Gå til innhold

Syk på AAP, trekk i lønn, hvordan gjør jeg med meldekort?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

AAP 50% og jobb 50%. 

Var syk 2 dager i februar. Hadde da allerede fått lønn fra arbeidsgiver, siden lønn utbetales for hele mnd den 12. og jeg ble syk etter det.

På meldekortet for de to ukene skrev jeg derfor arbeidstimer selv om jeg var syk 2 av dagene for at jeg ikke skulle få dobbelt opp.

På lønnsslippen nå i mars ser jeg at arbeidsgiver trekker meg i lønn for de to dagene i februar (som jo er riktig å gjøre siden jeg ikke var på jobb). 

Spørsmålet blir da: skal jeg skrive 0 timer arbeid for to vilkårlige dager på neste meldekort til NAV, selv om jeg har vært på jobb? Da får jeg igjen litt av det arbeidsgiver trekker meg denne mnd fra NAV. 

Eller skal jeg skrive timer for alle dager? Da får jeg utbetalt det jeg pleier å få igjen hver 14.dag som jeg gjør når jeg jobber som vanlig.. men da taper jeg jo penger, pga disse to dagene arb.giver trekker meg.. 🤔

Syns dette er så vanskelig 😖

Hadde vært bedre om jeg hadde etterbetalt hver mnd, og ikke forskuddsbetalt, med tanke på situasjoner som dette, hvor jeg da blir syk etter å allerede ha fått lønn.. 😔 For da ville meldekort med eventuelle fravær stemt på riktige dager.. 

Håper ikke dette ble altfor rotete forklart og at noen kloke hoder der ute har svar til meg 💕

Anonymkode: ef933...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er usikker på om jeg forstod alt. Men jeg prøver meg alikevel. På meldekortet skriver du timer for de dagene og datoene som du jobber.  Ikke for når du får lønn. 

Hvis du har gjort en feil der,så er det mulig å gå inn på NAV og endre på meldekort tilbake i tid. 

Anonymkode: 0be87...056

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det her blir mest rett å gå inn og korrigere meldekortet for den perioden det var du var syk. Så vil meldekortet bli beregnet på nytt og du vil få etterbetalt 

Anonymkode: f90d1...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...