Gå til innhold

Koser du deg med noe hver eneste dag?

AnonymBruker

Koser du deg daglig?  

113 stemmer

1. 1. Koser du deg daglig?

• Ja
      60
    • Nesten daglig
      28
    • Nei bare av og til/ukentlig
      22
    • Koser meg sjelden
      1
    • Koser meg aldri
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spør egentlig fordi jeg liker å kose meg hver dag. 

Problemet er at om jeg koser meg med sigaretter går det utover helsa.

Hvis jeg ikke koser meg med sigs blir det som oftest noe bakst eller godteri, og det går også utover helsa. 

Jeg vil derfor høre hvor ofte og hva folk koser seg med, egentlig for selv å finne andre løsninger. 

Anonymkode: 7860e...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. Jeg synes det er lettest å holde meg unna fristelser når jeg ikke lar det være et alternativ.

Anonymkode: 38194...f85

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig blitt mer og mer bevisst på å gå bort fra "kos", og mer over på "hygge".
(Jeg skiller på disse to begrepene, i og med at "kos" har blitt mye forbundet med fysisk velvære i forbindelse med mat, drikke og godteri)

Jeg hygger meg stort sett daglig, i stedet for å kose meg daglig.

Anonymkode: 8feda...905

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter fokuset fra søtt til heller å kose meg med en gåtur/se utover sjøen etc. Høre på fuglene osv. Mindsettet er vanskelig å jobbe med.

Anonymkode: 9a6d8...bc9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har egentlig blitt mer og mer bevisst på å gå bort fra "kos", og mer over på "hygge".
(Jeg skiller på disse to begrepene, i og med at "kos" har blitt mye forbundet med fysisk velvære i forbindelse med mat, drikke og godteri)

Jeg hygger meg stort sett daglig, i stedet for å kose meg daglig.

Anonymkode: 8feda...905

Ja, enig. Hygge er for meg litt mer i øyeblikket, det kan være 10 minutter i solveggen etter jobb, en kaffekopp om morgenen... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, rett og slett fordi jeg da må bruke viljestyrke på å ikke overdrive. For meg er det enklere å for eksempel ikke åpne den potetgull posen i det hele tatt, enn å ta bare litt. 

Anonymkode: a40cf...a66

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg når jeg vil, og da som regel med frukt og kesam/bær. Da jeg slutta å spise godteri og snacks ble det egentlig bare ekkelt for meg etterhvert, godteri er så sinnsykt søtt og potetgull er så fett at jeg blir kvalm bare av et par biter.. man må bare venne det av seg, vanskelig i starten for sukker er så avhengighetsskapende men fy fader man får skikkelig øynene opp for hva slags drit det er man faktisk har putta i seg etterpå! 

Anonymkode: 8173e...99c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos er ikke synonymt med å spise noe. Men jeg unner meg en liten skål popcorn og en bit 70% sjokolade på fredager og lørdager. Har diabetes 2, så mange år siden jeg vennet meg av sukker og karbohydrater. Husker at det var forbausende enkelt, men det hender at jeg savner potetgull og hvetebakst 😄. Behovet går over etter 5 minutter, så ikke noe stort problem.

Anonymkode: 99bf6...316

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg med familien min hver dag.

Jeg liker å gå tur alene. Det prøver jeg å få til hver dag. En liten time for meg selv ute i naturen hver dag, er veldig kos. 

Anonymkode: dee4f...811

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kos? Jeg elsker middag og lager god og sunn middagsmat hver dag. Starter dagen med kvalitetskaffe. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 minutt siden):

Hva er kos? Jeg elsker middag og lager god og sunn middagsmat hver dag. Starter dagen med kvalitetskaffe. 

Ja det er spørsmålet. Hva er kos for deg?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er spørsmålet. Hva er kos for deg?

Dette er kos for meg. Egentlig mer enn potetgull og sjokolade. For da blir jeg kvalm etterpå og angrer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja;

Daglig; alltid en kopp kaffe og tid med Macen før jeg starter dagen, uansett om det er ferie, helg eller jobb. 

Ukentlig; et glass rødvin for å innlede helgen, eller hvitvin om det er fint ute. 

Men jeg spiser aldri noe bare for "kos" i seg selv. Holder meg til frokost, lunsj og middag, aldri noe utenom. 

Anonymkode: 709dc...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja;

Daglig; alltid en kopp kaffe og tid med Macen før jeg starter dagen, uansett om det er ferie, helg eller jobb. 

Ukentlig; et glass rødvin for å innlede helgen, eller hvitvin om det er fint ute. 

Men jeg spiser aldri noe bare for "kos" i seg selv. Holder meg til frokost, lunsj og middag, aldri noe utenom. 

Så nå at denne ligger under generell debatt, ikke mat og drikke;

Da er svaret definitivt; JA. Med katt og mann i hus så blir det definitivt kos hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å finne glede i de små ting, derfor kan jeg kose meg med ei brødskive med noe godt på, noe godt til middag. Utenom måltider kan det bli en neve potetløv, kanskje noen nøtter eller en sjokoladebit. På denne måte kan det bli flere små høydepunkter i løpet av dagen. God drikke er også viktig for meg.

I tillegg til matkos, er det også andre ting å kose seg med. F.eks. godt å ligge naken under dyna i skje med kona noen minutter om kvelden eller om morgenen. Se en god TV-serie er kos. Klappe kattene er kos. Flust av muligheter for småe hydepunkter.

Anonymkode: fd6f7...1d5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund før jul begynte jeg å spise litt søtt hver dag, det gjør jeg enda og innser jeg er helt avhengig av dette sukker drittet for å føle meg bedre. Så ja tydeligvis. Men nå er det slutt. 

Anonymkode: c6349...4a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg med dadler, blåbær, pære, vannmelon, druer, gulerot mm. Har matboksen full av det og spiser gjerne gjennom dagen. De andre på jobb kommenterer at jeg spiser mye, men vis meg den personen som blir tykk på grønnsaker🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...