste, også skal vi våkne i vår egen seng.

Så bra👏 Jeg tror utroskapen ofte skjer, når kommunikasjonen blir dårlig eller null.. Men alt i alt.. Utroskap skjer i forhold, som ikke vedlikeholder kjærligheten og sexen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun du var gift med var utro mot deg, men du driter i om ei du puler på er gift…snakk om å ha moral😖😖

Anonymkode: 61b1b...795

Vi har aldri vært utro.. og jeg driter ikke i noen kvinner.. Tror du må sjekke din egen moral som anon på nettet😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...