Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde Wegovy for en stund siden, og gikk ned i vekt fordi jeg følte meg «stappet» og kvalm omtrent hele tiden. Det var vel verdt det en periode pga vekttapet, men jeg sluttet fordi håret mitt ble betraktelig tynnere. Nå har vekten stabilisert seg omtrent midt mellom opprinnelig vekt og oppnådd vekt etter bruk av slankesprøyten. Synes fortsatt håret er tynnere enn tidligere, men ser det er i ferd med å normalisere seg. Vil ikke prøve det igjen

Anonymkode: cd7a8...647

Skrevet

Vurderer å begynne med den eller mounjaro. Er normalvektig og perfekt fornøyd med kroppen. Men det er så slitsomt å gå rundt sulten hele tiden. En daglig kamp å holde seg vektstabil. 

AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (1 time siden):

Vurderer å begynne med den eller mounjaro. Er normalvektig og perfekt fornøyd med kroppen. Men det er så slitsomt å gå rundt sulten hele tiden. En daglig kamp å holde seg vektstabil. 

Får det nok ikke innvilget på det grunnlaget. Kravet er bmi på 30 eller mer

Anonymkode: ab786...aa9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (22 timer siden):

Leger gir ikke resept på dette til normalvektige, eller de skal ikke gjøre det iallefall….

Anonymkode: 69519...6f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Leger gir ikke resept på dette til normalvektige, eller de skal ikke gjøre det iallefall….

Anonymkode: 69519...6f6

Joda, kjenner en lege som gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (7 timer siden):

Joda, kjenner en lege som gjør det. 

Mange leger som gjør det, hvertfall private. Spesielt de som har lest seg opp litt utenfor Norge og sett hva mikrodosering av denne medisinen faktisk kan hjelpe med. 
Jeg er normalvektig, alltid vært og går på Wegovy. (Nå står jeg fast på 0,25) 

Irritabel tarm er borte, vondt i ledd er borte, food noise er borte, syklus ble endret til det bedre. migrene er nesten borte og jeg har fått en helt annen livskvalitet. 

Men de har ikke lov å mikrodosere eller ha annen beskrivelse på resepten, så det vil stå «mot overvekt» det uansett. De kan skrive i journal at du bruker medisinen av og på (som også er lurt etter en stund pga mettede resepterorer) slik at det gir mening at du aldri går opp i dose som man egentlig skal. Jeg startet på 0,10 mg og slapp derfor alle bivirkninger de fleste får. Slow and steady 😊

Anonymkode: 50f65...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...