AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Skrevet 9. april Jeg leier for tiden og må leie her i 1 år til. Jeg planlegger å kjøpe bolig i løpet av det ene året som jeg selv skal flytte inn i etter endt leieperiode der jeg leier nå. Tenker å leie min bolig ut fra overtakelsen, frem til jeg selv skal flytte inn - har noen her erfaringer/tanker med dette, både positive eller negative, som de vil dele? Tanker jeg har: - Boligen er i storby, tar jeg markedspris tviler jeg ikke på at jeg får leid ut. - Kan fremleie der jeg leier nå og bo i min egen bolig, men da holder jeg risikoen med at ny leietaker raserer boligen og jeg kan bli holdt ansvarlig - jeg har samme risiko om jeg leier ut min egen, men da er det isåfall min egen bolig som blir rasert og jeg har mer kontroll over situasjonen. - Boligprisene stiger som vanlig, og jeg vil unngå å vente helt til i slutten av min leieperiode før jeg kjøper - Viktig å ha buffer for disse månedene, mtp. mulig tap av leieinntekt Anonymkode: 3070a...18a
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg leier for tiden og må leie her i 1 år til. Jeg planlegger å kjøpe bolig i løpet av det ene året som jeg selv skal flytte inn i etter endt leieperiode der jeg leier nå. Tenker å leie min bolig ut fra overtakelsen, frem til jeg selv skal flytte inn - har noen her erfaringer/tanker med dette, både positive eller negative, som de vil dele? Tanker jeg har: - Boligen er i storby, tar jeg markedspris tviler jeg ikke på at jeg får leid ut. - Kan fremleie der jeg leier nå og bo i min egen bolig, men da holder jeg risikoen med at ny leietaker raserer boligen og jeg kan bli holdt ansvarlig - jeg har samme risiko om jeg leier ut min egen, men da er det isåfall min egen bolig som blir rasert og jeg har mer kontroll over situasjonen. - Boligprisene stiger som vanlig, og jeg vil unngå å vente helt til i slutten av min leieperiode før jeg kjøper - Viktig å ha buffer for disse månedene, mtp. mulig tap av leieinntekt Anonymkode: 3070a...18a Du må vel skatte av leieinntekten Anonymkode: dbb1f...ab7
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må vel skatte av leieinntekten Anonymkode: dbb1f...ab7 Stemmer, 22% skatt av leieinntekt. Samtidig 22% fradrag på renter på boliglånet. Anonymkode: 3070a...18a
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leier for tiden og må leie her i 1 år til. Jeg planlegger å kjøpe bolig i løpet av det ene året som jeg selv skal flytte inn i etter endt leieperiode der jeg leier nå. Tenker å leie min bolig ut fra overtakelsen, frem til jeg selv skal flytte inn - har noen her erfaringer/tanker med dette, både positive eller negative, som de vil dele? Tanker jeg har: - Boligen er i storby, tar jeg markedspris tviler jeg ikke på at jeg får leid ut. - Kan fremleie der jeg leier nå og bo i min egen bolig, men da holder jeg risikoen med at ny leietaker raserer boligen og jeg kan bli holdt ansvarlig - jeg har samme risiko om jeg leier ut min egen, men da er det isåfall min egen bolig som blir rasert og jeg har mer kontroll over situasjonen. - Boligprisene stiger som vanlig, og jeg vil unngå å vente helt til i slutten av min leieperiode før jeg kjøper - Viktig å ha buffer for disse månedene, mtp. mulig tap av leieinntekt Anonymkode: 3070a...18a Du bør kanskje begynne med å lese lovverket for utleie, deretter sette deg inn i hvordan utleie fungerer, og sist men ikke minst sette opp regnestykket for planene dine. For det er et gedigent luftslott du presenterer her. Anonymkode: ceb5e...2ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå