Gå til innhold

Sånn ca hvor mange kcal har jeg forbrent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

167 cm, 56 kg. 1,5 time tur, ganske flatt, noen motbakker, 30 minutter mageprogram og 20 min styrke på ben og overkropp, fikk opp pulsen litt da. Noen som har en formening, håper det 🌞

Anonymkode: a6996...956

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tenkte kanskje 300 kcal, høres det rimelig ut? 

AnonymBruker
Skrevet

Du forbrenner ca 100 kcal per halvtime når du går tur. Styrketrenning forbrenner du ikke så mye på.

Anonymkode: 61d57...a63

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe 350-400, men jeg vet ikke hvor langt eller fort du har gått.

Anonymkode: d7d92...c29

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er opptatt av hvor mye du forbrenner så bør du kjøpe deg en Fitbit eller smartklokke.

Anonymkode: 8b2c6...21f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du er opptatt av hvor mye du forbrenner så bør du kjøpe deg en Fitbit eller smartklokke.

Ja, bare redd for å bli overopptatt av kaloriforbruk, har hatt en spiseforstyrrelse 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, bare redd for å bli overopptatt av kaloriforbruk, har hatt en spiseforstyrrelse 

Ah ja da er det kanskje ikke så lurt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du er jo allerede i en litt "overopptatt"-del når du spørr på kvinneguiden hvor mye du har forbrent....

Du må ikke spørre om slikt om sliter, og det vet du jo. 

Anonymkode: b96e6...b53

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du er jo allerede i en litt "overopptatt"-del når du spørr på kvinneguiden hvor mye du har forbrent....

Du må ikke spørre om slikt om sliter, og det vet du jo. 

Ja, du har helt rett, er overopptatt. Har gått opp litt og synes det er vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du har helt rett, er overopptatt. Har gått opp litt og synes det er vanskelig. 

Får du hjelp?

Om ikke, anbefaler jeg deg å ta grep ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk du noen gang behandling for spiseforstyrrelsen? Kanskje du skal kontakte legen din? 

Eventuelt så kan du ta kontakt med ROS:

https://nettros.no/faa-hjelp/

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Fikk du noen gang behandling for spiseforstyrrelsen? Kanskje du skal kontakte legen din? 

Eventuelt så kan du ta kontakt med ROS:

https://nettros.no/faa-hjelp/

Ja, jeg har fått behandling og er mye bedre, normalvektig nå. Men tankene lurer litt rundt i hjernen likevel og dukker opp iblant. Takk for svar, dere! 

Skrevet

Kjære trådstarter, 

Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd.

Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Med omtanke og hilsen,

veronica<3, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...