AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:29 #1 Del Skrevet onsdag kl 15:29 Vi deler bakgård i et hus. Jeg er åpen for å si hei og småprate, men det er stortsett bare barna hennes jeg får kontakt med. Jeg syns det er litt trist i og med at jeg også liker å sitte ute i solen. Når jeg sitter der, velger hun å gå inn. Bare når jeg er inne er de ute. Mulig jeg er mer sulten på sosial kontakt fordi jeg har flyttet til helt ny landsdel. Men håpløst å starte samtale, jeg sier korte ting som " fint vær i dag " og får korte svar. Har skjønt at hun er religiøs og vil kanskje ikke snakke med sånne jesabel's som meg. Men føler det hele er blitt så rart. Og selvsagt, hun har ingen plikt til å bli kjent med naboen om hun ikke vil, men trist syns jeg. Anonymkode: 00d9a...4de 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet onsdag kl 15:32 #2 Del Skrevet onsdag kl 15:32 Dette gjør jeg også mot folk jeg ikke liker. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet onsdag kl 15:36 #3 Del Skrevet onsdag kl 15:36 makkapakka skrev (3 minutter siden): Dette gjør jeg også mot folk jeg ikke liker. hvordan kan du ikke like noen før du har prøvd å snakke med de? 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:36 #4 Del Skrevet onsdag kl 15:36 Hun har kanskje sosial angst. Hennes problem. Vær ute så mye du vil, kanskje hun tør opp litt etter hvert. Anonymkode: e8a87...127 14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:37 #5 Del Skrevet onsdag kl 15:37 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi deler bakgård i et hus. Jeg er åpen for å si hei og småprate, men det er stortsett bare barna hennes jeg får kontakt med. Jeg syns det er litt trist i og med at jeg også liker å sitte ute i solen. Når jeg sitter der, velger hun å gå inn. Bare når jeg er inne er de ute. Mulig jeg er mer sulten på sosial kontakt fordi jeg har flyttet til helt ny landsdel. Men håpløst å starte samtale, jeg sier korte ting som " fint vær i dag " og får korte svar. Har skjønt at hun er religiøs og vil kanskje ikke snakke med sånne jesabel's som meg. Men føler det hele er blitt så rart. Og selvsagt, hun har ingen plikt til å bli kjent med naboen om hun ikke vil, men trist syns jeg. Anonymkode: 00d9a...4de Kanskje hun oppfatter deg som nysgjerrig. Det er ikke alle som liker å få en masse personlige spørsmål. Anonymkode: 64513...873 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:39 #6 Del Skrevet onsdag kl 15:39 Sosial angst, autisme, eller kanskje bare sjenert. Ikke gi opp, bare fortsett å være imøtekommende og la henne ta initiativet. Plutselig en dag så kanskje hun sier hei og til og med slår av en liten prat. Vi usosiale mennesker er som halvville katter; man må nærme seg oss forsiktig og la oss få bruke litt tid på å bli trygg! Anonymkode: 78ec5...4ba 19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:41 #7 Del Skrevet onsdag kl 15:41 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje hun oppfatter deg som nysgjerrig. Det er ikke alle som liker å få en masse personlige spørsmål. Anonymkode: 64513...873 Nå er vel ikke kommentar om været så veldig personlig spørsmål. Det virker nesten som det er det meste TS har sagt til vedkommende. Er jo ikke sagt at ts vil kjøre 20 spørsmål selv om hun vil snakke litt. Anonymkode: 3e57e...6d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:42 #8 Del Skrevet onsdag kl 15:42 Respekter henne ved å ikke småprate og forstyrre så kan det hende hun senker skuldrene nok til å orke litt småprat på sikt. Alle naboene mine har ulike behov og samtlige går godt overens fordi de som vil være i fred får være i fred og de som vil prate gjør det. Anonymkode: 96713...054 24 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:49 #9 Del Skrevet onsdag kl 15:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Respekter henne ved å ikke småprate og forstyrre så kan det hende hun senker skuldrene nok til å orke litt småprat på sikt. Alle naboene mine har ulike behov og samtlige går godt overens fordi de som vil være i fred får være i fred og de som vil prate gjør det. Anonymkode: 96713...054 Et veldig godt råd. Anonymkode: 64513...873 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:00 #10 Del Skrevet onsdag kl 16:00 Carrot skrev (23 minutter siden): hvordan kan du ikke like noen før du har prøvd å snakke med de? Nettopp, jeg har ikke fått en sjanse. Kan ikke se noe grunn til å mislike meg. Anonymkode: 00d9a...4de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:01 #11 Del Skrevet onsdag kl 16:01 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kanskje hun oppfatter deg som nysgjerrig. Det er ikke alle som liker å få en masse personlige spørsmål. Anonymkode: 64513...873 Har ikke stilt henne et eneste spørsmål. Får ikke kontakt. Anonymkode: 00d9a...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:10 #12 Del Skrevet onsdag kl 16:10 Enkelte folk mestrer dårlig å omgås, og burde kanskje valgt å bosette seg i en enebolig god avstand fra andre. Anonymkode: a18b6...e62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:14 #13 Del Skrevet onsdag kl 16:14 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vi deler bakgård i et hus. Jeg er åpen for å si hei og småprate, men det er stortsett bare barna hennes jeg får kontakt med. Jeg syns det er litt trist i og med at jeg også liker å sitte ute i solen. Når jeg sitter der, velger hun å gå inn. Bare når jeg er inne er de ute. Mulig jeg er mer sulten på sosial kontakt fordi jeg har flyttet til helt ny landsdel. Men håpløst å starte samtale, jeg sier korte ting som " fint vær i dag " og får korte svar. Har skjønt at hun er religiøs og vil kanskje ikke snakke med sånne jesabel's som meg. Men føler det hele er blitt så rart. Og selvsagt, hun har ingen plikt til å bli kjent med naboen om hun ikke vil, men trist syns jeg. Anonymkode: 00d9a...4de Det hadde jeg også gjort. Høres ut eom hun er introvert, har ingenting med deg å gjøre. Bare aksepter at ikke alle er interessert i å være sosiale. For meg er smalltalk slitsomt. Faktisk bare å være i nærheten med noen som forventer smalltalk er slitsomt. Anonymkode: e130e...7f7 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:14 #14 Del Skrevet onsdag kl 16:14 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ikke stilt henne et eneste spørsmål. Får ikke kontakt. Anonymkode: 00d9a...4de Hun ønsker ikke å prate, i alle fall ikke per nå. Ikke gjør antagelser om hvorfor. Religion, vonde tanker om deg o.l., du kan ikke vite hva grunnen er og det hjelper ikke situasjonen, det bare gjør det mer anspent og ubehagelig for deg selv. Folk er forskjellige. Hvis du slutter å initiere samtaler vil hun kanskje kunne være ute samtidig som deg. Anonymkode: 3c699...074 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:20 #15 Del Skrevet onsdag kl 16:20 Hun ønsker ikke kontakt Anonymkode: e70fe...56f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:28 #16 Del Skrevet onsdag kl 17:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun ønsker ikke kontakt Anonymkode: e70fe...56f 🙁 hvorfor kan ikke voksne være like åpne som barn. Når jeg var barn kan jeg aldri huske å få sånn respons fra annet barn, vi bare lekte sammen og hadde det hyggelig. Anonymkode: 00d9a...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:30 #17 Del Skrevet onsdag kl 17:30 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi deler bakgård i et hus. Jeg er åpen for å si hei og småprate, men det er stortsett bare barna hennes jeg får kontakt med. Jeg syns det er litt trist i og med at jeg også liker å sitte ute i solen. Når jeg sitter der, velger hun å gå inn. Bare når jeg er inne er de ute. Mulig jeg er mer sulten på sosial kontakt fordi jeg har flyttet til helt ny landsdel. Men håpløst å starte samtale, jeg sier korte ting som " fint vær i dag " og får korte svar. Har skjønt at hun er religiøs og vil kanskje ikke snakke med sånne jesabel's som meg. Men føler det hele er blitt så rart. Og selvsagt, hun har ingen plikt til å bli kjent med naboen om hun ikke vil, men trist syns jeg. Anonymkode: 00d9a...4de Ikke alle vil bli kjent med naboen Anonymkode: a697f...42c 16 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:36 #18 Del Skrevet onsdag kl 17:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sosial angst, autisme, eller kanskje bare sjenert. Ikke gi opp, bare fortsett å være imøtekommende og la henne ta initiativet. Plutselig en dag så kanskje hun sier hei og til og med slår av en liten prat. Vi usosiale mennesker er som halvville katter; man må nærme seg oss forsiktig og la oss få bruke litt tid på å bli trygg! Anonymkode: 78ec5...4ba 100% dette! Anonymkode: 6359a...8b8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:37 #19 Del Skrevet onsdag kl 17:37 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 🙁 hvorfor kan ikke voksne være like åpne som barn. Når jeg var barn kan jeg aldri huske å få sånn respons fra annet barn, vi bare lekte sammen og hadde det hyggelig. Anonymkode: 00d9a...4de Voksne folk har erfaringer fra livet og er preget av livet de har levd, derfor er de ikke like åpne og ukritiske som barn. Helt normalt. Anonymkode: e70fe...56f 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:38 #20 Del Skrevet onsdag kl 17:38 makkapakka skrev (2 timer siden): Dette gjør jeg også mot folk jeg ikke liker. Det handler ikke nødvendigvis om å ikke like…. Jeg er sånn selv, men det er fordi jeg hater å måtte snakke med folk bare fordi jeg får ut i hagen…. Anonymkode: 71a10...c66 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå