AnonymBruker Skrevet 9. april #21 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg har lyst til å delta på ting. Jeg har kanskje mer lyst til og har større behov for slike ting enn deg. Det er ikke sånn at jeg krever gratis penger til kos heller, men nav skylder meg mine penger som jeg har rett på. Det er kjedelig å gå glipp av sammenkomster jeg vil delta på, er det så rart? Anonymkode: 12827...d59 Tror du virkelig det er sånn, at folk som blir syke lengre enn deg ikke har lyst og behov for og delta på ting? Ja, det er kjedelig og gå glipp av sammenkomster år etter år. Så trøst deg med at det for deg, i denne omgang , er midlertidig. ja, vi skjønner at det er penger nav skylder deg. Snart får du pengene, skattepenger og feriepenger og kan legge dette bak deg og nyte livet. Kanskje bygge opp en buffer og, nå når du fikk en bittelien smak av nav ? skjønner ikke hva du er sur på arbeidsgiver for. Anonymkode: 2fadd...fd2 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #22 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for snill kommentar ❤️ Ja, jeg har tatt runden og utsatt de regningene jeg kan. Det er naturligvis masse legeregninger, og heldigvis fikk jeg også låne litt ekstra av samboer til en dyr behandling jeg fikk i går. Det er bra, da kommer jeg fortere tilbake på jobb også, så blir alt raskere normalt igjen. Jeg kommer ikke til å prioritere noe sosialt eller kulurelt før jeg kan, jeg bare savner å kunne gjøre det. Anonymkode: 12827...d59 Masse legeregninger...? Da har du vel frikort allerede? Anonymkode: 6a20a...396 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #23 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For en sjef. Sosial stønad får du ikke. Jeg er minsteufør, eneforsørger og har 200kr på konto og ikke fått betalt to regninger… Blir fin påske… Ikke råd til tau engang. Anonymkode: f7214...27e Så kjipt.❤️ NAV er forferdelig. Anonymkode: 12827...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #24 Del Skrevet 9. april Uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så er ikke din privatøkonomi sjefens ansvar. Om arbeidsplassen din har retningslinjer om å ikke betale ut forskudd el.l, så kan de ikke gjøre unntak for deg, dessverre. Om du ikke har penger til mat og strøm, så hjelper nok NAV, men ikke til kulturelt og sosialt liv. Anonymkode: 2609d...e2a 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #25 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er sykemeldt og har vært det siden starten av februar (men heldigvis er jeg frisk veldig snart) og her jeg bor er det nå 12 ukers behandlingstid for søknader for sykepenger hos nav. Siste pengene jeg fikk var halv lønn i februar fra arbeidsgivers betalingsperiode og inntil nå har jeg fått låne litt av samboer slik at han har lagt ut for de faste utgiftene og mat, snill som han er. Men nå er det ny måned med nye regninger i tillegg til mine egne regninger som lyser rødt i nettbanken, jeg har jo vært mye hos legen. Også er det masse kulturelt og sosialt jeg vil gå glipp av om jeg ikke får penger. Har allerede måttet holde meg hjemme fra to jubileumsbursdager de siste månedene, noe som er trist. Uansett, jeg vil ha penger nå og jeg trenger penger nå så jeg spurte arbeidsgiver om han kunne forskuttere meg lønn og så søke tilbakebetaling av nav, istedenfor at jeg skulle vente på nav så lenge selv. Dette kunne han ikke hjelpe med og regnskapsfører sa at jeg skulle søke sosialstønad slik at NAV skal fremskynde min sykepengesøknad. Jeg ble skikkelig lei meg. Jeg har jobbet der fast i over tre år og jeg jobber hardt. Føler at jeg ikke får noe tilbake fra de når jeg legger igjen så mye. Heldigvis har jeg kollegaene mine som jeg er glad i, ellers ville det vært vondt å komme tilbake på jobb på mandag. Hvordan forholder dere dere til at arbeidsgiver driter i dere? Anonymkode: 12827...d59 Arbeidsgiver skal ikke klandres for NAV sin lange saksbehandlingstid, den ballen må du legge død. Arbeidsgiver følger reglene, og det må du bare akseptere. Men at situasjonen din er kjip ja, det får du sympati for. Her må du bare mase på NAV, det er der ansvaret ligger, og det er de som er kjipe. Jeg reagerer på det du skriver at du går glipp av mye sosial og kulturelt. Du er