TheaMK Skrevet onsdag kl 13:02 #1 Del Skrevet onsdag kl 13:02 Hei! Jeg er 23 år og utdannet barne og ungdomsarbeider. Har 100% fast jobb i en barnehage, har jobbet i 5 år nå. Jeg har alltid hatt et ønske om å bli dyrepleier, men var ganske skolelei så det ble en annen utdanning. Men nå kjenner jeg på att jeg virkleig vil prøve og bli dyrepleier selv om veien virker vanskelig... Jeg mangler studiekompetanse, så lurer på om noen har erfaring med å ta studiekompetanse i tillegg til att man jobber 100%. Hvordan går jeg frem for å starte og ta opp fag? Jeg er heilt blank, trenger egt alle råd jeg kan få😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:45 #2 Del Skrevet onsdag kl 19:45 Du kommer kanskje inn under 23/5-regelen. Sjekk den. Du har kanskje til og med flere av faga fra bua-utdanningen. Anonymkode: 5eb33...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:34 #3 Del Skrevet fredag kl 18:34 Kontakt privatistkontoret i fylkeskommunen din. De kan gi deg alle svar. 😊 (Frister for oppmelding osv varierer litt fra fylke til fylke) Anonymkode: c5103...e7b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet fredag kl 20:36 #4 Del Skrevet fredag kl 20:36 Ta kontakt med privatistkontoret i fylkeskommunnen din, de kan gi deg konkret hjelp. 23/5-regelen er det jeg antar er lettest vei for deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:40 #5 Del Skrevet fredag kl 20:40 Jeg var barne- og ungdomsarbeider og jobbet på akuttpsykiatrisk, tok opp fag på deltid for å få det til å gå rundt så ble 2 år, men måtte jo jobbe. Heldigvis jobbet jeg turnus så la opp skolen etter det (de var veldig hjelpsomme der). Tok videre utdanning på deltid og pga jobb. Anonymkode: b92b6...c5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet fredag kl 20:54 #6 Del Skrevet fredag kl 20:54 (endret) . Endret i går, 02:20 av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:58 #7 Del Skrevet fredag kl 20:58 Det er skikkelig dårlig betalt. Like lang utdanning som en sykepleier, men mye dårligere lønn. Anbefaler deg å finne på noe annet, for å være helt ærlig. Tror gjennomsnittet folk blir i yrket, er 8 år. Det er en jobb med mye stress og stort arbeidspress, og lønna står IKKE i stil. Hilsen dyrlege Anonymkode: dae52...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheaMK Skrevet 16 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 22.58): Det er skikkelig dårlig betalt. Like lang utdanning som en sykepleier, men mye dårligere lønn. Anbefaler deg å finne på noe annet, for å være helt ærlig. Tror gjennomsnittet folk blir i yrket, er 8 år. Det er en jobb med mye stress og stort arbeidspress, og lønna står IKKE i stil. Hilsen dyrlege Anonymkode: dae52...236 Ååå det var synn! Typisk når det er noe man virkelig vil… Merkelig att det er så dårlig betalt når utdanningen er så lang🥹😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Du slipper trolig å ta påbygg, da du har jobbet i 5 år. Var i akkurat samme situasjon selv, men fikk også tillegg for førstegangstjeneste og at jeg hadde barn. Ta en telefon til opptakskontoret, så får du hjelp. Anonymkode: 1d0ea...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå