Gå til innhold

Koser du deg med noe hver eneste dag?

AnonymBruker

Koser du deg daglig?  

113 stemmer

1. 1. Koser du deg daglig?

• Ja
      60
    • Nesten daglig
      28
    • Nei bare av og til/ukentlig
      22
    • Koser meg sjelden
      1
    • Koser meg aldri
      2

Anbefalte innlegg

skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Thanks, du går gå i matskapet og trekke frem noe sjokolade så du ikke blir enda mer sur og gretten, best å få opp blodsukkeret ditt ser jeg😉

Jeg vet ikke om all meditasjonen på fjelltoppene har bidratt til at det er litt blåst mellom ørene, men hadde du vært litt våken hadde du sett at jeg allerede har kommentert at jeg ikke spiser sånt 😉 kanskje diskusjonsforum ikke er noe for deg når du er flinkere til å sitte der og anta at jeg er sur, enn å forholde deg til faktiske ting som blir sagt 😘 

Anonymkode: 8173e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Koser meg når jeg vil, og da som regel med frukt og kesam/bær. Da jeg slutta å spise godteri og snacks ble det egentlig bare ekkelt for meg etterhvert, godteri er så sinnsykt søtt og potetgull er så fett at jeg blir kvalm bare av et par biter.. man må bare venne det av seg, vanskelig i starten for sukker er så avhengighetsskapende men fy fader man får skikkelig øynene opp for hva slags drit det er man faktisk har putta i seg etterpå! 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om all meditasjonen på fjelltoppene har bidratt til at det er litt blåst mellom ørene, men hadde du vært litt våken hadde du sett at jeg allerede har kommentert at jeg ikke spiser sånt 😉 kanskje diskusjonsforum ikke er noe for deg når du er flinkere til å sitte der og anta at jeg er sur, enn å forholde deg til faktiske ting som blir sagt 😘 

Siden mat er den eneste lille gleden du har i hverdag din skjønner jeg at hverdagen din ikke er av ypperste kvalitet😥 Gå å spis litt nå så du kan få det litt bedre med deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Siden mat er den eneste lille gleden du har i hverdag din skjønner jeg at hverdagen din ikke er av ypperste kvalitet😥 Gå å spis litt nå så du kan få det litt bedre med deg selv.

Skreppa med antagelsene løst på leppa ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skreppa med antagelsene løst på leppa ❤️

😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos = snacks? Rart. Jeg koser meg som regel hver dag, men jeg forbinder ikke usunn snacks med kos. Jeg koser meg med å gjøre noe jeg har lyst til å gjøre. Henge med hunden min, sette meg i godstolen med en bok og en kopp te, ta meg en kaffepause med en kollega jeg liker å snakke med, ta en rolig joggetur i skogen, lager en ekstra god middag osv... 

Endret av c_buk
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe på senga en fridag. Solstråler i ansiktet. En god låt som jeg danser til. Et glass vin. Nytt duftlys. Smøre inn føttene med deilig fotkrem. Ansiktsmaske. Deilig middag. Nyte utsikten. 

Jeg elsker både snop og potetgull, men dette fikk meg til å tenke på hva jeg egentlig koser meg med...

Anonymkode: a462e...2f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke godteri-kos. Men stemning, aktiviterer og annen god mat. Serverer det pent så det blir fristende å spise med min venn på verandaen i sola. Lett å kose seg for tiden når jeg klarer å blokke verden litt ute.

Anonymkode: afc77...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver. Synes ikke hver eneste dag er koselig men noen små høydepunkter er det. Red Bull og snus er det jeg unner meg. Synd at det skal være de tingene som ikke er bra som er godt, men sånn er det.

Anonymkode: d248e...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg elsker både snop og potetgull

God presisering som jeg gjerne hiver meg på. Selv om jeg ikke tenker på etter når jeg tenker på kos, så liker jeg også sjokolade, potetgull, bakst og kaker osv. Men er ikke slik at jeg anser det som min kilde til kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå koser jeg meg med noen store jordbær, men kos for meg forbinder jeg ofte med noe søtt. Virker som ingen her gjør det, bare ei rute mørk sjokolade hvis man er gæærn. 

Ellers spiser jeg noe snop så og si hver dag. Fryktelig kjedelig uten! Føler jeg "Mangler" et eller annet om jeg ikke KOSER meg med noe godt. Da hjelper ikke tur i skogen og en hvil i solveggen (selv om det er nydelig det også). Jeg craver for mye, og jeg klarer ikke å slutte med det. Jeg lager regler for meg selv hele tiden som jeg hverken klarer å opprettholde eller huske at jeg har bestemt meg for. Men jeg spiser ikke mye, da! Et par biter lakris, en liten sjokolde, 10 smågodt - ting el. Men totaltsett har det gjort at jeg er 10 kg overvektig. 

Har SÅ lyst til å være en av dem som ikke fyser på noe, som kan ta seg et kakestykke hos svigermor uten å tenke at "jaja, nå har jeg spist noe søtt så da kan jeg like så godt spise resten av potegullet og melkesjokoladen også". 

Anonymkode: b28b5...ae7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos er ikke automatisk snacks for meg. Ja jeg koser meg hver dag, men mat og snacks er ikke det første jeg tenker på. Kos er de små tingene som oppleves lystbetont. For meg er det heller en god bok i sofaen enn chips og dipp, eller en fjelltur med mannen, valgfriheten jeg har til å velge det jeg har lyst til/på. 

Anonymkode: 50be4...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er å kose seg? Godteri? Hver dag?!

Nei, det gjør jeg selvfølgelig ikke.

Anonymkode: af9f0...12b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koser meg med og gå turer, ha sex, se en god film, lese en god bok, sitte ute i solen.. ja koser meg hver dag. Flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 8b355...516

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg koser meg daglig. Det kan være å sitte i solveggen og høre på fuglene. Det kan være å ligge på sofaen med en katt og høre på lydbok. Det kan være å ta en kopp kaffe med en god venn. Kos kan være så mangt.

Anonymkode: c3858...2b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg hver dag. Men ikke nødvendigvis med noe å spise, som jeg ser mange skriver her. Dvs jeg gleder meg hver kveld til min deilige frokost jeg skal ha om morgenen.

Jeg koser meg om morgenen at jeg nå har god tid. Jeg strekker meg godt, går inn i min stue og nyter å se ut. Jeg nyter å ta på meg noe behagelig. Tar noen ganger på radio, men ofte setter jeg meg ned en stund med litt forskjellig lesestoff og surfing på nettet.

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar meg ett par glass med Pepsi hver kveld for å kose meg mens jeg sitter å strikker. Det er vel det eneste. Ikke røyker jeg, ikke spiser jeg godteri eller drikker alkohol 🙂

Anonymkode: 74d7d...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (2 timer siden):

For meg er det rart jo, at det var så påfallende mange som hoppet rett til søstsaker, og når jeg skriver et innlegg skriver jeg jo det fra mitt synspunkt altså jeg synes det er utrolig rart, det står jeg inne for at jeg mener. Spesielt når livet byr på så mye annet enn melkesjokolade. Og kanskje enda mer spesielt er det at noen skriver "nei jeg koser meg ikke med noe hver dag" fordi de ikke spiser søtt. 

Jeg vet at kos kan brukes om opplevelser. Men for meg (med flere) er det noe unaturlig ordbruk. 

Jeg sier jo ikke "nå skal jeg kose meg med å gå en tur". Men jeg sier "jeg skal kose meg med et glass vin i kveld"

Er det katten det er snakk med så sier jeg jo bare "kose", ikke "kose med", så heller ikke der faller det seg naturlig. 

Jeg spiser ikke søtt en gang, og relaterte det likevel til spise drikke. 

Anonymkode: 709dc...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt på en annen måte. Hadde TS spurt. "Koser du deg hver dag" ville nok folk svart mye mer åpent, da det favner mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet at kos kan brukes om opplevelser. Men for meg (med flere) er det noe unaturlig ordbruk. 

Jeg sier jo ikke "nå skal jeg kose meg med å gå en tur". Men jeg sier "jeg skal kose meg med et glass vin i kveld"

Er det katten det er snakk med så sier jeg jo bare "kose", ikke "kose med", så heller ikke der faller det seg naturlig. 

Jeg spiser ikke søtt en gang, og relaterte det likevel til spise drikke. 

Og det er helt greit det, ingen trenger å forsvare hva de legger i å kose seg for meg, jeg er ingen dommer over hva folk koser seg med. Men jeg synes det er rart at snacks, mat og smakssansen er det eneste folk koser seg med og om de ikke kan spise noe så koser de seg ikke i hverdagen. Og det må jeg få utrykke at jeg synes er rart. Jeg sier ikke "kose hunden" f.eks, jeg sier "kose med", jeg sier heller ikke "kose bok", jeg pleier å si at jeg koser meg med å lese en bok, jeg nyter å se en solnedgang, jeg har det godt og koser meg på tur.... Det er helt naturlig å kose seg med andre ting enn mat selv om mat kan være både koselig og nødvendig i hverdagen.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...