Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Hei! Jeg skal skrive en oppg som lyder som følgende: "drøft utarbeidelse og iverksettelse av norsk up på et konkret saksfelt innen internasjonal politikk" Noen forslag til hvor jeg kan finne kilder som tar opp dette? Ev til tema?
Gjest gjesten Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 www.nupi.no Her kan du gå inn på de enkelte tema og også inn på artikler angående norsk utenrikspolitikk. Velg og vrak
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 kjempe fin side, men finner imidlertid ikke noe som går direkte på oppgaven jeg da...
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 Statsvitere er mestere i runde formuleringer og abstraskt tenkning. Derfor må du selv konkretisere hva det egentlig betyr og innebærer i prakisi, helt konkret. Derfor forutsetter en slik besvarelse at du faktisk kan en del om det norske poitiske systemet fra før, og hvordan det konkret fungerer i forhold til innenriks- og utenrikspolitikk, strukturer og systemer. Når de faktiske kunnskapene om dette er på plass, først da kan man begynne med argumentasjon, logikk, drøfting og analyse. Har dessverre ingen annen hjelp å gi enn det. www.odin.no (UD) www.stortinget.no www.un.org
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Jeg tenker med en gang på krigen i Afghanistan, dvs idéen av å sende soldater dit, samt den fredsopprettende rollen de hadde, samt den fredsbevarende rollen de siden tok på seg. Det er et konkret tema til oppgaven.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå