AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Del Skrevet 9. april Hei! Jeg går tredjeåret på datateknologi og er i gang med bacheloroppgaven nå. Etter bacheloren vurderer jeg å ta en master, men står mellom to alternativer: å fortsette med datateknologi, eller bytte til industriell økonomi og ledelse. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer eller innspill til hva som kan lønne seg mest i lengden. Viktige faktorer for meg er: Balanse (arbeid/liv) Lønn Fleksibilitet i karrierevalg og jobbmuligheter Jobbsikkerhet og utviklingsmuligheter Jeg liker teknologi og programmering, men kunne også sett for meg å jobbe mer tverrfaglig, kanskje inn mot ledelse, produktutvikling eller strategi på sikt. Hva ville dere gjort i min situasjon? Erfaringer, råd eller synspunkter tas imot med stor takk Anonymkode: 2efb4...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:09 #2 Del Skrevet lørdag kl 14:09 dytter! Anonymkode: 1b05b...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:55 #3 Del Skrevet tirsdag kl 19:55 Du spør på kvinneguiden? Anonymkode: 5edf1...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:01 #4 Del Skrevet tirsdag kl 20:01 En undersøkelse som nylig ble gjort blant den unge generasjonen viser at svært få vil bli ledere, så det vil bli et stort behov i framtiden for folk som faktisk har ambisjoner om å jobbe innen ledelse. Ellers kan jeg ikke svare deg på spesifikt yrkene du spør om. Anonymkode: e6b1f...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:04 #5 Del Skrevet tirsdag kl 20:04 Hvor er dette? NTNU? Da kan sjekke av boksen for jobbsikkerhet åkke som., men jeg trodde datateknikk kun var femårigløp/master der. Studiested er viktigere enn den ene eller andre masteren på studieinstitusjoner med lavere anerkjennelse. Anonymkode: b46e3...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
w.anonym10 Skrevet tirsdag kl 20:11 #6 Del Skrevet tirsdag kl 20:11 Begge masterprogrammene vil kunne gi deg svært gode utviklingsmuligheter, god lønn og mulighet til å utvikle karriere innenfor ulike retninger. Utdanningene vil også kunne gi god balanse mellom arbeid og fritid, men dette avhenger av hvor du velger å jobbe, ikke nødvendigvis hvilken utdanning du tar. Jeg tror begge utdanningene gir deg svært gode muligheter for videre utvikling. Om jeg hadde vært deg, hadde jeg valgt det jeg er mest interessert i. Du er så og si garantert jobb med god lønn etter utdanning med begge disse programmene. Velg det som frister mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:40 #7 Del Skrevet i går, 05:40 Hei, jeg er programmerer og har jobbet med det alltid. Jeg har valgt å ikke gå videre med ledelse og produktutvikling, men dørene står åpne dersom man ønsker det. Ingenting er bedre enn ledere som faktisk kan å kode. Det er de beste å jobbe med. Nå er jeg veldig glad i mitt yrke og det sjekker av på dine punkter. Lønna er høy, bonuser, fri alle røddager (pass deg for konsulentbransjen), hjemmekontor, fleksitid, goder osv. Anonymkode: 8abd1...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Båtsjåfør Skrevet i går, 14:22 #8 Del Skrevet i går, 14:22 Om du går dataingeniør, så må du være flink i programmeringer, da er du sikret god lønn. Om du går indøk, så har du sikret deg jobb uansett, da det er indirekte en lederutdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå