Gå til innhold

Stryker i matte vg1

Gammeldame07

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg går i første klasse på videregående og sliter veldig med matte. I løpet av året 2024/2025 har jeg kun fått 1enere og 2på en prøve. På terminprøven fikk jeg 1/stryk. Jeg er kjemperedd for at jeg må ta opp matte og lurer på om det finnes noen andre muligheter eller om jeg kan redde meg inn?. Jeg har vært i alle mattetimene og har 0% fravær.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det må du nok ta opp med faglærer :)

Anonymkode: c93f8...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp med lærer

Vet i klassen til jenta som går vg 2. Var det flere som tok i mot sommer kurs i fjord, for å bestå matte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der var jeg selv for tjue år siden🙈 men jeg klarte meg takket være dialog med læreren, han så også at jeg virkelig prøvde for å lære meg matten (hadde den letteste av den letteste matten vi kunne den gangen). Jeg fikk også ha en prøve muntlig, ikke at det gikk så mye bedre enn skriftlig, men han så på en måte likevel at jeg skjønte (svært få) deler av pensumet. Jeg hadde ekstremt store hull i mattekunnskapene mine, men jeg klarte å stå på totalt to prøver og en tentamen det året som igjen førte til at jeg fikk bestått.

Anonymkode: d8766...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du av muligheter igjen dette semesteret? 

Har heldagsprøven allerede vært? Eksamen? 

Strategi avhenger av hva som er igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gammeldame07 skrev (7 timer siden):

Hei dere! Jeg går i første klasse på videregående og sliter veldig med matte. I løpet av året 2024/2025 har jeg kun fått 1enere og 2på en prøve. På terminprøven fikk jeg 1/stryk. Jeg er kjemperedd for at jeg må ta opp matte og lurer på om det finnes noen andre muligheter eller om jeg kan redde meg inn?. Jeg har vært i alle mattetimene og har 0% fravær.

Hva er det du strever med? Er det alt generelt? Jeg var selv ekstremt dårlig i matte når jeg gikk på vgs. Jeg forsto svært lite, men klarte akkurat å stå. Jeg tok det opp igjen som voksen og da hadde jeg en lærer som forklarte på en måte som jeg faktisk forsto. Jeg som hadde vært helt i bunnen fikk plutselig både 5 og 6 i matte. Kanskje du bare må få det forklart på en annen måte? Anbefaler som de andre her at du snakker med læreren din om dette. Og det er ikke verdens undergang om du må ta det opp igjen senere, selv om det kanskje føles slik nå.

Anonymkode: ae00f...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...