Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går man ned i vekt med Wegovy pga at man spiser mindre? Eller er det andre ting ved sprøyten som er avgjørende? 

Jeg skjønner ikke dette helt. En venninne går på Wegovy og sier hun spiser mindre og går ned. Jeg går ikke på Wegovy men har kuttet ned på måltider. Spiser meg aldri mett lengere. Spiser mye mindre enn før. Gikk ned i begynnelsen, men nå har det vært stopp i 6 måneder. 

Har lyst å snakke med legen om Wegovy. Men hører at man bør gå på det for resten av livet for å ikke gå opp igjen. Og det vil jeg ikke 

Anonymkode: 18acb...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Har du justert kaloriinntaket etterhvert som du har gått ned i vekt da?

Anonymkode: c7e8d...2b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du justert kaloriinntaket etterhvert som du har gått ned i vekt da?

Prøver. Men tror kanskje jeg spiser for lite 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi man mister matlyst og spiser mindre, ja. 

Anonymkode: 019d7...f42

AnonymBruker
Skrevet

Wegovy gir metthetsfølelse, den slanker deg ikke på annen måte.

Man bør gå på det i 3-5 år mens man legger om livsstilen og mavesekken krymper. Den er veldig effektiv for mange, men vanskelig å slutte med, ja.

Anonymkode: 9b338...183

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange historier om folk som har fått ulvehunger av en annen verden da de sluttet på Wegovy, og gikk opp igjen. Tror at du kommer best ut av det helsemessig med din strategi, både fysisk og psykisk. Vi vet for lite om hvordan disse medisinene påvirker tarmfloraen o.l. på lang sikt. I verste fall risikerer du å ødelegge "systemet" helt. Er redd vi får en rekke brukere av en dyr medisin som blir avhengige livet ut...

Anonymkode: 200a8...405

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hadde du spist for lite så hadde du gått ned, det er ikke noe å lure på engang, man går ned når man er i kaloriunderskudd.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde du spist for lite så hadde du gått ned, det er ikke noe å lure på engang, man går ned når man er i kaloriunderskudd.

Jeg spiste for lite, 6-700 kcal om dagen, gikk ned 30 kg. Uten å trene. 

Anonymkode: c81d0...259

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det finnes mange historier om folk som har fått ulvehunger av en annen verden da de sluttet på Wegovy, og gikk opp igjen. Tror at du kommer best ut av det helsemessig med din strategi, både fysisk og psykisk. Vi vet for lite om hvordan disse medisinene påvirker tarmfloraen o.l. på lang sikt. I verste fall risikerer du å ødelegge "systemet" helt. Er redd vi får en rekke brukere av en dyr medisin som blir avhengige livet ut...

Anonymkode: 200a8...405

Ja, men felles for dem er at de hoppet brått av en høy dose.

Det finnes undersøkelser nå som viser at det mest effektive er en langsom nedtrapping.

Anonymkode: f9d83...dce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Går man ned i vekt med Wegovy pga at man spiser mindre? Eller er det andre ting ved sprøyten som er avgjørende? 

Jeg skjønner ikke dette helt. En venninne går på Wegovy og sier hun spiser mindre og går ned. Jeg går ikke på Wegovy men har kuttet ned på måltider. Spiser meg aldri mett lengere. Spiser mye mindre enn før. Gikk ned i begynnelsen, men nå har det vært stopp i 6 måneder. 

Har lyst å snakke med legen om Wegovy. Men hører at man bør gå på det for resten av livet for å ikke gå opp igjen. Og det vil jeg ikke 

Wegovy gjør det lettere å spise mindre, men utover det er det akkurat som annen slanking. Den gjør altså ingenting med f.eks forbrenning.

Det høres ut som du har nådd et platå, og trenger å sette deg inn i hva det er og hvordan man kommer videre. Man opplever platåer på wegovy og. Vekttap er aldri jevnt og lineært, det er helt normalt at det går i rykk og napp.

Anonymkode: f9d83...dce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva spiste du i løpet av 1 dag for å ligge på 6-700 kcal?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva spiste du i løpet av 1 dag for å ligge på 6-700 kcal?

6 knekkebrød med lettsyltetøy, ost eller skinke.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

6 knekkebrød med lettsyltetøy, ost eller skinke.

Det var alt? Ikke noe middag?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var alt? Ikke noe middag?

Det var alt. Hadde dager hvor jeg overspiste masse siden jeg jo var utsultet, men gikk bare ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned fra 100 kg til 77 kg og hatt stabil vekt i et år. Går på 1 mg wegovy. Jeg har hele veien spist ganske likt som før. Men får en indre ro med wegovy. Tidligere sleit jeg veldig med blodsukker. Nå kan jeg gå 4 timer uten mat uten å føle at jeg går i bakken ☺️ Wegovy er svært effektivt og jeg har ingen bivirkninger. Anbefaler den.

Anonymkode: f821d...bd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja fordi du var i kaloriunderskudd, du går tydeligvis ikke ned nå lenger så da betyr det at du får i deg mer enn du forbrenner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var alt. Hadde dager hvor jeg overspiste masse siden jeg jo var utsultet, men gikk bare ned. 

Så totalt sett så fikk du i deg mer enn 6-700 kalorier daglig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så totalt sett så fikk du i deg mer enn 6-700 kalorier daglig.

Jepp, smartypants 😉

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned fra 96-66 med Ozempic/wegovy.

Går på 1 mg nå og har gjort det i to år. Hvis jeg må bruke det i ti år så gjør jeg det.

Jeg tror at det gjør noe mer enn å justere appetitten. Jeg opplever at det roer ned suget etter mat og at man blir mer fornøyd eller mer flat på et vis. Akkurat som du ikke her like mye behov.

Anonymkode: 02482...e5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 15.51):

Hva ialle dager får deg til å tror du spiser for lite?????? Du går ikke ned i vekt, ergo du spiser IKKE for lite kcal, for antar det er kcal du refererer til?  

Anonymkode: e5a47...58c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...