AnonymBruker Skrevet 12. april #81 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 19.28): 🙁 hvorfor kan ikke voksne være like åpne som barn. Når jeg var barn kan jeg aldri huske å få sånn respons fra annet barn, vi bare lekte sammen og hadde det hyggelig. Anonymkode: 00d9a...4de Denne dama ønsker ikke å ha kontakt med deg, Hun snakker ikke med deg i det hele tatt. men du prøver å få kontakt med barna hennes, og prøver å stadig få kontakt med henne. Og så lurer du på hvorfor hun er ubekvem? Du trenger jo deg på dem? Fordi det "er trist" å ikke ha kontakt? Du må jo forstå at de ikke VIL ha kontakt? Jeg synes du skal la familien være i fred. Om moren ikke ønsker å snakke med deg, så synes jeg ikke du skal prøve å få "tilgang" til mor, gjennom barna. Hvorfor i alle dager skal du være venner med små barn uansett? Sorry om dette er frekt. Men du mangler jo helt sosiale antenner her og har null respekt for denne moren. Anonymkode: e0f02...908 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #82 Del Skrevet 13. april Vanskelig og vite når hun oppfører seg slik ikke alle liker og snakke med fremende/naboer hun er kanskje usikker og sjenert mulig sosialangst. Anonymkode: b4363...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #83 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 10.09): Å bo så tett oppå andre mennesker, men ikke klare å si hei en gang. Da bor man litt feil. Anonymkode: 34093...77e Noen ganger kan man ikke velge Anonymkode: 0dab3...c59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #84 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen ganger kan man ikke velge Anonymkode: 0dab3...c59 Man kan jo ikke bo i en skog i en hytte bare fordi man ikke vil være kompis med naboen da.. Altså jeg forstår at man kan si hei. Men jeg har jo naboer som ikke sier hei til meg? Jeg ønsker jo de ikke ut av huset sitt for det om. Jeg har ikke krav på noe vennskap med noen som helst. Jeg er like glad jeg selv om naboen ikke orker å hilse. Anonymkode: e0f02...908 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #85 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 19.30): Ikke alle vil bli kjent med naboen Anonymkode: a697f...42c Dette. Jeg vil bare være i fred. Siste jeg vil er å måtte småprate med naboen av plikt hver gang vi ser hverandre - på mitt eget hjemsted. Det holder å si hei. Jeg bor i blokk og det er noen jeg snakker med her, men heldigvis slipper man å snakke sammen om man ikke vil Anonymkode: 16984...6e1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 14. april #86 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 17.29): Vi deler bakgård i et hus. Jeg er åpen for å si hei og småprate, men det er stortsett bare barna hennes jeg får kontakt med. Jeg syns det er litt trist i og med at jeg også liker å sitte ute i solen. Når jeg sitter der, velger hun å gå inn. Bare når jeg er inne er de ute. Mulig jeg er mer sulten på sosial kontakt fordi jeg har flyttet til helt ny landsdel. Men håpløst å starte samtale, jeg sier korte ting som " fint vær i dag " og får korte svar. Har skjønt at hun er religiøs og vil kanskje ikke snakke med sånne jesabel's som meg. Men føler det hele er blitt så rart. Og selvsagt, hun har ingen plikt til å bli kjent med naboen om hun ikke vil, men trist syns jeg. Anonymkode: 00d9a...4de Om du er sulten på sosial kontakt, så finnes det masse arenaer for dette. Ikke legg dette ansvaret på naboen din. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #87 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 17.29): Når jeg sitter der, velger hun å gå inn. Bare når jeg er inne er de ute. Anonymkode: 00d9a...4de Perfekt nabo. Anonymkode: 43d61...069 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #88 Del Skrevet 14. april Hun er naboen din, ikke venninnen din. Hun har absolutt ingen plikt til å være sosial med deg. Her er det du som har dårlige antenner. Det er kjempeslitsomt med påtrengende naboer. Og ja, om du hver eneste gang hun drister seg til å stikke hodet ut, prøver å få kontakt, og ikke tar hintet om at hun ikke ønsker å være sosial, så har du dårlige antenner. Anonymkode: 4e6e9...ac8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #89 Del Skrevet 14. april Det kunne hvert meg TS. Jeg sitter ute for å kunne sitte i fred og nyte sola. Å prate er det siste jeg vil. Har ingenting med naboene å gjøre. Er bare jeg som ønsker å være alene i mitt eget selskap 🙂 Anonymkode: e3fbd...e5b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:55 #90 Del Skrevet onsdag kl 06:55 Grønnastar skrev (På 14.4.2025 den 13.21): Om du er sulten på sosial kontakt, så finnes det masse arenaer for dette. Ikke legg dette ansvaret på naboen din. Dette. Jeg har en nabo som er skikkelig frustrert over at jeg ikke er så sosial som hun er. Men i bunn og grunn så har jeg skjønt at dette handler om hennes behov. Hennes behov for å snakke om alt som er irriterende, som hun ikke orker å rydde opp i. Og masse sladder. Sier ikke at TS er sånn. Men som grønnastar skriver, så finnes det arenaer der det finnes masse folk som har stort behov for å være sosial. Det er faktisk litt ego å tenke at jammen, her er jeg og der er du, hvorfor kan du ikke møte meg på mine behov nå? Du er nærmeste person, så da slipper jeg å flytte på meg eller dra til mine venner. Hvorfor kan du ikke være litt grei å se meg da? Snu rundt på det, TS. Og tenk på hvordan du kan se din nabo sine behov for å få fred og ro. Anonymkode: e0f02...908 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:06 #91 Del Skrevet onsdag kl 12:06 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 16.14): Selv om du har sosial angst kan man si hei til naboen og slå av en liten prat. Det er normal høflighet. Slutt å bruk diagnosen som unnskyldning. Anonymkode: 71edc...5ed Diagnose gjør at person har vanskeligheter med x og y. Og du bare «slutt å bruk diagnosen som unnskyldning for at du ikke kan gjøre x og y!». Du er ikke rett person til å snakke om normal høflighet i hvert fall. Anonymkode: 46c10...051 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:46 #92 Del Skrevet onsdag kl 12:46 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 19.57): Ja, og jeg har i ungdomstida opplevd utestengelse og mobbing. Når folk oppfører seg slik blir det samme slag i trynet: Du er ikke god nok. Sikkert derfor det er så sårende. Det kjedelige er at jeg er tydeligvis utsatt for fordommer av henne, som helt sikkert kunne ha blitt oppklart som fordommer hvis hun bare ville snakke med meg. Anonymkode: 00d9a...4de Dette handler ikke om at du ikke er god nok. Det er en tolkning som du gjør fordi du har opplevd utestengelse og mobbing i fortiden. Dette er nåtiden. Dette er ikke mobbing. Hun kjenner deg ikke, så hun kan ikke vite om du er god nok eller ikke. Det handler kun om henne. Anonymkode: 3c699...074 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:37 #93 Del Skrevet onsdag kl 16:37 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 19.57): Ja, og jeg har i ungdomstida opplevd utestengelse og mobbing. Når folk oppfører seg slik blir det samme slag i trynet: Du er ikke god nok. Sikkert derfor det er så sårende. Det kjedelige er at jeg er tydeligvis utsatt for fordommer av henne, som helt sikkert kunne ha blitt oppklart som fordommer hvis hun bare ville snakke med meg. Anonymkode: 00d9a...4de Kjære deg, så vondt å høre. Mobbing er så skadelig, òg setter ofte så dype spor. Samtidig, naboen din mobber deg vel egentlig ikke? Hun har ikke lyst til å snakke med naboer, eller med deg. Det kan være 1000 grunner til dette, og du har ingen krav på å vite hvorfor. Hun ønsker ikke kontakt, og det er hennes valg, som må respekteres. Anonymkode: f2c91...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:44 #94 Del Skrevet onsdag kl 16:44 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 16.14): Selv om du har sosial angst kan man si hei til naboen og slå av en liten prat. Det er normal høflighet. Slutt å bruk diagnosen som unnskyldning. Anonymkode: 71edc...5ed Vi vet ikke om naboen din har sosial angst. Kanskje er hun sliten etter jobb, kanskje opplever hun ikke at dere har noe felles, kanskje har hun ikke lyst til å prate med deg. Det er lov. Hun trenger ingen unnskyldning eller begrunnelse for ikke å snakke med deg eller andre naboer, det er helt og fullt hennes valg. Og: At hun ikke vil snakke med deg betyr ikke at det er noe galt med deg. Eller at dette må repareres. Det enkleste er å bare godta at hun ikke har lyst, og så finne noen andre. Anonymkode: f2c91...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå