AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Del Skrevet 9. april Vekta viser at jeg har gått opp 2,2 kg på to dager? Er dette fett jeg har lagt på meg? Har spist litt mer enn vanlig disse dagene. Anonymkode: 04068...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Del Skrevet 9. april Jeg gikk opp 2,2 kg lør-man. Nå er 1,6 kg borte etter 2 dager, fulle glykogenlagre holder mye vann. Anonymkode: c9e61...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Del Skrevet 9. april Man går ikke opp over 2 kg fett på 2 dager ved å spise "litt mer enn vanlig". Det er garantert vannvekt som følge av høyt inntak av karbohydrater (og kanskje også mye salt?). I tillegg går væskemengden i kroppen litt opp og ned som følge av hormonsvinginger også. En tommelfingerregel er at du må spise 7000 kalorier i overskudd for å legge på deg en kg fett. Dvs over 15 000 kalorier mer enn du trenger for å legge på deg drøyt 2 kg fett. Det sier seg nesten selv at det ikke er mulig. Et lite regneeksempel: en stor sjokoladeplate fra Freia har nesten 1100 kcal. Du måtte spist ca 14 slike plater i tillegg til den maten du vanligvis spiser for å legge på deg 2 kg fett. Anonymkode: 3ee54...286 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man går ikke opp over 2 kg fett på 2 dager ved å spise "litt mer enn vanlig". Det er garantert vannvekt som følge av høyt inntak av karbohydrater (og kanskje også mye salt?). I tillegg går væskemengden i kroppen litt opp og ned som følge av hormonsvinginger også. En tommelfingerregel er at du må spise 7000 kalorier i overskudd for å legge på deg en kg fett. Dvs over 15 000 kalorier mer enn du trenger for å legge på deg drøyt 2 kg fett. Det sier seg nesten selv at det ikke er mulig. Et lite regneeksempel: en stor sjokoladeplate fra Freia har nesten 1100 kcal. Du måtte spist ca 14 slike plater i tillegg til den maten du vanligvis spiser for å legge på deg 2 kg fett. Anonymkode: 3ee54...286 Dette oppsummerer det godt. Hvis du spiser dobbelt så mye som du trenger i to dager går du opp pluss/minus 600 gram. Kanskje mer, kanskje mindre, men sånn noen lunde i det landskapet. Du har ikke lagt på deg 2,2 kilo fett ved å spise litt mer enn vanlig i to dager. Det er absolutt ingen fare for det. Anonymkode: b2930...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 9. april #5 Del Skrevet 9. april Jeg veier meg hver uke. Vekten svinger innen +- 2-3 kg fra uke til uke. Det er nok varierende vomfyll og kropssvæsken som varierer. Jeg merker også at vekten tilsynelatende går ned mye dersom jeg har trent og svettet mye dagen før jeg veier meg. For å finne riktig vekt og for å få vite om den går opp eller ned er det bare ved å se på vektkurven overt tid at en kan få et nøyaktig inntrykk. En bør da veie seg til samme tidspunkt, for eksempel hver uke. Jeg praktiserer hver mandag morgen og plotter verdiene inn på en vektkurve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #6 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Vekta viser at jeg har gått opp 2,2 kg på to dager? Er dette fett jeg har lagt på meg? Har spist litt mer enn vanlig disse dagene. Anonymkode: 04068...3cb Har du i det hele tatt prøvd å sette deg litt inn i hvordan kroppen din fungerer? Anonymkode: 2b71d...92e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:21 #7 Del Skrevet tirsdag kl 22:21 Kos deg om du går opp i vekt. Værre/farligere om man går ufrivillig ned. Tro meg. Anonymkode: af3bf...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå