Gå til innhold

Hvor kjøper du solbrillene dine og hvilke pris?

sigrid106

Anbefalte innlegg

For en uke siden kjøpte jeg meg solbriller fra Chanel. De kostet 5000. Jeg ønsker meg også Celine sine til rundt 6000. Så nok tilbake å kjøpe de😊 Jeg trodde aldri for noen år siden at jeg skulle få råd til så dyre solbriller😊 Har en haug med billige solbriller. Jeg synes det er stor forskjell. Føles så mye bedre for øynene med de dyre. Så er nok ikke bare dyrt på grunn av merket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der må være en illustrasjon av Buyers Bias. Det er absolutt ingenting i et par solbriller som kan forsvare slik pris. Er de laget av 100% gull? Man kan kjøpe en hel vaskemaskin for 5 tusen.. Og, hvis du samtidig har en boliglån eller billån, så mener ihvertfall jeg at du ikke egentlig har råd til å bare kaste bort penger. 

Anonymkode: 481bc...d3d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (16 timer siden):

Jeg kjøper som regel RayBan. Erika er modellen jeg har nå. Har også RB i briller. Kjøper når det er halv pris på lokale Synsam 😊 Liker at brillene er nedtonet, aldri vært opptatt av å "synes" ved å bruke trendy fashion-briller. Prisen ligger på rundt 1000kr Men spørs nå da...med disse tollsatsene.

Jeg liker RayBan selv jeg. Har tre av de. Jeg kjøper som regel på brille forretning. Men jeg har å noen fra H&M. Så alt i fra 200 til 5000 har jeg. Skal jeg på stranden så bruker jeg billige. Skal jeg bruke dem når jeg skal sitte ut så bruker jeg dyrere. Så ja det spørs hva jeg skal. Og om jeg er redd for dem eller ikke. 

Anonymkode: 36c7c...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det der må være en illustrasjon av Buyers Bias. Det er absolutt ingenting i et par solbriller som kan forsvare slik pris. Er de laget av 100% gull? Man kan kjøpe en hel vaskemaskin for 5 tusen.. Og, hvis du samtidig har en boliglån eller billån, så mener ihvertfall jeg at du ikke egentlig har råd til å bare kaste bort penger. 

Du må bare mene det. Men jeg liker å bruke penger på det. Og jeg har råa til det.

Anonymkode: 36c7c...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt i en brillebutikk, så de koster en del. Aldri hatt så gode solbriller som nå. 

Anonymkode: 4b4ac...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina 2 skrev (4 timer siden):

For en uke siden kjøpte jeg meg solbriller fra Chanel. De kostet 5000. Jeg ønsker meg også Celine sine til rundt 6000. Så nok tilbake å kjøpe de😊 Jeg trodde aldri for noen år siden at jeg skulle få råd til så dyre solbriller😊 Har en haug med billige solbriller. Jeg synes det er stor forskjell. Føles så mye bedre for øynene med de dyre. Så er nok ikke bare dyrt på grunn av merket. 

Må som regel over 1000-lappen for å få gode glass. Alt over det har med merket og statusen det gir. Men det er jo en slags identitet har jeg skjønt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke så mange, men alle har vært på impuls. Har noen gamle fra H&M og sånt, men alle jeg har kjøpt de siste 20 årene har vært designer-briller kjøpt i utlandet. De dyreste var Louis Vuitton til 6000 kr kjøpt på ferie i Amsterdam for rundt 10 år siden. 2 av gangene bagasjen min var forsinket så kjøpte jeg designer-solbriller og sendte regningen til reiseforsikringen.

For noen år siden lærte jeg at det er utrolig viktig for kroppen at øynene får dagslys. Blant annet for produksjon av melatonin. Derfor prøver jeg å klare meg uten solbriller i hverdagen. Og jeg merker at når jeg spiser mye animalsk, så får øynene de næringsstoffene de trenger for å fungere som de skal. Så jeg føler ikke et behov for å bruke solbriller heller. På jobb når det bare er litt sol ute, så er det flere som hyler at vi må trekke for gardinene fordi det er for lyst for dem. Solskjermingen er ikke nok for dem en gang. Jeg trenger bare solskjermingen så det ikke kommer direkte sollys på skjermen eller rett i øynene, så altså bare når det er lav sol. 

Anonymkode: 5cf71...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyreste jeg har kjøpt kosta rundt 2000 kr, og jeg har kjøpt noen par til mellom 1000 og 2000. Men jeg har landet på merket Polaroid som min absolutte favoritt, kjøper de til 5-600 kr. Kjøper alltid med polariserte glass. 

Anonymkode: 56abd...6b1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (18 timer siden):

Jeg kjøper som regel RayBan. Erika er modellen jeg har nå. Har også RB i briller. Kjøper når det er halv pris på lokale Synsam 😊 Liker at brillene er nedtonet, aldri vært opptatt av å "synes" ved å bruke trendy fashion-briller. Prisen ligger på rundt 1000kr Men spørs nå da...med disse tollsatsene.

Samme her :) Nå er jeg forsiktig med dem og har sjelden behov for å kjøpe nye, men handler på nett når de er på tilbud. Akkurat nå trenger jeg et nytt par i sort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specsavers. Bruker progressive glass, så de koster litt. Er som regel en sånn "2-for-1" greie der jeg kjøper ett par vanlige progressive og ett par progressive med solbrilleglass. Til sammen pleier det å koste 5-6000,-. Bytter ca. annethvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brillebutikk, men er en stund siden jeg har kjøpt nye. De varer, er stilnøytrale og passer til ulike formål. De kostet vel ca 2000 kroner en gang i tiden. Om priser har økt på solbrillefronten aner jeg ikke. Det er over 10 år siden jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg bruker mest nå er Oakley og kostet vel rundt 3500. De forrige før der var og Oakley men med styrke, og kom på ca 9000.

I tillegg har jeg en del ulike sportsbriller som brukes i aktiviteter som ligger rundt 700-900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til byvandring og kafésitting har jeg et par fra Maui Jim. Tror de kostet ca. 2500, men jeg har hatt dem i 8 år, så blir ikke så ille snittpris. ;) (Er på smertegrensa for hva jeg synes er ok å bruke på et par solbriller, for jeg er fullt klar over at solbeskyttelsen som regel er like god i billigere briller; det jeg merker størst forskjell på mht. forskjell på dyre/billige briller er passformen og hvor gode de er på - der synes jeg ofte billige briller kommer til kort.) 

Til fjelltur har jeg et par mørkere og mer solide Ray Bans, kostet vel en drøy tusenlapp.

Begge kjøpt hos optiker. 

Anonymkode: d5664...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De fleste som går mye med solbriller døgnet rundt nærmest vil på et tidspunkt i tidsklemma glemme stoppe opp ,legge i etui😅 Solbriller på hodet er et must der du står stressa å trekker kø lapp på apoteket.. 

Anonymkode: f1add...766

Hæ? Nei, ikke for meg! Selv om jeg har full jobb og barn OG går mye med solbriller 😊 

De legges alltid i etuiet når jeg kommer innendørs, enten hjemme eller andre steder. Skal jeg noe er etuiet med i veska. Har aldri solbrillene på hodet - står jeg stressa og trekker lapp på apoteket tar jeg dem enten i hånden, henger dem foran på jakka eller legger dem i etuiet 😉

Anonymkode: f468e...b31

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Design og kvalitet forsvarer ofte prisen mener jeg, da. Jeg har et lite boliglån, men tar meg fortsatt råd til å kjøpe skikkelige solbriller - og jeg tar godt vare på dem. Noen i min samling har jeg hatt i 20 år 😊

Anonymkode: f468e...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva koster solbrillene du bruker og hvor ofte kjøper du nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor gikk jeg å ønsket meg noen flotte solbriller som var dyre. Fikk meg ikke til å kjøpe da. Ble litt skremt og har aldri hatt mulighet til det. Men nå tenkte jeg at jeg har jo råd til det,så nå gjør jeg det. Føles jo litt spesielt med merkebriller da😊 Så er jeg 59 år nå da og endelig kan jeg kjøpe meg hva jeg har lyst på. Og det har jeg gjort og. Føles bra🙂 Endelig min tur😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris har null og nada å si! Billige duger like bra som de til 2000,-/5000,-. Eneste jeg går for er at de er polariserte. Himla godt når det nettopp har regnet, og sola kommer frem.

Anonymkode: 8bac8...baf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det å ikke har lån med de rentene som har vært de siste 10 år har vært å kaste bort penger 

Anonymkode: 9b04e...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...