Gå til innhold

Koser du deg med noe hver eneste dag?

AnonymBruker

Koser du deg daglig?  

113 stemmer

1. 1. Koser du deg daglig?

• Ja
      60
    • Nesten daglig
      28
    • Nei bare av og til/ukentlig
      22
    • Koser meg sjelden
      1
    • Koser meg aldri
      2

Anbefalte innlegg

skreppamedleppa skrev (3 minutter siden):

Og det er helt greit det, ingen trenger å forsvare hva de legger i å kose seg for meg, jeg er ingen dommer over hva folk koser seg med. Men jeg synes det er rart at snacks, mat og smakssansen er det eneste folk koser seg med og om de ikke kan spise noe så koser de seg ikke i hverdagen. Og det må jeg få utrykke at jeg synes er rart. Jeg sier ikke "kose hunden" f.eks, jeg sier "kose med", jeg sier heller ikke "kose bok", jeg pleier å si at jeg koser meg med å lese en bok, jeg nyter å se en solnedgang, jeg har det godt og koser meg på tur.... Det er helt naturlig å kose seg med andre ting enn mat selv om mat kan være både koselig og nødvendig i hverdagen.

Det er jo ingen som har sagt det :) Mange påpeker andre ting enn mat også. 

Du har en veldig utvidet bruk av ordet "kose med" enn hva folk flest bruker i dagligtalen. Mulig det er derfor du er den eneste som finner svarene i denne tråden så rare. 

Anonymkode: 709dc...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke rart overvekt florerer i samfunnet når snacks og mat er det folk bruker når de skal kose seg. 

Anonymkode: b16ef...10f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med en kopp kaffe med Oatly sin Ikaffe Caramel oppi 🥰

Anonymkode: ffe00...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ingen som har sagt det :) Mange påpeker andre ting enn mat også. 

Du har en veldig utvidet bruk av ordet "kose med" enn hva folk flest bruker i dagligtalen. Mulig det er derfor du er den eneste som finner svarene i denne tråden så rare. 

Nå er ikke jeg den eneste som har påpekt at: Kos = snacks? Rart😉 Så så veldig utvidet definisjon av å kose seg har jeg virkelig ikke. Og ja det er heldigvis mange som drar fram (akkurat som meg) andre gleder som skaper kos, så igjen så veldig utvidet bruk av ordet har jeg ikke. Men det er også noen som har skrevet nettopp det jeg presiserte at de koser seg ikke hver dag fordi de ikke spiser snacks. Gjelder ikke det deg? Neivel da var det jo ikke myntet på deg heller, jeg har aldri skrevet et ord om at det gjelder alle i denne tråden, jeg skrev bare at "Utrolig rart at mange hoppet rett til mat og søtsaker her..."

jeg kunne til dels forstått det om tråden hadde blitt plassert på matforumet, men tråden ligger under generelt, det virker bare litt begrenset at mat og snacks skal ha så stor betydning for folk, men igjen kos dere i vei. Men jeg synes fremdeles det er rart.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (25 minutter siden):

Nå er ikke jeg den eneste som har påpekt at: Kos = snacks? Rart😉 Så så veldig utvidet definisjon av å kose seg har jeg virkelig ikke. Og ja det er heldigvis mange som drar fram (akkurat som meg) andre gleder som skaper kos, så igjen så veldig utvidet bruk av ordet har jeg ikke. Men det er også noen som har skrevet nettopp det jeg presiserte at de koser seg ikke hver dag fordi de ikke spiser snacks. Gjelder ikke det deg? Neivel da var det jo ikke myntet på deg heller, jeg har aldri skrevet et ord om at det gjelder alle i denne tråden, jeg skrev bare at "Utrolig rart at mange hoppet rett til mat og søtsaker her..."

jeg kunne til dels forstått det om tråden hadde blitt plassert på matforumet, men tråden ligger under generelt, det virker bare litt begrenset at mat og snacks skal ha så stor betydning for folk, men igjen kos dere i vei. Men jeg synes fremdeles det er rart.

Du kverulerer uten å ha lest innleggene mine en gang.

Jeg spiser ikke søtsaker eller snacks. Spiser kun frokost, lunsj og middag. Tenkte likevel umiddelbart spise/drikke da jeg leste trådtittel. Svarte "ja", og skrev at jeg koste meg med en kopp kaffe hver morgen. 

Og slikt tenkte også de fleste andre. Uavhengig av om de spiser søtt eller ikke. 

Og når noe gjelder de fleste, så er det ikke lenger "rart". Heller det motsatte, at det er de som ikke tenker slik som er "rare". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg vet at kos kan brukes om opplevelser. Men for meg (med flere) er det noe unaturlig ordbruk. 

Jeg sier jo ikke "nå skal jeg kose meg med å gå en tur". Men jeg sier "jeg skal kose meg med et glass vin i kveld"

Er det katten det er snakk med så sier jeg jo bare "kose", ikke "kose med", så heller ikke der faller det seg naturlig. 

Jeg spiser ikke søtt en gang, og relaterte det likevel til spise drikke. 

Hvorfor sier du ikke « nå skal jeg kose meg med og gå en tur «? Eller kose meg med en god film, kose meg med en god bok, kose meg med et skumbad, kose meg ute i sola osv? 
jeg synes dette med at kos må inneholde mat/ drikke, gjerne noe usunt, er uting som folk også lærer barna sine. 
og gå tur, gå på stranda, ta en tur i parken , gå på kino er ikke kos lenger, uten smågodt og is. 

Anonymkode: 8b355...516

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg spiser ikke søtsaker eller snacks. Spiser kun frokost, lunsj og middag. Tenkte likevel umiddelbart spise/drikke da jeg leste trådtittel. Svarte "ja", og skrev at jeg koste meg med en kopp kaffe hver morgen. 

Og slikt tenkte også de fleste andre. Uavhengig av om de spiser søtt eller ikke. 

Og når noe gjelder de fleste, så er det ikke lenger "rart". Heller det motsatte, at det er de som ikke tenker slik som er "rare". 

Tenker de fleste andre sånn? Tror i såfall det må være sosialt/ lokasjon. Kjenner ingen voksne som ikke kan kose uten mat og drikke, men har merket at flere og flere barn har oppfattet denne kostrenden , så her vi bor bruker vi konsekvent ikke mat og drikke på den måten. En bør klare og kose seg med andre ting , hvis ikke blir livet trist eller helsen dårlig. 

Anonymkode: 8b355...516

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med en iskaffe fra Kolonihagen og et par ruter mørk sjokolade når jeg kommer hjem fra jobb, et par ganger i uken 😊

Deilig med en liten halvtime før man skal igang med middagslaging og alt annet ettermiddagsstress.

Anonymkode: 3550e...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, jeg har lest hva du skriver, slapp helt av, jeg skrev også:

"Gjelder ikke det deg? Neivel da var det jo ikke myntet på deg heller, jeg har aldri skrevet et ord om at det gjelder alle i denne tråden, jeg skrev bare at "Utrolig rart at mange hoppet rett til mat og søtsaker her..."

Det går fint an å være uenig med deg og fremdeles ha lest hva du har skrevet skjønner du. Og det går også helt fint an å mene at når mat og søtsaker er den eneste kosen i hverdagen at det er litt skrudd uten at jeg snakker direkte til ab 709dc...c98...

Jeg har ikke nevnt deg med et et ord, igjen du trenger ikke forsvare og legge ut om du koser deg med 10 stratos sjokolade plater hver dag eller en kopp kaffe, eller ikke , jeg har også skrevet at kaffe slumring er kos for meg, så igjen jeg fatter ikke hva du vil frem til?  Men mat og drikke og søtsaker er ikke det som først popper opp hos meg nei.

Når snacks er det eneste og det aller første en hopper til og en dag uten snacks ikke er kos da er det rart for meg. 

kos deg i vei du, gjelder det ikke deg igjen så skjønner jeg heller ikke hvorfor du følte deg rammet. Det er nok av andre innlegg i denne tråden som sier "ingen snacks=ingen kos". Det synes jeg er rart, at du ikke synes det spiller liten rolle for min del, jeg synes det er rart å begrense kos på den måten. Igjen gjelder det ikke for deg? Neivel... flott, ok, skjønner ikke hvorfor du er keen på å kverulere på det og hvorfor du har en trang for å forsvare deg for meg. Og at mange ikke evner å tenke på noe annet enn snacks, mat og søtsaker hver gang ordet "kos" kommer opp er et usunt tegn. Nå tenkte jeg at jeg ikke skulle blande bmi inn i debatten for det spiller ingen rolle egentlig her i denne sammenheng, men at det nå er mer vanlig å være overvektig enn normalvektig er også "vanlig", det betyr ikke at det egentlig ikke er rart eller et sunnhetstegn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboer trener, er slanke og i god form med top notch helse. Mannen er maratonløper. Vi koser oss hver eneste dag! Ofte flere ganger om dagen. 😋

Jeg elsker hjemmelaget iskaffe. Mannen spiser litt sjokolade hver dag. Ellers lager vi nesten alltid deilige middager. Buttered chicken, hjemmelaget hamburger, pasta, ovnsbakt laks. Nam nam nam. Etterpå spiser vi ofte litt dessert. Frukt m/honning og nøtter. Yoghurtkake og lignende.

Jeg tror det er det at vi faktisk unner oss deilig mat og snacks, er det som holder oss slanke. For vi spiser bare litt av de usunne tingene, og peiser på med fiber, grønnsaker og rent kjøtt i middagene våre.

Jeg tror at når man setter alt for harde grenser for en selv, så kan man fort skeie ut når man først koser seg. Da holder det ikke med et par godterier, man sluker hele godtepose og litt til.

Anonymkode: 47cd9...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg koser meg med kaffe og te. God middag og lunsj. Jeg spiser ikke frokost eller kvelds. 

..og selvsagt er jeg ikke vanskelig hvis det er noe kjeks eller godt i hus. Men jeg tar jo sjelden med meg fra butikken, og alle ungene har flyttet ut, og dermed er det mindre "godt" i huset. Det hjelper jo når suget kommer. Da må jeg ta frukt eller te. Det er ikke så mye valg liksom. Jeg har laget meg pannekaker når det tipper over :) 

Anonymkode: 4248e...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (4 timer siden):

Altså, jeg har lest hva du skriver, slapp helt av, jeg skrev også:

bla bla bla. Bla bla bla bla så utrolig raaaart liksom. Blablabla bmi

Snoooork. Ikke bare er du enkel men du er liksom så innmari kjedelig også. Men poeng tatt, vi som forbinder ordet «kos» med mat og drikke har ingen andre gleder i livet overhodet. Og det er bare så utrolig rart! Det er så rart at det nesten ikke kan stemme! Helt utrolig.

Anonymkode: 8173e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snoooork. Ikke bare er du enkel men du er liksom så innmari kjedelig også. Men poeng tatt, vi som forbinder ordet «kos» med mat og drikke har ingen andre gleder i livet overhodet. Og det er bare så utrolig rart! Det er så rart at det nesten ikke kan stemme! Helt utrolig.

Det tok deg så lang tid å fatte poenget at du måtte komme tilbake til meg for å diskutere videre? Ja treig kan ingen si at du ikke er😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skreppamedleppa skrev (4 minutter siden):

Det tok deg så lang tid å fatte poenget at du måtte komme tilbake til meg for å diskutere videre? Ja treig kan ingen si at du ikke er😂

Ja, det er derfor jeg ikke sitter på kg hele dagen, fordi jeg ikke fatter poenget ditt og jeg må spise masse fordi jeg har en så kjip hverdag. Du vet virkelig hvordan du skal ta meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg hver dag, men det er ikke ensbetydende med å spise eller drikke. Det kan være å gjøre en aktivitet jeg liker, ta et langt varmt bad, se en serie, spille tv-spill eller sist men ikke minst det viktigste av alt, KAFFE!!!

Anonymkode: 1ecce...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg hver dag med å være takknemlig for at jeg og familien er friske, har et fint hjem, kan spise oss mette, god økonomi (er ikke rik), livet er godt å leve. Dette koser jeg meg med hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er derfor jeg ikke sitter på kg hele dagen, fordi jeg ikke fatter poenget ditt og jeg må spise masse fordi jeg har en så kjip hverdag. Du vet virkelig hvordan du skal ta meg! 

At du har en kjip hverdag med enkle gleder har vi vel etablert for lengst, så den ballongen sprekker du neppe på side 4 om det var det du trodde. Men gøy jeg klarte å komme under huden din såpass at du bruke tiden din på meg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (17 minutter siden):

At du har en kjip hverdag med enkle gleder har vi vel etablert for lengst, så den ballongen sprekker du neppe på side 4 om det var det du trodde. Men gøy jeg klarte å komme under huden din såpass at du bruke tiden din på meg🥰

At du antar det er ikke noe overraskelse, må være gøy og sitte der og fantasere så mye over livet mitt og hvor stor innvirkning de svake innleggene dine har på det. Jeg vet ikke hvem av oss som sitter her og kverulerer opp og ned en hel dag på kg, og jeg skal holde meg for god til å anta, men kan det være at du prosjekterer litt når det kommer til hvem som er krenka/kjenner på ting under huden? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er ikke rart overvekt florerer i samfunnet når snacks og mat er det folk bruker når de skal kose seg. 

Anonymkode: b16ef...10f

Mye kosespising. Til en hver anledning.

Kosespiser man ikke, så er man hysterisk og har et spiseproblem. Lærer man ikke barna sine å kosespise til en hver anledning, så vil de utvikle spiseforstyrrelser når de blir eldre.

Hilsen logikken i KG kommentarfelt.

Anonymkode: dee4f...811

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

At du antar det er ikke noe overraskelse, må være gøy og sitte der og fantasere så mye over livet mitt og hvor stor innvirkning de svake innleggene dine har på det. Jeg vet ikke hvem av oss som sitter her og kverulerer opp og ned en hel dag på kg, og jeg skal holde meg for god til å anta, men kan det være at du prosjekterer litt når det kommer til hvem som er krenka/kjenner på ting under huden? 🥰

Du må huske på hvem som begynte å sitere hvem her i denne tråden 😉 Jeg skal gi deg et festlig hint siden du er litt treig: var ikke meg som begynte å sitere deg først,  så at du er veldig opphengt i meg er flott det, jeg tar din beundring til etteretning. Jeg skjønner at det har gått langt inn under huden din at jeg synes det er et skrullete samfunn vi har når kos=snacks og at det både er rart og litt stakkarslig når mat er det første en tenker på når kos skal defineres. Men samme hvor mye du beundrer meg og siterer meg opp og ned i mente så er nå engang det min mening, at du ble så lei deg for det, såpass at du har fått helt oppheng i meg gjlr meg dess mer overbevist i min mening. Men kos deg masse med kesamen din du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...