Gå til innhold

Koser du deg med noe hver eneste dag?

AnonymBruker

Koser du deg daglig?  

113 stemmer

1. 1. Koser du deg daglig?

• Ja
      60
    • Nesten daglig
      28
    • Nei bare av og til/ukentlig
      22
    • Koser meg sjelden
      1
    • Koser meg aldri
      2

Anbefalte innlegg

Utrolig rart at mange hoppet rett til mat og søtsaker her...

Ja jeg koser meg hver dag, med hva varierer. Jeg prøver å prioritere hver dag. Enten jeg har kjøpt en nydelig blomsterbukett til meg selv💐, nyte en kopp te mindfulness, ha meditasjon, jeg har en spa dag, klapper på hunden, sitte på fjelltoppene å se solnedgangen, kaffe slumring i sengen før jeg står opp... Livet har et hav av gode ting å by på, og jeg er en livsnyter sånn sett, stort eller smått, søtt eller salt... Jeg skal ha en jævlig tung dag om jeg virkelig ikke evner å kose meg med noe en dag.

Endret av skreppamedleppa
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-venter- skrev (2 minutter siden):

Jeg koser meg med dadler, blåbær, pære, vannmelon, druer, gulerot mm. Har matboksen full av det og spiser gjerne gjennom dagen. De andre på jobb kommenterer at jeg spiser mye, men vis meg den personen som blir tykk på grønnsaker🤷🏼‍♀️

Jeg fikk mye bedre vektregulering når jeg droppet all mat mellom hovedmåltidene. Selv frukt på ettermiddagen, eller grønnsaksstaver til kvelds. 

For min del økte det sultfølelsen, så spiste mer til måltidene igjen, fikk sug etter andre ting, og så videre. 

Nå når jeg kun spiser tre faste måltid om dagen trenger jeg ikke tenke kalorier eller vekt. Og kjenner aldri sug etter noe. 

Men dette er jo individuelt. Det som fungerer for en, fungerer jo. 

Anonymkode: 709dc...c98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg koser meg en del med dyr te. 

Anonymkode: d6536...7bf

Hva slags te da og hvor kjøper du det? Jeg drikker te hver dag, men begynner å bli lei det samme hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (4 minutter siden):

Utrolig rart var det vel ikke. Kos kan bety så mangt ja men det er vel ikke utrolig rart at folk forbinder det med mat og drikke. 

Anonymkode: 8173e...99c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utrolig rart var det vel ikke. Kos kan bety så mangt ja men det er vel ikke utrolig rart at folk forbinder det med mat og drikke. 

For meg er det rart jo, at det var så påfallende mange som hoppet rett til søstsaker, og når jeg skriver et innlegg skriver jeg jo det fra mitt synspunkt altså jeg synes det er utrolig rart, det står jeg inne for at jeg mener. Spesielt når livet byr på så mye annet enn melkesjokolade. Og kanskje enda mer spesielt er det at noen skriver "nei jeg koser meg ikke med noe hver dag" fordi de ikke spiser søtt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koser meg med potetgull stort sett. Men jeg klarer å ta en liten skål og spare resten. 

Anonymkode: e972a...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg fikk mye bedre vektregulering når jeg droppet all mat mellom hovedmåltidene. Selv frukt på ettermiddagen, eller grønnsaksstaver til kvelds. 

For min del økte det sultfølelsen, så spiste mer til måltidene igjen, fikk sug etter andre ting, og så videre. 

Nå når jeg kun spiser tre faste måltid om dagen trenger jeg ikke tenke kalorier eller vekt. Og kjenner aldri sug etter noe. 

Men dette er jo individuelt. Det som fungerer for en, fungerer jo. 

Anonymkode: 709dc...c98

Jeg er såpass mett til måltidene at jeg bare spiser det jeg skal. Viktigste for meg at jeg får i meg proteiner og 800g med grønt hver dag. Da må jeg gjøre det slik. 
Og, jeg har hvile fra middag til halv tolv neste dag så får nok hvile i magen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg hver dag :) Det jeg koser meg med, er god og sunn mat til frokost, lunsj og middag, en frukt eller noen bær hvis jeg får lyst på det, en rute mørk sjokolade, en kopp god kaffe,  kanskje en episode av favorittserien min, et kapittel i en bok jeg liker, en stund i solveggen hvis været tillater det, et friskt bad i havet om sommeren......jeg har jobbet - og jobber - med å utvide "koserepertoaret" og finne glede og "kos" i små, hverdagslige ting 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (23 minutter siden):

Det er vel ikke rart i det hele tatt når TS nevner sigaretter, bakst og godteri. Da fremstår det jo som at "kos" i denne sammenhengen er noe man stapper i kjeften.

Anonymkode: 38194...f85

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

For meg er det rart jo, at det var så påfallende mange som hoppet rett til søstsaker, og når jeg skriver et innlegg skriver jeg jo det fra mitt synspunkt altså jeg synes det er utrolig rart, det står jeg inne for at jeg mener. Spesielt når livet byr på så mye annet enn melkesjokolade. Og kanskje enda mer spesielt er det at noen skriver "nei jeg koser meg ikke med noe hver dag" fordi de ikke spiser søtt. 

Du er så opptatt av at alle andre er så rare og spesielle, klarer du ikke å fortelle hva kos er for deg uten å påpeke hvor mind blown du blir av at folk assosierer ulike begreper med ulike ting? Lav iq energy 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er så opptatt av at alle andre er så rare og spesielle, klarer du ikke å fortelle hva kos er for deg uten å påpeke hvor mind blown du blir av at folk assosierer ulike begreper med ulike ting? Lav iq energy 

Oisann da tråkket jeg på noen tær her eller:fnise:

Slapp helt av det var en setning, om du ikke tolererer det uten å føle deg krenka så er kanskje ikke et diskusjonsforum noe for deg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sjokolade, og spiser en liten bit nesten hver dag. Har lang reisevei til jobb, og koser meg med kaffe, podcast og et par ruter sjokolade på veien.

Så blir det også en liten bit etter middag ofte, som en dessert. 😊

Ikke daglig, men ganske ofte. 

Anonymkode: 3520d...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Oisann da tråkket jeg på noen tær her eller:fnise:

Slapp helt av det var en setning, om du ikke tolererer det uten å føle deg krenka så er kanskje ikke et diskusjonsforum noe for deg

Nei, jeg bare så brukernavnet ditt og ble gira på noen vittige comebacks, men du bruker krenke kortet isteden 🥱 ta det lungt babe og kos deg med dagen, det er du jo så flink til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koser meg veldig med dagens første kaffekopp hjemme eller første tekopp på jobb (jævlig kaffe der). Som en annen over er det litt kos også å kjøpe litt forskjellig eksklusiv te. 

Koser meg ofte med ett glass vin mens jeg lager middag. 

Koser meg når jeg skal legge meg med å høre på en god podcast, spesielt med helt rent sengetøy. 

Koser meg ofte også med en sjokoladebit - kjøper dyr sjokolade (feks Valhrona), den er man fornøyd etter en smakebit av. 

Anonymkode: bae51...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver å kose meg litt hver dag.

Men det er ikke ensbetydende med noe å spise.

Det kan være å holde på med noe jeg liker. En hobby, pusle i hagen, gå skravletur med en god venninne. Be min mor på middag, kjøpe en blomsterbukkett.

De siste dagene har jeg kost meg i solveggen rett etter jobb med en god bok.

I helgene blir det ofte noen glass rødvin, og god sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg bare så brukernavnet ditt og ble gira på noen vittige comebacks, men du bruker krenke kortet isteden 🥱 ta det lungt babe og kos deg med dagen, det er du jo så flink til!

Thanks, du går gå i matskapet og trekke frem noe sjokolade så du ikke blir enda mer sur og gretten, best å få opp blodsukkeret ditt ser jeg😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag settes det av tid til en STOR kopp kaffe med mannen før jobb. Det pleier å følge med en rute sjokolade også, men ikke mer. Det er bare for å få bedre smak i munnen enn morgenånde/ tannkrem før kaffe. Lørdagsmorgen inntas kaffe i sengen før dagens gjøremål.

Hver dag vi har like skift prioriterer vi en god middag sammen. God betyr ikke usunn, bare mat vi liker godt. Spiser enklere middager de dagene vi jobber ulikt. 

På fine ettermiddager elsker jeg å sette meg foran huset med en kaffe mens hundene søker på plenen etter mat jeg har strødd ut til dem. 

Hver dag har mange, små øyeblikk til å kose oss, men vi er bevisste på å legge til rette for det også :)

Anonymkode: 5b112...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...