Gå til innhold

Smaksendring

annyom

Anbefalte innlegg

Hei, er det andre som opplever endring i smaksansene sine? Får ettersmak av mat og drikke🤢 selvom det er godt der og då. 
Har en rar smak liggendes i munnen dagen lang, verken pussing eller tyggis hjelper å bli kvitt smaken.  Er i siste trimester i uke 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jepp, pluss endret luktesans, særlig mot slutten av 3 trimester. Satser på at det går tilbake til normalen etter fødselen!🙏😅

Anonymkode: 6ba8d...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Yep. I løpet av en dag gikk jeg fra å elske kokt egg på brødskiva til å holde på å spy når jeg tok en bit. Kvalmeste maten noen sinne (akkurat da). Man snakker mye om svangerskapskvalme, men mataversjon er ikke noe gøy det heller. Jeg var ikke kvalm, men å spise mat kunne tidvis være lite gøy fordi mye smakte skikkelig vondt. 

Anonymkode: 4247f...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde dette pluss endringer i luktesans. Ble veldig sensitiv. Endring i luktesansen har enda ikke gått tilbake, selv om barnet nå snart er 17måneder. 

Anonymkode: daf17...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

All mat har endret seg etter jeg ble gravid, og kun til det værre. Takler ikke ting jeg elsket før. Har forsøkt å venne meg av både kaffe og energidrikker før jeg ble gravid uten særlig hell, men nå takker jeg det ikke lenger. 80% av det som inngår i mitt kosthold n i 2. trimester er matvarer jeg sjeldent spiste før. Merkelig hvor mye det kan endre seg! 

Anonymkode: ba98b...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...