sykemeldt, men det er tydeligvis ikke til hinder for at du vil delta på ulike kulturelle og sosiale tilstelninger? Der mister du ytterligere sympati fra denne siden. Kom deg på jobb, når du kan dra på sosiale og kulturelle sammenkomster, så løser det økonomiske problemet ditt seg. Anonymkode: bafe1...1f3 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #26 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Masse legeregninger...? Da har du vel frikort allerede? Anonymkode: 6a20a...396 Nei jeg har gått noe privat og noen ganger til fastlege. Er kanskje over nå, men de må betales før jeg får frikort. Privat ble jeg sterkt anbefalt fordi det gjaldt en korisoninjeksjon som det er helt essensielt at settes riktig. Anonymkode: 12827...d59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #27 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg har gått noe privat og noen ganger til fastlege. Er kanskje over nå, men de må betales før jeg får frikort. Privat ble jeg sterkt anbefalt fordi det gjaldt en korisoninjeksjon som det er helt essensielt at settes riktig. Anonymkode: 12827...d59 Enten driver du med trolling, eller så er du temmelig naiv. Anonymkode: bafe1...1f3 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #28 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Arbeidsgiver skal ikke klandres for NAV sin lange saksbehandlingstid, den ballen må du legge død. Arbeidsgiver følger reglene, og det må du bare akseptere. Men at situasjonen din er kjip ja, det får du sympati for. Her må du bare mase på NAV, det er der ansvaret ligger, og det er de som er kjipe. Jeg reagerer på det du skriver at du går glipp av mye sosial og kulturelt. Du er sykemeldt, men det er tydeligvis ikke til hinder for at du vil delta på ulike kulturelle og sosiale tilstelninger? Der mister du ytterligere sympati fra denne siden. Kom deg på jobb, når du kan dra på sosiale og kulturelle sammenkomster, så løser det økonomiske problemet ditt seg. Anonymkode: bafe1...1f3 Jeg har hatt en fysisk skade som gjør at jeg ikke kan jobbe som vanlig, jeg har en aktiv jobb hvor jeg er på beina nesten hele dagen, så jeg har ikke mulighet til å jobbe. Men det går fint an å gå med krykker inn til en konsert eller filmvisning. Jeg skal på jobb igjen på mandag, det gleder jeg meg til. Er fortsatt lenge til lønn da. Anonymkode: 12827...d59 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #29 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For en sjef. Sosial stønad får du ikke. Jeg er minsteufør, eneforsørger og har 200kr på konto og ikke fått betalt to regninger… Blir fin påske… Ikke råd til tau engang. Anonymkode: f7214...27e Du får jo penger før påske da, om du ikke visste det kan du lese de 4 « når kommer trygda « trådene som har blitt opprettet siste uke. det er ikke noe galt med ts sin sjef. Tja, ts kan ha krav på nødhjelp, eller at de setter fortgang på prosessen med sykepengene for og slippe og betale ut nødhjelp. Var et tips som var helt innafor. Skjønner ikke hvorfor du blander inn egen situasjon som er helt annerledes. Jo, du har og krav på nødhjelp , men du får ikke dekket regningene om du ikke varig sitter igjen med et mindre beløp enn livsopphold for deg og barnet etter boutgiftene. Anonymkode: 2fadd...fd2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #30 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enten driver du med trolling, eller så er du temmelig naiv. Anonymkode: bafe1...1f3 Hva mener du? Jeg troller ikke. Naiv? Jeg hadde nesten ikke vært til legen i år før denne skaden skjedde i starten av februar. Er det så rart? Anonymkode: 12827...d59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #31 Del Skrevet 9. april Veldig spesielt at arbeidsgiver ikke betaler lønn under sykemelding spør du meg. Det skulle vært lovpålagt at det var slik, så skulle arbeidsgiver heller fått tilbakebetalt av NAV slik man får i offentlig sektor. Jeg fikk for bare et par uker siden melding fra NAV om godkjent sykepenger fra i høst liksom, og det er ikke noe jeg har tenkt på engang siden jeg får lønn som vanlig av arbeidsgiver når jeg er sykemeldt. Anonymkode: e6a4f...2f1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #32 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for snill kommentar ❤️ Ja, jeg har tatt runden og utsatt de regningene jeg kan. Det er naturligvis masse legeregninger, og heldigvis fikk jeg også låne litt ekstra av samboer til en dyr behandling jeg fikk i går. Det er bra, da kommer jeg fortere tilbake på jobb også, så blir alt raskere normalt igjen. Jeg kommer ikke til å prioritere noe sosialt eller kulurelt før jeg kan, jeg bare savner å kunne gjøre det. Anonymkode: 12827...d59 Det er forståelig. Men det kommer bedre tider. 🙂 Det viktigste er helsa di. Har du ikke den,så er alt forgjeves. Stå på. Dette klarer du 💪❤❤❤ Anonymkode: 21428...5c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #33 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har kanskje mer lyst til og har større behov for slike ting enn deg Nei, du har ikke større behov enn andre. Men er kanskje mindre tilpasningsdyktig..? Det er fastlåst innad i bedriften om de forskutterer lønn eller ei. Dersom de ikke gjør det, måtte de i mange tilfeller gått i drøftinger for å endre noe for deg alene, det er ikke gjort over natta. Alle i din bedrift må nå evt søke sosialhjelp, så det er ikke du som ikke blir verdsatt, det er en regel. Nav har som regel alltid lengre behandlingstid enn opplyst, dette gjelder også alle... Anonymkode: e4804...7a0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #34 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig spesielt at arbeidsgiver ikke betaler lønn under sykemelding spør du meg. Det skulle vært lovpålagt at det var slik, så skulle arbeidsgiver heller fått tilbakebetalt av NAV slik man får i offentlig sektor. Jeg fikk for bare et par uker siden melding fra NAV om godkjent sykepenger fra i høst liksom, og det er ikke noe jeg har tenkt på engang siden jeg får lønn som vanlig av arbeidsgiver når jeg er sykemeldt. Anonymkode: e6a4f...2f1 Ja enig med deg. Min samboer jobber i offentlig sektor og reagerte på samme måte. Denne sjefen min har flere selskaper han er leder i så skjønner ikke at dette er noe nytt for han heller. Men sånn er det vel i privat sektor. Anonymkode: 12827...d59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #35 Del Skrevet 9. april Hos oss gis det ikke forskudd på lønn. Så enkelt er det bare. Du sier du har jobbet der lenge, og er flink. Men vil det si at du ønsker at det skal gjøres forskjellsbehandling mellom ansatte på hvem som skal kunne få forskudd og hvem som ikke kan? Hadde arbeidsgiver brydd seg om dere, så hadde arbeidsgiver forskuttert sykepenger for alle... Hadde arbeidsgiver brydd seg, så hadde dere hatt forsikring... Jeg foretrekker at arbeidsgiver har klare linjer og ikke forskjellsbehandler på ting som forskuttering av lønn. Men jeg hadde ikke godtatt å jobbe for en arbeidsgiver som verken forskutterer sykepenger eller har behandlingsforsikring. Anonymkode: c2ce3...874 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #36 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Masse legeregninger...? Da har du vel frikort allerede? Anonymkode: 6a20a...396 Det er ikke alt som dekkes av frikort. En annen felle er at hvis man har tett med legebesøk uten og kunne betale der og da går regningene til inkasso , så betaler man så raskt man kan, men man får igjen det opprinnelige beløpet, aldri gebyrene. Slet med « legeregning « gjeld i over et år for 10 år siden. Registres så tregt på helfo, men går til inkasso etter 10 dager. Egentlig skulle jeg hatt frikort etter 2 dager med 3 legebesøk om dagen og medisiner på blå resept, men i praksis må en jo vente og « legge ut « tusener om dagen. Det er sånn man lærer seg hvor viktig det er med buffer om en blir syk i Norge 😅 Anonymkode: 2fadd...fd2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #37 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos oss gis det ikke forskudd på lønn. Så enkelt er det bare. Du sier du har jobbet der lenge, og er flink. Men vil det si at du ønsker at det skal gjøres forskjellsbehandling mellom ansatte på hvem som skal kunne få forskudd og hvem som ikke kan? Hadde arbeidsgiver brydd seg om dere, så hadde arbeidsgiver forskuttert sykepenger for alle... Hadde arbeidsgiver brydd seg, så hadde dere hatt forsikring... Jeg foretrekker at arbeidsgiver har klare linjer og ikke forskjellsbehandler på ting som forskuttering av lønn. Men jeg hadde ikke godtatt å jobbe for en arbeidsgiver som verken forskutterer sykepenger eller har behandlingsforsikring. Anonymkode: c2ce3...874 Det gjelder forskuttering av sykepenger, ikke lønn. Han kan søke nav om tilbakebetaling fra nav. Men jeg tror ikke bedriften har råd, i grunn. Selvfølgelig ønsker jeg at dette skal gjelde for alle i bedriften om de blir syke, ikke bare meg. Heldigvis har jeg aldri vært sykemeldt så lenge før, og forhåpentligvis blir jeg ikke det igjen. Anonymkode: 12827...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #38 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, jeg har lyst til å delta på ting. Jeg har kanskje mer lyst til og har større behov for slike ting enn deg. Det er ikke sånn at jeg krever gratis penger til kos heller, men nav skylder meg mine penger som jeg har rett på. Det er kjedelig å gå glipp av sammenkomster jeg vil delta på, er det så rart? Anonymkode: 12827...d59 Det handler jo ikke om lyst og behov mtp sosialt og kulturelt, tror du ikke vi er mange som ønsker å delta på ting? Syns den kommentaren der var litt arrogant, men samtidig naiv. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er også begrenset økonomisk og sosialt pga sykdom, men jeg forstår allikevel ts som egentlig skulle hatt penger utbetalt blir frustrert. Det er jo nav sin saksgang som gjør at hun må vente på det hun har krav på. Anonymkode: a4bc7...541 Som jeg skrev, så har jeg forståelse for at det er vanskelig når pengene uteblir, men mer mtp mat og regninger. Anonymkode: dbae3...843 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #39 Del Skrevet 9. april Du verden så mange bitre og sure kjerringer det er her! At dere er uføre og mer syke enn henne er ikke TS sitt problem... Tror mange jobber hos arbeidsgivere som deg TS som ikke er klar over at de ikke forskutterer fra sykepenger fra NAV og krever det inn, men lar arbeidstakern selv gjøre det. Beste rådet er nok som du fikk lengre opp i tråden og høre om du kan få feriepenger nå. Evt også kredittkort, hvis du får penger innen 30-45 dager så betaler du ikke noen renter hvis du nedbetaler det da Anonymkode: e52a3...ce1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #40 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er sykemeldt og har vært det siden starten av februar (men heldigvis er jeg frisk veldig snart) og her jeg bor er det nå 12 ukers behandlingstid for søknader for sykepenger hos nav. Siste pengene jeg fikk var halv lønn i februar fra arbeidsgivers betalingsperiode og inntil nå har jeg fått låne litt av samboer slik at han har lagt ut for de faste utgiftene og mat, snill som han er. Men nå er det ny måned med nye regninger i tillegg til mine egne regninger som lyser rødt i nettbanken, jeg har jo vært mye hos legen. Også er det masse kulturelt og sosialt jeg vil gå glipp av om jeg ikke får penger. Har allerede måttet holde meg hjemme fra to jubileumsbursdager de siste månedene, noe som er trist. Uansett, jeg vil ha penger nå og jeg trenger penger nå så jeg spurte arbeidsgiver om han kunne forskuttere meg lønn og så søke tilbakebetaling av nav, istedenfor at jeg skulle vente på nav så lenge selv. Dette kunne han ikke hjelpe med og regnskapsfører sa at jeg skulle søke sosialstønad slik at NAV skal fremskynde min sykepengesøknad. Jeg ble skikkelig lei meg. Jeg har jobbet der fast i over tre år og jeg jobber hardt. Føler at jeg ikke får noe tilbake fra de når jeg legger igjen så mye. Heldigvis har jeg kollegaene mine som jeg er glad i, ellers ville det vært vondt å komme tilbake på jobb på mandag. Hvordan forholder dere dere til at arbeidsgiver driter i dere? Anonymkode: 12827...d59 Arbeidsgiver driter ikke i deg, bare fordi at de ikke er villig til å endre på reglene for deg. Du fremstår som ekstremt selvsentrert. Ja, det er surt at man ikke har penger på en stund, men hvem sin skyld er det? Det er anbefalt å ha en bufferkonto, noe som alle burde ha. Arbeidsgiver kan ikke komme løpende og redde deg, bare fordi at du har rotet det til økonomisk. Er du veldig ung? Du kan være unnskyldt om du er 20, men hvis ikke så burde du skjerpe deg. Anonymkode: 729a5...275 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå