Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å bytte lærer i 5.klasse? Er det slik at man ofte velger å utdanne seg som lærer til 1-4.trinn og 5-10.trinn, eller er det 1-7?

Har en 4.klassing så er spent på om det blir lærerbytte.

Anonymkode: a578c...95f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig.

På vår skole får de ny lærer i 3. og 5. klasse. Det fordi de lærerne spesialiserer seg på de trinnene istedenfor å kunne litt om alt. Det er veldig annerledes å ha en 1. klasse og en 7. klasse.

Anonymkode: ce277...282

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På vår skole er det alltid nye lærere når de skal opp i femte.

Anonymkode: 8c0ad...5b6

• Liker 1
Skrevet

Tror det er vanlig med et bytte i 5. klasse.

Datteren min har hatt fem lærere hittil. Hun går i 6. klasse. Første året hun har fått beholde kontaktlæreren. 

AnonymBruker
Skrevet

Her ble det lærerbytte i fjerde klasse. Min eldste skal opp i sjette nå til høsten og håper de får beholde lærerne de har nå.

Anonymkode: 611fd...3a2

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste byttet i 5. klasse og min eldste i 6. klasse. Nå er de snart ferdige med barneskolen, og vi har fått signaler om at lærerne fortsetter med dem løpet ut (selvsagt med mindre noe uforutsett skjer).

Anonymkode: cadfc...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det som er det vanlige?

Vår femteklassing hadde tre ulike lærere på fire år, så han reagerte ikke stort da den fjerde læreren kom på femte trinn 😆 

Anonymkode: 64d47...14c

Skrevet

Hvis man er heldig får man en lærer fra 1-4 trinn og en lærer fra 5-7 trinn. 
Min eldste går i 6. nå og har hatt 4 lærere

min mellomste går i 3. og har hatt 3 lærere

Så man er jo ikke akkurat garantert noe…

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

I vår kommune er det lagt opp slik. Men er jo forbehold at lærere ikke ska ut i permisjon eller slutter.

1-4 klasse

5-7 klasse

8-10 klasse

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt går i 5.trinn og har hele veien hatt samme lærer (verdens beste lærer!!!). De skal beholde henne ut barneskolen.

Anonymkode: c863a...21b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det vanlig med et bytte på trinnet etter 4. og et etter 3. Det er for at det skal bli en mykere overgang mot 5, altså at det ikke er to nye lærere på trinnet samtidig. 

Anonymkode: 6b89a...1df

AnonymBruker
Skrevet

Bytte i 3. og 5. er standard på vår skole, for eldstebarnet sluttet i tillegg en lærer mellom 3. og 4. så det ble 4 hovedlærere på 7 år.

Anonymkode: 4de9d...063

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig, ja. Fra 5. klasse er det også vanlig med flere faglærere, ikke bare en lærer som underviser i alle fag.

Anonymkode: fd1c1...c72

AnonymBruker
Skrevet

I vår by er det vanlig med lærerbytte i 5. klasse.

Anonymkode: dce49...128

Skrevet

Dette er forskjellig både fra skole til skole, og by til by. Man har de gamle allmennlærerutdanningene fra 1.-10. trinn, nyere med 1.-7. trinn, 5.-10. trinn osv. Selv kan jeg egentlig følge hele skoleløpet fra 1.-10. trinn på min skole.

Det handler om mange faktorer; hva som er best for klassen, hva som er best for læreren, hva læreren vil selv, permisjoner, sykdom og fravær osv.

På min skole har det vært alt fra å følge fra 1.-5., til å bytte allerede i 2. og følge ut barneskolen, til de som har byttet lærer flere ganger.

Selv har jeg hatt en klasse ett år i første klasse og ønsket meg vekk grunnet arbeidsmiljø, jeg har fulgt en klasse i to år (1. og 2. trinn), men kunne ikke ha dem i tredje pga flytting, og klassen jeg har nå følger jeg forhåpentligvis noen år. 

Selv hadde jeg samme lærer fra 1.-7.trinn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv hadde samme lærer hele barneskolen men det var på 90tallet. Vi har vært heldige å ha samme lærer i 4 år nå, så får se om det blir bytte til høsten da. Jeg ser jo for meg at det er bedre å spesialisere seg innenfor en viss aldersgruppe enn å ta hele skolegangen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det vanlig å bytte lærer i 5.klasse? Er det slik at man ofte velger å utdanne seg som lærer til 1-4.trinn og 5-10.trinn, eller er det 1-7?

Har en 4.klassing så er spent på om det blir lærerbytte.

Ja det er ganske vanlig ja

Anonymkode: 9a71a...742

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...