Gå til innhold

Parasittkur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest at parasitter er mer vanlig enn man tror. En kan få det gjennom drikkevann, dårlig stekt kjøtt, dårlig vaskede grønnsaker osv.Jeg kunne tenke meg å ta en rens da jeg har mange plager som passer til beskrivelsen å ha parasitter. Er det noen som kan anbefale parasittkur til meg uten å gå via legen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du kilde på dette med at parasitter er vanligere enn man tror?

Anonymkode: 53285...8d8

AnonymBruker
Skrevet

Ts, du bør ha indikasjon på at du har parasitter, før du evt tar en tøff kur. Min lege ønsker at jeg testes for parasitter pga høyt nivå av enosofile(?) på sist blodprøve. 0,9. Tror det bør være maks 0,5.

Anonymkode: fdbc2...d85

AnonymBruker
Skrevet
Tinkiwinkiii skrev (23 timer siden):

Jeg har lest at parasitter er mer vanlig enn man tror. En kan få det gjennom drikkevann, dårlig stekt kjøtt, dårlig vaskede grønnsaker osv.Jeg kunne tenke meg å ta en rens da jeg har mange plager som passer til beskrivelsen å ha parasitter. Er det noen som kan anbefale parasittkur til meg uten å gå via legen?

Og hva er mange plager som passer beskrivelsen å ha parasitter? 

Litt vesentlig å vite om du mener disse parasittene sitter i mage tarmsystemet eller for eksempel i blodbanen. 

Finnes helt sikkert noe alternativ folket vil anbefale. 

Skal en lege skrive resept på noe i denne gaten så må hen undersøke både deg, magetarm systemet ditt, blodet ditt og ikke minst den mentale helsen din. Fordi det er ikke normalt å tenke «parasitter i kroppen» med mindre man bor og lever i et område der dette er høyst vanlig eller har oppholdt seg over tid i e5 slikt område. 

Da drikkevannet i Bergen i 2004 hadde parasitten Giardia, var de5 så mange som var syke at sykehuset ikke hadde kapasitet til å 7 der søke alle de påstått syke sine avføringsprøver. Da ble folk behandlet med sterke Flagyl medikamenter ut fra alvorlige symptomer. Men dette får du neppe noen lege til å gjøre, uten en pågående epidemi, i dag. Det er heller ikke noe å trakte etter, verken Giardia eller Flagyl, altså.

Anonymkode: 8d6c3...b22

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...