AnonymBruker Skrevet 10. april #121 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, jeg har lyst til å delta på ting. Jeg har kanskje mer lyst til og har større behov for slike ting enn deg. Det er ikke sånn at jeg krever gratis penger til kos heller, men nav skylder meg mine penger som jeg har rett på. Det er kjedelig å gå glipp av sammenkomster jeg vil delta på, er det så rart? Anonymkode: 12827...d59 er du ikke syk? siden du er sykmeldt? Anonymkode: 06ad1...d6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #122 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): er du ikke syk? siden du er sykmeldt? Anonymkode: 06ad1...d6a Du tror ikke sykemeldte kan orke å dra på teaterforestilling? Og at det er best for sykdommen å være kun hjemme? Anonymkode: 0b175...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #123 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): er du ikke syk? siden du er sykmeldt? Anonymkode: 06ad1...d6a Er vel fra jobben en er sykemeldt? Ikke livet i seg selv? Anonymkode: 8ccb9...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #124 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (44 minutter siden): er du ikke syk? siden du er sykmeldt? Anonymkode: 06ad1...d6a Man blir også sykmeldt pga skade som ikke er forenelig med jobben man skal utføre - som i ts sitt tilfelle. Det jeg har fått med meg er at hun har gått på krykker og fått kortisoninjeksjoner for å bli bedre. Altså helt forenelig med å gå på en konsert eller noe annet selv om hun ikke har kunnet jobbe. Derimot er det større sjanse for å bli syk om man sliter med økonomien og føler seg ensom. Her høres det ut som om ts har et godt nettverk, men alle er ikke så heldige. Anonymkode: a4bc7...541 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #125 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette er ikke noe jeg krever eller sier at jeg har rett på, men jeg ønsker å delta i det. Hvorfor er det så fremmed og rart for dere? Anonymkode: 12827...d59 Tror nok at noen av reaksjonene kommer av at slike ønsker vanligvis ikke henger helt sammen med det å være syk. Du har selv sett hvor vanskelig din situasjon har vært. Hva skulle du ha gjort hvis du hadde vært kronisk syk og med fast lavere inntekt? Uten en buffer? Da er det heller ikke bare å gå til en sjef og tro at han kan gjøre unntak. Eller å gå til NAV og si at du må ha mer penger fordi du ikke har deltatt på noe sosialt . Som du selv erfarte ble pengene du nå fikk inn brukt på regninger og gjeld. Det ble ikke mye igjen til å få oppfylt mange ønsker rundt det sosiale. Så slik jeg ser det er mange av svarene du har fått det korrekte. De handler ikke om at de som har svart deg har vanskeligheter med å forstå ting. Snarere tvert imot. Anonymkode: 56f6a...85c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #126 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du ville vel uansett ikke fått sosialhjelp hvis du har penger i fond? Anonymkode: 826d9...cf3 Jo når det er for en begrenset periode så kan man få det, det betales også tilbake til nav når sykepengene omsider blir utbetalt. Fondet er også lite nå, mindre enn det jeg har i faste utgifter. Det kan også hende at de behandler min sykepengesøknad raskere fordi jeg har søkt sosialstønad og i dag fikk jeg melding om at de hadde sendt kritisk melding om sykepengesøknaden min. Anonymkode: 12827...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #127 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er ikke ung eller naiv, jeg visste at jeg måtte vente på penger fra NAV, jeg bare forventet ikke at jeg ikke skulle få noen penger før i Juni når jeg ble syk i Februar. Anonymkode: 12827...d59 Skal du ikke på jobb på mandag da? du må nesten bestemme deg om du er fattig og ikke har råd til buffer, eller om du savner sammenkomster og kultur for det har du vanligvis i hverdagen din. Du kan ikke både ha god og dårlig råd til vanlig. Det er jo naivt og ikke vite at det kan oppstå sykdom og andre ting. Ja, jeg lærte dette når jeg var ung og naiv selv. Var vant til og bruke penger på sammenkomster og kultur , og hadde ikke buffer. Så ble jeg syk.. det ble dyr kreditt. Så når jeg kom a jour ble det mer buffer og mindre fest og moro, til jeg hadde solid nok buffer. ditt sykefravær ble jo veldig kort - fra februar til nå? Og så får du ikke penger før i juni selvom du skal på jobb på mandag? Anonymkode: 2fadd...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #128 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tror nok at noen av reaksjonene kommer av at slike ønsker vanligvis ikke henger helt sammen med det å være syk. Du har selv sett hvor vanskelig din situasjon har vært. Hva skulle du ha gjort hvis du hadde vært kronisk syk og med fast lavere inntekt? Uten en buffer? Da er det heller ikke bare å gå til en sjef og tro at han kan gjøre unntak. Eller å gå til NAV og si at du må ha mer penger fordi du ikke har deltatt på noe sosialt . Som du selv erfarte ble pengene du nå fikk inn brukt på regninger og gjeld. Det ble ikke mye igjen til å få oppfylt mange ønsker rundt det sosiale. Så slik jeg ser det er mange av svarene du har fått det korrekte. De handler ikke om at de som har svart deg har vanskeligheter med å forstå ting. Snarere tvert imot. Anonymkode: 56f6a...85c Men jeg er ikke kronisk syk, psykisk syk eller så hardt skada at jeg ikke kan sitte i en sal eller ved et bord, så jeg skjønner ikke helt hva det har med meg å gjøre. Anonymkode: 12827...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #129 Del Skrevet 10. april Motelvibes skrev (11 timer siden): Er det ikke dne 20. hver måned? Ikke når 20 er 1. påskedag nei. Vi har 3-4 « når kommer trygda» trolle tråder, jeg tror alle som får trygd eller lønn 20 skjønner at det kommer før påske, slik det alltid er når lønningsdag faller på helligdag / helg. Anonymkode: 2fadd...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #130 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): I 13 år.... Oj. Det var dagens sjokk for meg. Var helt overbevist om at trådstarter var en selvsentrert 20 åring. Sett også i lys av hvordan reaksjonen på noen av innleggene har vært 🙈 Anonymkode: 56f6a...85c Jeg også tenkte det, og at det måtte være første jobb. Jaja, noen er evig unge 😂 Anonymkode: 2fadd...fd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #131 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal du ikke på jobb på mandag da? du må nesten bestemme deg om du er fattig og ikke har råd til buffer, eller om du savner sammenkomster og kultur for det har du vanligvis i hverdagen din. Du kan ikke både ha god og dårlig råd til vanlig. Det er jo naivt og ikke vite at det kan oppstå sykdom og andre ting. Ja, jeg lærte dette når jeg var ung og naiv selv. Var vant til og bruke penger på sammenkomster og kultur , og hadde ikke buffer. Så ble jeg syk.. det ble dyr kreditt. Så når jeg kom a jour ble det mer buffer og mindre fest og moro, til jeg hadde solid nok buffer. ditt sykefravær ble jo veldig kort - fra februar til nå? Og så får du ikke penger før i juni selvom du skal på jobb på mandag? Anonymkode: 2fadd...fd2 Jeg håper jeg skal på jobb på mandag ja, men får jo ikke utbetalt lønn ved arbeidsdagens slutt, det er først neste måned. Ikke mye igjen av ordinære arbeidsdager i April nå, så det blir ikke mange tusenlapper på neste lønning (i mai). Dere som maser om kultur og sosialt, tror dere jeg snakker om å gå ut på byen å drikke øl i mange timer hver uke eller noe? I går gikk jeg glipp av en filmvisning på en kunsthall, det er sånne ting jeg snakker om. Anonymkode: 12827...d59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #132 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så TS skal ikke få sykepenger mener du? Anonymkode: e52a3...ce1 Jo, selvsagt skal ts få sykepenger. Som kjent er nav tregt, så det vil ta litt tid. Spørsmålet var om ts skulle få sosialhjelp i mellomtiden for ikke og ta av egne midler. Anonymkode: 2fadd...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #133 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, selvsagt skal ts få sykepenger. Som kjent er nav tregt, så det vil ta litt tid. Spørsmålet var om ts skulle få sosialhjelp i mellomtiden for ikke og ta av egne midler. Anonymkode: 2fadd...fd2 Ja hvorfor søke sosialstønad når man egentlig skulle hatt sykepenger straks ferdig behandlet og utbetalt si. Men på ekte, nav anbefalte meg å søke sosialstønad for at de raskere skulle behandle søknadene mine om sykepenger. Jeg får det sannsynligvis ikke innvilget, og hvis jeg får det så blir pengene krevd tilbake av nav senere. Litt bakvendt men sånn er nav. Anonymkode: 12827...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #134 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg håper jeg skal på jobb på mandag ja, men får jo ikke utbetalt lønn ved arbeidsdagens slutt, det er først neste måned. Ikke mye igjen av ordinære arbeidsdager i April nå, så det blir ikke mange tusenlapper på neste lønning (i mai). Dere som maser om kultur og sosialt, tror dere jeg snakker om å gå ut på byen å drikke øl i mange timer hver uke eller noe? I går gikk jeg glipp av en filmvisning på en kunsthall, det er sånne ting jeg snakker om. Anonymkode: 12827...d59 Det er egentlig det samme hva du snakker om, og inngangsbilletten på filmvisningen var for dyr for deg nå, eller om det hadde vært og gå pub og drikke et par pils hadde vært for dyrt for deg nå spiller ingen rolle. Det er helt vanlig at man i perioder i livet ikke har råd til og delta på alt man har lyst til, om det er film eller pils. At du oppdager dette nå er jo bra for deg, vi er flere som er overrasket over at du ikke er veldig ung siden dette er « nytt «. du har uansett ikke vært lenge borte fra jobb , jeg vet ikke hvordan lønningsystemet deres fungerer, men hvis det er etterskudd så er det jo ikke lenge siden du fikk forrige lønn. Du får jo sikkert penger fra nav før juni og du ventet jo skattepenger og? Anonymkode: 2fadd...fd2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #135 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men jeg er ikke kronisk syk, psykisk syk eller så hardt skada at jeg ikke kan sitte i en sal eller ved et bord, så jeg skjønner ikke helt hva det har med meg å gjøre. Anonymkode: 12827...d59 Selv om du ikke er lam i bena, så kan man helt klart være lam i hodet... 🙄 Det som det har med deg å gjøre er at du ikke har råd til det når du er syk. Og var ikke sosiale aktiviteter noe av argumentasjonen din slik innledningsvis? Anonymkode: 56f6a...85c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #136 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja hvorfor søke sosialstønad når man egentlig skulle hatt sykepenger straks ferdig behandlet og utbetalt si. Men på ekte, nav anbefalte meg å søke sosialstønad for at de raskere skulle behandle søknadene mine om sykepenger. Jeg får det sannsynligvis ikke innvilget, og hvis jeg får det så blir pengene krevd tilbake av nav senere. Litt bakvendt men sånn er nav. Anonymkode: 12827...d59 Ja, nav er kronglete , bakvendt, tregt og rart. Jo mer folk klager, jo dårligere blir det. Ingenting og stole på. Man får pengene « til slutt», men man kan ikke stole på nav som en rask redning ved sykdom og andre ting. Anonymkode: 2fadd...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #137 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er egentlig det samme hva du snakker om, og inngangsbilletten på filmvisningen var for dyr for deg nå, eller om det hadde vært og gå pub og drikke et par pils hadde vært for dyrt for deg nå spiller ingen rolle. Det er helt vanlig at man i perioder i livet ikke har råd til og delta på alt man har lyst til, om det er film eller pils. At du oppdager dette nå er jo bra for deg, vi er flere som er overrasket over at du ikke er veldig ung siden dette er « nytt «. du har uansett ikke vært lenge borte fra jobb , jeg vet ikke hvordan lønningsystemet deres fungerer, men hvis det er etterskudd så er det jo ikke lenge siden du fikk forrige lønn. Du får jo sikkert penger fra nav før juni og du ventet jo skattepenger og? Anonymkode: 2fadd...fd2 Forhåpentligvis får jeg sykepenger før Juni nå som jeg har sendt søknad om sosialstønad og de har sendt kritisk melding til avdelingen som behandler sykepenger, men om det fortsatt tar 12 uker fra all dokumentasjon var innsendt vil det være ferdig behandlet 10. Juni. Arbeidsgiver var veldig treg med å sende inntektsmelding, var sendt inn 18. Mars. Ja, det er helt vanlig å gå glipp av ting man ikke har råd til, det har skjedd mange ganger. Selvfølgelig har jeg sagt nei til mye jeg også, både før og nå, men jeg bare savner det fordi jeg har vært hjemme så lenge. Og jubileum var kjipt å gå glipp av, bursdag er noe jeg ønsker å delta i når jeg blir invitert. Bare fordi det er kjipt betyr ikke det at jeg tar det som en selvfølge at jeg skal delta på alt eller at det er livsviktig for meg. Anonymkode: 12827...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #138 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Selv om du ikke er lam i bena, så kan man helt klart være lam i hodet... 🙄 Det som det har med deg å gjøre er at du ikke har råd til det når du er syk. Og var ikke sosiale aktiviteter noe av argumentasjonen din slik innledningsvis? Anonymkode: 56f6a...85c Ja jeg vet jo at jeg ikke har råd til det, jeg har jo gått glipp av det fordi jeg ikke har penger. Jeg har aldri sagt at det er det eneste jeg trenger penger til. Jeg er bedt til grilling i påsken og da må jeg ha penger til maten jeg skal ha med pluss togbilletten den korte strekningen det er dit hvis jeg skal dit. Det er noe jeg ønsker å delta på og det er ikke dyrt eller mye. Anonymkode: 12827...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #139 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei. Det er ingen som planlegger å bli syk. Vanlig behandlingstid for sykepenger er 4uker, noe som går helt fint for de fleste, det hadde det gjort for meg også. Nå er det så stort press på mitt lokale kontor at det er triplet behandlingstid. Det hadde vært umulig for meg å planlegge dette, hvis jeg i det hele tatt skulle greid å planlegge å få en fysisk skade. Det kommer jo til å ordne seg på en eller annen måte, for det må det, så det er ikke det. Det er bare det at jeg føler jeg ikke får igjen for arbeidet og lojaliteten min som gjør meg trist. Anonymkode: 12827...d59 Nei, man planlegger ikke å bli syk, men bør ha en buffer hvis noe uforutsett skjer. Jeg planlegger heller ikke for at huset mitt skal brenne ned, men jeg har likevel forsikring. Du har selv skrevet en arbeidskontrakt med disse betingelsene. Anonymkode: add24...a31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #140 Del Skrevet 10. april Off det er kjedelig å være sykemeldt OG begynne å bekymre seg over økonomi. sosial stønad har 1-2 uker behandlingstid spørs hvor du bor. Tror det er noe som er nødhjelp og. Usikker Anonymkode: 0edd5...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå