AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Skrevet 9. april Etter siste økning i Ozempic-dose har jeg hatt litt vondt i magen. Ikke noe alarmerende og jeg har ingen bivirkninger ellers. Er ikke en person som flyr til legen hver gang det er noe, så spør heller her om noen har opplevd lignende og har noen tips (ikke medisinske) til noe som hjelper. Det er snakk om lett forstoppelse og litt luftproblemer. Har ellers hatt veldig god virkning av Ozempic, og ønsker å fortsette en stund til før jeg ber om lavere dose dersom magevondten ikke går over. Anonymkode: 69a86...3e8
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Skrevet 9. april Det er jo tydeligvis vanlige bivirkninger, sannsynligvis opplever du dem nå pga doseøkning. Du får vel ta tiden til hjelp, eventuelt følge vanlige råd mot forstoppelse i mellomtiden. Anonymkode: 3260b...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo tydeligvis vanlige bivirkninger, sannsynligvis opplever du dem nå pga doseøkning. Du får vel ta tiden til hjelp, eventuelt følge vanlige råd mot forstoppelse i mellomtiden. Anonymkode: 3260b...ae2 Vet det er vanlige bivirkninger. Derfor er jeg heller ikke bekymret. Spør derfor om noen har tips 😊 Anonymkode: 69a86...3e8
AnonymBruker Skrevet 9. april #5 Skrevet 9. april Drikk rikelig med vann, typ halvliter før lunsj og halv liter før middag og etter middag (altså drikke jevnt, ik nødvendigvis bøtte en halvliter🤓). Anonymkode: 1aefe...dc0
AnonymBruker Skrevet 9. april #6 Skrevet 9. april Duphalac, vær flink å drikk vann og bevegelse. Anonymkode: a1b38...f89 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #7 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Duphalac, vær flink å drikk vann og bevegelse. Anonymkode: a1b38...f89 Problemet er at det er vekslende. Må jeg drikke mer vann enn "normalt"? Drikker 2-3 liter per dag. Halv liter per måltid pluss trening og utenom. Anonymkode: 69a86...3e8
aksase Skrevet 9. april #8 Skrevet 9. april Jeg går på Wegovy som inneholder samme virkestoff som Ozempic, og legen spør hver gang jeg er der hvordan det går med mage og avføring. Det har gått greit for meg httil, men hvis jeg gir et bittelite signal om at jeg sliter med det, er jeg sikker på at jeg straks får noe på resept som løser opp idet. Derfor, sjekk med legen som skriver ut Ozempic til deg om hjelp. Det er en helt normal oppfølging av medisineringen din. Forøvrig får du vel ikke Ozempic mot overvekt lenger, fordi det ble ulovlig å bruke til overvektbehandling etter 1. juli i fjor. Ozempic er nå kun for diabetikere, men det er kanskje diabetes du har.
AnonymBruker Skrevet 9. april #9 Skrevet 9. april Er blodsukkeret bedre? Jeg slet med kvalme i tillegg til hard mage og luft lenge. Først nå etter 4 mnd har det gått seg til og jeg kaster ikke opp ukentlig lenger. Vann som flere sier- og få i deg fiber gjerne. Her er blodsukkeret veldig bra nå- og holder seg stabilt lavt. Lykke til! Anonymkode: 25b38...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #10 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er blodsukkeret bedre? Jeg slet med kvalme i tillegg til hard mage og luft lenge. Først nå etter 4 mnd har det gått seg til og jeg kaster ikke opp ukentlig lenger. Vann som flere sier- og få i deg fiber gjerne. Her er blodsukkeret veldig bra nå- og holder seg stabilt lavt. Lykke til! Anonymkode: 25b38...0ac Blodsukkeret er tipp topp. Sett 4-tallet for første gang. Ble litt småbekymret en periode for at det skulle gå for lavt, men nå ligger jeg stabilt mellom 5-6 så lenge jeg ikke skeier ut for mye. Gått ned 20 kg, men vekten stod stille lenge, så derfor mente legen at Ozempic kanskje ville hjelpe på den siste biten og stabilisere blodsukkeret bedre. Noe det også har gjort. Kun hatt magetrøbbel etter andre økning fra 0,5 til 1,0. Har gått ned ytterligere 5 kilo og er snart på min målvekt. Har lest litt og vurdere å spør om jeg kan dele dosen i 2 per uke eller gå tilbake til 0,5 dersom det ikke går over. Anonymkode: 69a86...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #11 Skrevet 9. april Har brukt Ozempic i godt over ett år nå. Ved opptrapping var det litt slitsomt med kvalme og oppkast. Hender jeg blir litt kvalm om jeg spiser/drikker mye nå også. Med magen er det veldig variabelt - noen ganger normalt, noen ganger føles magen/tarmen ganske full. Men jeg har normal avføring - selv om den vareier ganske mye - fra svært tynne strimler til mer mer normal. Har gått ned over 10 prosent i vekt og allle verdier er bra, bortsett fra blodsukkeret, som bør ytterligere ned, så jeg har nå fått anbefaling om å gå fra 1 mg til 2, med opptrapping. Det er litt nedtur for meg at jeg ikke er kvitt søtsuget. Så når jeg vil trøstespise, er det for lett å ty til søtsaker. Sa dette til legespesialisten sist, og det er klart jeg må gjøre en innsats for å trappe ned dette. Spiser ganske lite og blir fort mett. Anonymkode: b76ed...c39 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #12 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har brukt Ozempic i godt over ett år nå. Ved opptrapping var det litt slitsomt med kvalme og oppkast. Hender jeg blir litt kvalm om jeg spiser/drikker mye nå også. Med magen er det veldig variabelt - noen ganger normalt, noen ganger føles magen/tarmen ganske full. Men jeg har normal avføring - selv om den vareier ganske mye - fra svært tynne strimler til mer mer normal. Har gått ned over 10 prosent i vekt og allle verdier er bra, bortsett fra blodsukkeret, som bør ytterligere ned, så jeg har nå fått anbefaling om å gå fra 1 mg til 2, med opptrapping. Det er litt nedtur for meg at jeg ikke er kvitt søtsuget. Så når jeg vil trøstespise, er det for lett å ty til søtsaker. Sa dette til legespesialisten sist, og det er klart jeg må gjøre en innsats for å trappe ned dette. Spiser ganske lite og blir fort mett. Anonymkode: b76ed...c39 Her er heldigvis selve søtsuget ikke så stort lenger. Spiser en del frukt og proteinbarer. Vet det ikke er helt 100%, men uansett bedre enn det var da jeg spiste sjokolade og chips neste hver kveld. Anonymkode: 69a86...3e8
AnonymBruker Skrevet 9. april #13 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at det er vekslende. Må jeg drikke mer vann enn "normalt"? Drikker 2-3 liter per dag. Halv liter per måltid pluss trening og utenom. Anonymkode: 69a86...3e8 Det høres ut som du drikker nok ja! Anonymkode: 1aefe...dc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå