Gå til innhold

Smaksendring

annyom

Anbefalte innlegg

Hei, er det andre som opplever endring i smaksansene sine? Får ettersmak av mat og drikke🤢 selvom det er godt der og då. 
Har en rar smak liggendes i munnen dagen lang, verken pussing eller tyggis hjelper å bli kvitt smaken.  Er i siste trimester i uke 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jepp, pluss endret luktesans, særlig mot slutten av 3 trimester. Satser på at det går tilbake til normalen etter fødselen!🙏😅

Anonymkode: 6ba8d...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Yep. I løpet av en dag gikk jeg fra å elske kokt egg på brødskiva til å holde på å spy når jeg tok en bit. Kvalmeste maten noen sinne (akkurat da). Man snakker mye om svangerskapskvalme, men mataversjon er ikke noe gøy det heller. Jeg var ikke kvalm, men å spise mat kunne tidvis være lite gøy fordi mye smakte skikkelig vondt. 

Anonymkode: 4247f...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette pluss endringer i luktesans. Ble veldig sensitiv. Endring i luktesansen har enda ikke gått tilbake, selv om barnet nå snart er 17måneder. 

Anonymkode: daf17...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All mat har endret seg etter jeg ble gravid, og kun til det værre. Takler ikke ting jeg elsket før. Har forsøkt å venne meg av både kaffe og energidrikker før jeg ble gravid uten særlig hell, men nå takker jeg det ikke lenger. 80% av det som inngår i mitt kosthold n i 2. trimester er matvarer jeg sjeldent spiste før. Merkelig hvor mye det kan endre seg! 

Anonymkode: ba98b...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...