Gå til innhold

Pynte med blomster til konfirmasjon - hvordan da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags blomster planlegger dere å pynte bordet til konfirmasjonen? Oppsatser? Vilblomster? Blomstervaser? Smått? Stort? Farger? Mye?  

Anonymkode: 4f9c9...707

Skrevet

Kommer helt an på selskapet og hvordan dere har lagt det opp. Det er fint med noen lave blomster der en sitter. Sitter en over hverandre er det ekstra viktig å tenke som i bryllup at en skal kunne se hverandre og kunne ha gode samtaler. Sitter en mer i hestesko med ingen over skal en gjerne se den som taler eller en prosjektor så uansett fint å tenke på. 

Hvilke farger og blomster, og for så vidt også mengde og stilen kommer jo an på om dere er opptatt av en rød tråd, og hvor formelt selskapet er. Jeg personlig er glad i små vaser med noen enkle buketter, eller én til tre enkle blomster i. Én rose eller lilje kan være vel så fint som en bukett. Mai er tiden for peoner som jeg synes er nydelig, men jeg hadde ikke valgt rosa peoner til hvilken som helst konfirmasjon. Jeg er naturlig nok glad i blomsten jeg har nicket mitt fra 😉De er også fine å ha enkeltvis i vaser. Er nydelig med noen blomster fra hagen også. 

Du må også se hvor mye plass det er til pynt både på bordene og på f.eks kakebord. Skal dere ha buffet kan det være fint med noe blomster der også, men viktigst er at det er god plass til maten, både på buffeten og ved spiseplassen. 

AnonymBruker
Skrevet

Et par generelle tips: 

Ikke bruk bjørkeris, pga allergi.

På bordet gjør det seg med lav blomsterpynt, så det ikke kommer i veien for blikkontakt på tvers av bordet.

Jeg ville kjøpt noen små vaser fra f.eks. Søstrene Grene eller en bruktbutikk, og satt 3-5 avkuttede blomster i hver vase. En vase for ca. seks gjester. Nellik, roser, brudeslør, eukalyptus, lisianthus eller krysantemum gjør seg godt. De står seg også fint, så du kan handle inn og dandere et par dager i forveien. Hvis du googler små vaser borddekking, finner du mye inspirasjon.

Anonymkode: 902aa...7cb

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...