AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:47 #61 Del Skrevet lørdag kl 06:47 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 18.13): Har noen lykkes med å klage utenfor skolen, når skolen ikke gjør noe som helst for å gi tilpasset opplæring til elev med høyt faglig nivå og høyt laringspotensiale? Hvordan gikk dere i tilfelle fram? Anonymkode: 7be94...0ab Hvis barnet ikke har det bra på skolen pga dette så kan man be om aktivitetsplan etter opplæringsloven §12. Alle elever har rett til et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, inkludering, trivsel og læring. Har ikke barnet fått en aktivitetsplan innen en uke så kan dere klage. ring statsforvalter og hør hvordan dere skal gå frem. Dere kan også klage om dere ikke mener innholdet i aktivitetsplanen er godt nok. Anonymkode: 4d811...342 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:48 #62 Del Skrevet lørdag kl 06:48 Dette sier Udir, fant kun på nynorsk; https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/skole-og-opplaring/rettleiar-om-tilrettelegging-for-elevar-med-stort-laringspotensial/ Anonymkode: 8d72f...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:59 #63 Del Skrevet lørdag kl 07:59 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er du som forveksler. Evnerik betyr høy IQ. Man har ikke «høy IQ» i matematikk og «gjennomsnittlig eller lav IQ» i samfunnsfag. Anonymkode: f0b04...54b Kunnskap er informasjon og ferdigheter man har lært, mens IQ måler evnen til å tenke, resonnere og løse problemer. Kunnskap kan læres, mens IQ er mer genetisk bestemt. Man vet ikke hvem kongen i Norge i ulike tidsperioder var før man har lært det. Og man kan være så lite interessert i kongerekka at dette aldri er kunnskap man memorerer. Men IQ-en kan fremdeles være høy. Anonymkode: 4b20a...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:13 #64 Del Skrevet lørdag kl 08:13 Ønsker også å legge til, og dette vil gjelde spesielt for barn. Høy IQ betyr ikke automatisk at man er god på å håndtere følelser, ta modne valg eller gjøre kloke beslutninger, særlig når det kommer til personlige eller sosiale situasjoner. Det er så lett å avfeie og fokusere på svakheter om barnet ikke utmerker seg på alle områder. Det tror jeg kan være skadelig. Barnet blir ikke dårligere i samfunnsfag om det får ekstra utfordringer i naturfag. Det vil heller sannsynligvis også bli sterkere i samfunnsfag. Anonymkode: 4b20a...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå