AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Skrevet 9. april Hei. Dette gjør vondt å få på trykk, men jeg trenger og ventilere. Vår historie. Vi traff hverandre unge og har vært sammen i 10++ år. Vi har to barn sammen som for oss begge er de to viktigste personene i livet våres. Vi kjøpte hus for noen år siden som skulle bli hjemmet for vår familie, hvor vår historie skulle skrives. Der tok jeg feil. Det viser seg at min store kjærlighet, trygghet og forelder til mine barn hadde mistet følelsene. Dette hadde skjedd over en god periode og hen har også bak min rygg snakket om våre problemer med en person av ett annet kjønn, noe som har utviklet seg til ett emosjonelt forhold. I ettertid også fått vite at de har møttes en gang, men med forsikring på at ikke noe seksuelt har foregått. Dette har jeg valgt å stole på, hen er en dårlig løgner. Det er blitt sagt at all kontakt er blitt kuttet, uten at man kan være 100% sikker på dette. Det er ikke alt man kan ha kontroll på har hen fortalt meg. Personen er også en jeg godt vet hvem er. Jeg er blitt fortalt at hen har slitt med forholdet våres en god stund, og jeg har regnet frem til at mye startet da hen fikk en ny livssituasjon og nye bekjentskaper. Fra å være en person som var glad i det trygge rolige familie livet, til å være en som ønsket å se mer hva livet hadde å by på. Dette har jeg prøvd å heie frem, da jeg kunne se det ga hen mye, selv om jeg selv uten ett stort nettverk gjerne kunne tenkt meg å kjenne litt på det samme og ikke bare være den som ble sittende hjemme med barna våre (satt på spissen) Personlig utvikling hos hen har utviklet seg enormt (noe jeg også har heiet på og anerkjent), samtidig som personligheten har endret seg drastisk. I mine øyne kanskje ikke til det bedre. Hen begrunner tapte følelser med at jeg har hatt problemer med sinne og atferd, noe jeg har anerkjent, forstått og tatt tak i. Dette problemet har nok bunnet i ønske om å bli sett mer, ikke bare som forelder til mine barn, men også kjæreste. Nærheten, de gode stundene etc. Barna har vært så veldig i fokus hos oss begge, at dette har blitt glemt (Klassisk felle man går i) Psykisk vold er også blitt brukt mot meg, noe jeg motsier meg. Jeg har aldri hatt en intensjon om å skade hen, og jeg er fryktelig lei meg for at hen føler det sånn og bruker det mot meg. Dette har aldri vært min intensjon. Vi prøvde en stund å få ting til å bli bedre, men med emosjonelt utroskap i bagasjen klarte jeg aldri å stole på hen. Det sammen med at jeg aldri følte hen ga oss en sjanse gjorde det vanskelig, uansett hvor mye jeg ønsket at vi skulle fungere. Tilslutt måtte vi gi opp og nå bor vi hvert for oss. Jeg blir fortalt at vi er ferdig, at det er nok nå. Vi kan være gode venner og vi skal samarbeide om barna. Samtidig som det kommer signaler på at "hva fremtiden bringer vet man ikke", og at "jeg må la ting roe seg slik at hen får tid til å reflektere". Hvordan skal jeg tolke det? Jeg elsker hen, jeg har basert fremtiden med hen og hjertet sier at jeg skal vente på hen. Samtidig har dette satt noen spor i meg, når det har vært mørkt har det virkelig vært mørkt og opplevelsen av emosjonelt utroskap er blitt opplevd så traumatisk at jeg er redd jeg aldri vil kunne stole på hen, eller noen andre igjen. Når hen kunne gjøre dette mot meg, hvorfor skal jeg stole på noen da? Jeg dagdrømmer om dette, fler oppvåkninger om natten hvor jeg våkner med mareritt om dette. Jeg ser dem for meg. Hvor jeg vil med dette vet jeg ikke, men om noen har opplevelser med det og eventuelle råd eller forsikringer om at det vil bli bedre setter jeg pris på det. Anonymkode: bfc5b...f47 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Skrevet 9. april Det virker forferdelig vondt å stå i. Har du mulighet for å søke litt støtte og kunne ventilere hos noen miljøterapeuter? Psykisk helse feks? For meg så virker det som om dere har sviktet dere selv, og det samlivet dere hadde. Jeg hadde prøvd å komme meg videre. Å vente på noe som kanskje aldri kommer til å skje, er det ikke noe poeng i. Det sier hen rett ut til deg ved at man ikke vet hva framtida kommer til å bringe. Hen er nok redd for å såre deg, samtidig som hen beskytter seg. Her hadde jeg personlig lagt alle forhåpninger dødt, og fokusert på at jeg kunne hatt det bra. Husk at du er hovedpersonen i ditt eget liv. Anonymkode: 1a25f...a00 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Skrevet 9. april Overskriften var jo bare misvisende til tusen da. Skulle tro det var en kjærlighetsroman slik du fremstiller det. Og at alt skal være store ord og hjerter. Forholdet er dødfødt og kommer aldri til å bli bra, bedre dere fortsetter bo hver for dere og gå videre. Sånne kaos tilstander vil aldr bli et normalt fungerende forhold. Og dette Hen er bare slitsomt å skrive. Tenk på barna deres midt i dette, det går ikke an å vingle i forholdet når en har barn Anonymkode: bdabd...a31 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Skrevet 9. april Dette skjedde meg for ett år siden også. Han hadde vært fysisk og emosjonelt utro med en annen i lenge tid før det kom fram. Han tok ingen ansvar for det som hadde skjedd og mente han hadde hatt det så vondt med meg, uten å nevne noe om det til meg. Jeg valgte å gå. Han brydde seg ikke og var ferdig med meg sa han. Der ble ikke noe med den dama, men han innledet et forhold til en annen med en gang jeg var ute av huset. Pga barn sammen, så måtte vi samarbeide og ha mye med hverandre å gjøre. Jeg så han med denne dama flere ganger i uka og de involverte ungene fra dag 1( unnskyldningen var at de og ungene kjenner hverandre fra før). Jeg hadde det så vondt og klarte ikke å komme meg videre. Venta bare på at han skulle angre seg og skjønne hva han hadde mistet. Vi hadde vært sammen i 12 år og var gift. Jeg skulle ikke ta han tilbake, men jeg trengte at han angra seg. Måten han snudde ryggen til meg var helt jævlig. Ingenting ga meg glede lenger. Etter noen måneder så kom han jammen tilbake gitt. Det var meg han ville ha. Endelig hadde han kommet til fornuft, men jeg skulle jo ikke tilbake til han. Så mye stygt han hadde gjort og sagt. Men ungene hadde det ikke bra med delt hjem og heller ikke jeg. Økonomisk gikk det heller ikke. Jeg var dum og fikk tilbake. Angrer meg som en hund. Det var nytt tillitsbrudd like etter og han er den sammen personen han var som da det ble slutt. En skikkelig egoist og ikke til å stole på. Ikke interessert i å kommunisere på noen som helst måte og heller ikke interessert å snakke om det som har skjedd. Han mener jeg bare må glemme det. Jeg hadde aldri gått tilbake hadde det ikke vært for barna. Jeg blir ødelagt i hodet av å ikke kunne stole på han. Hadde jeg ikke gått tilbake, så hadde jeg nok vært singel nå. Jeg klarer ikke å stole på det motsatte kjønn og orker heller ikke tanken på å involvere meg med noen andre. Jeg har opplevd mye utroskap i andre forhold også som har ødelagt så mye, noe mannen min er veldig klar over. Likevel går han og gjør det samme mot meg. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette her, men hadde jeg holdt hodet litt mer kaldt da han kom og tok det som en selvfølge at vi skulle bli sammen igjen, så hadde jeg holdt meg sterk og sagt at det er for sent. Jeg sa til han da det ble slutt at det ikke er noe vits å komme tilbake når han fant ut at det ikke var grønnere på den andre siden🙄 Oddsen er vel stor for at dette kommer til å skje med dere også. Hen har fått følelser for noen andre og tror alt skal bli så mye bedre. Hverdagen kommer tidsnok og da kommer hen nok til å angre seg for valget hen tok. Anonymkode: 50086...c66
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Om du har hatt problemer med sinne og adferd TS, så har nok partneren din berettiget opplevd dette som psykisk vold, selv om du benekter det. Ikke så veldig rart da, om partner finner trøst og støtte hos en annen, om hen er utrygg på deg. Anonymkode: 0ca4c...77d 1 1
Christina82 Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg