Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren har to barn med en annen kvinne. Disse to barna er hos oss 50%.
For en tid tilbake fylte det ene barnet 13 år. 
Samboer ble bedt på bursdag hos eksen, men ikke jeg. Kan legge til at jeg er gravid. 
Er dette vanlig? Er det dårlig gjort ifht meg? 
Jeg synes det var litt sårt… 

Anonymkode: c2e8c...1d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du gå?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du syns dette er sårt. Dette er dårlig gjort av eksen.

Anonymkode: 0ec89...18f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det samme, men det gjaldt da mannen min som ikke ble invitert. Valgte å ikke gå, og synes det var smålig. Mange mennesker er dessverre slik. 

Anonymkode: e3228...b2f

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Veldig rart, men hvorfor tar ikke samboeren din det opp med henne? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes dette er litt smålig, og det er jo i grunnen barnet det går mest utover... Barnet bor jo da sammen med deg også annenhver uke og ville nok satt pris på at også du kunne få ta del i bursdagsfeiringen. 

Jeg bor sammen med en mann som har barn fra før og der er det en selvfølge at vi begge er bedt i barnas bursdager, skoleavslutninger og andre ting hvor det er naturlig, uavhengig av hvor de blir feiret og hvem andre som kommer. På samme måte som at mor er velkommen hos oss, også evt ny partner om hun skulle få seg det, til enhver tid :) Enten det er bursdagsfeiring eller hverdag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Smålig, vil jeg si.. 

Du er gravid med barnas søsken.. da er det spesielt å ikke invitere deg også.

Anonymkode: 869fe...2fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er greit. Dere er jo ikke gift en gang. 

Anonymkode: 8a219...ea7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har blitt gjort tidligere? Jeg går ut i fra at dette ikke er første gang et av bonusbarna dine har bursdag. 

Anonymkode: b5646...a67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva har blitt gjort tidligere? Jeg går ut i fra at dette ikke er første gang et av bonusbarna dine har bursdag. 

Anonymkode: b5646...a67

Jeg har ikke vært bedt da heller, da har det bare vært samboer og hans foreldre som var invitert. Men da bodde vi ikke sammen.

Anonymkode: c2e8c...1d2

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Det er egentlig din samboer som må ta tak i dette.

I vår situasjon har ikke barna felles feiring lenger, de har kun vennebursdager nå som de er tenåringer.

Anonymkode: 07f17...005

AnonymBruker
Skrevet

Hvem andre var til stede? 

Var det mor,far , bursdagsbarn og hen sine helsøsken? Da synes jeg det er innafor. Det er barnets bursdag. Hvis det er masse slekt, eksens nye samboer osv, så ville jeg nok stusset ganske mye (med forbehold om at barnet ikke hater deg. Da er det i så fall ikke så rart). Hvor lenge har foreldrene vært fra hverandre?

Anonymkode: bc995...349

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dette endrer seg hvis eksen får samboer? Og når det er fars tur til å arrangere selskap, så kan vel han bestemme.

Ville latt det passere denne gangen, men jeg synes det er smålig. Forstår deg godt.

Anonymkode: 85df6...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner egentlig at hun ikke synes det er så hyggelig med "nydama" sittende der i selskapet til ungen sin. Barnets far blir jo annerledes, han er der i egenskap av å være faren.

Må kunne gå an å la dem feire uten at du må være med på lasset. Du er ny samboer som tydeligvis ikke har vært lenge sammen med denne karen?

Anonymkode: 807fe...1df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo også hende at barnet har fått være med på å bestemme hvem som skal komme i bursdagen? Kanskje h*n ønsket at pappa skulle komme alene? 

Anonymkode: 0e291...2cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En typisk x dame som prøver å ødlegge, mens mannen bare ser på. Slutt å feire bursdager sammen! 

Anonymkode: a3169...72e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er stemningen mellom dfg og eksen hans ellers? Går dere godt overens?

Hvordan ble invitasjonen formidlet?

Anonymkode: d0ce5...40c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit. Du er en viktig person i dette barnets liv, uansett hva mor syns. Det eneste måtte være om bursdagsbarnet ikke ønsker deg der.

Anonymkode: 673f1...73c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit, du passer jo ungene 50% av tiden. Samboeren burde ikke gått, og latt kjerringen sitte igjen. Med unntak om du var den som var den som gjorde mannen utro og tok han fra familien, da trenger du ikke vente noen invitasjon. 

Anonymkode: d1f87...ef0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 13.31):

Tenker det er greit. Dere er jo ikke gift en gang. 

Anonymkode: 8a219...ea7

nesten halvparten av de som er i forhold i dag er ikke gift i følge undersøkelser fra 2020 til 2023, tenke seg til, 44% av alle "er ikke gift en gang" 🤦‍♀️ for et gjennomført DUMT argument for merkelig oppførsel overfor mennesker som venter barn sammen, bor sammen og har omsorgen for barna dine halve tiden.. 

Anonymkode: 75808...efb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...