AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #1 Skrevet 9. april 2025 Jeg er en kvinne i slutten av førtiårene. Har hatten tøff tid med utbrenthet på grunn av bipolar lidelse. Nå er jeg nærmest normal og føler hodet er " der igjen". Men så har jeg plutselige hukommelsestap glitcher av og til som gjør meg bekymret. Det gjelder ganske elementære ting. En periode trodde heg st jeg hadde bindestrek mellom mine to fornavn. Bare for å finne ut at nei, det har jeg aldri hatt. Jeg blander dagene mye, møter opp på onsdag i stedet for torsdag og ønsker folk god helg på tirsdag. Nå det siste at jeg plutselig var sikker på at jeg blir femti om et par uker, men jeg blir 49. 🫣 Så går jeg og snakker om femtiårsdagen som ikke er før neste år. Hva er det som skjer med meg? Anonymkode: 41094...9dd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #2 Skrevet 9. april 2025 Både overgangsalderen og psykiske problemer kan gi slik "glitching", men ta det opp med legen din slik at annen sykdom kan utelukkes. Jeg sliter både med glemsomhet og afasi (glemmer ord og/eller sier feil ord), og i dårlige psykiske perioder så kan det bli skikkelig ille. Kom også i overgangsalderen for noen år siden, og det hjalp absolutt ikke på situasjonen. Får nå hormontilskudd noe som gjorde at det føltes som å våkne opp igjen, men jeg har fortsatt de psykiske nedturene med hukommelsesesproblemene jeg da får. Anonymkode: 472af...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #3 Skrevet 9. april 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Både overgangsalderen og psykiske problemer kan gi slik "glitching", men ta det opp med legen din slik at annen sykdom kan utelukkes. Jeg sliter både med glemsomhet og afasi (glemmer ord og/eller sier feil ord), og i dårlige psykiske perioder så kan det bli skikkelig ille. Kom også i overgangsalderen for noen år siden, og det hjalp absolutt ikke på situasjonen. Får nå hormontilskudd noe som gjorde at det føltes som å våkne opp igjen, men jeg har fortsatt de psykiske nedturene med hukommelsesesproblemene jeg da får. Anonymkode: 472af...3ab Hvirdan kan man utelukke feks demens eller hjerneskade egentlig? Anonymkode: bbcf4...7d4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #4 Skrevet 9. april 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvirdan kan man utelukke feks demens eller hjerneskade egentlig? Anonymkode: bbcf4...7d4 Med MR (tror jeg) kan man se plakk i hjernen. Skader kan man vel se ut fra arr e.l. Anonymkode: 4d1f3...4c3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #5 Skrevet 9. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med MR (tror jeg) kan man se plakk i hjernen. Skader kan man vel se ut fra arr e.l. Anonymkode: 4d1f3...4c3 Åja visste ikke man kunne se demens på mr. Så bra Anonymkode: bbcf4...7d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå