AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Skrevet 9. april Hei. Jeg har en stor klump i magen etter jeg leverte min sønn på skolen i dag tidlig. Han ser vennene sine leke på et apparat og jeg sier : «se der er vennene «dine. Barnet går inn i skolegården, men ikke til vennene, han går en helt annen vei mens han kikker forsiktig bort på dem. De ser han, men sier ikke hei. Gutten min står ensom for seg selv og vet ikke hvor han skal gjøre av seg😔 læreren sier han er kjempesnill mot alle og inkluderende. Han vil alle skal ha det bra. Så er det han som blir stående alene. Han ser andre som føler seg alene, men ingen ser han😔Han tør ikke ta plassen sin, men ser på de andre ha det gøy sammen. Det er 4 av de i en liten gjeng. Jeg ser på 2 av de andre guttene at de bevisst stenger han ute. Han blir usikker når han ikke føler seg inkludert , og i stedenfor å være frempå og ta kontakt, blir han stående og «fryse til». Det verste er at sønnen min har hjulpet den ene vennen i gjengen veldig med å komme inn i varmen. Denne gutten har vært utagerende og kranglete men sønnen min har tatt han med. Og dette er takken! Hva kan jeg som mor gjøre ? Anonymkode: 2c225...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Skrevet 9. april Hvordan snakker de sammen i lek/friminutt? Barnet mitt var slik du beskriver. Det viste seg at de andre planla høyt hva de skulle finne på sammen i helgen mens barnet mitt hørte på. ( ble ikke invitert med) da kom følelsen de vil ikke være med meg/ ha meg med) og barnet mitt trakk seg unna. Det kan være vanskelig å være barn. Noen barn er også mer såre enn andre. Håper det ordner seg for gutten din. Anonymkode: 2c225...7c9
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg har en stor klump i magen etter jeg leverte min sønn på skolen i dag tidlig. Han ser vennene sine leke på et apparat og jeg sier : «se der er vennene «dine. Barnet går inn i skolegården, men ikke til vennene, han går en helt annen vei mens han kikker forsiktig bort på dem. De ser han, men sier ikke hei. Gutten min står ensom for seg selv og vet ikke hvor han skal gjøre av seg😔 læreren sier han er kjempesnill mot alle og inkluderende. Han vil alle skal ha det bra. Så er det han som blir stående alene. Han ser andre som føler seg alene, men ingen ser han😔Han tør ikke ta plassen sin, men ser på de andre ha det gøy sammen. Det er 4 av de i en liten gjeng. Jeg ser på 2 av de andre guttene at de bevisst stenger han ute. Han blir usikker når han ikke føler seg inkludert , og i stedenfor å være frempå og ta kontakt, blir han stående og «fryse til». Det verste er at sønnen min har hjulpet den ene vennen i gjengen veldig med å komme inn i varmen. Denne gutten har vært utagerende og kranglete men sønnen min har tatt han med. Og dette er takken! Hva kan jeg som mor gjøre ? Anonymkode: 2c225...7c9 Dette er så forferdelig vondt for ei mor å se på, kjenner du foreldrene til de barna, om du kunne ha snakket med dem? Skulle ønske ingen barn måtte oppleve noe sånt. Håper det ordner seg for ditt og alle andre barn. Anonymkode: d16db...92a
Amys Skrevet 9. april #4 Skrevet 9. april Min oppfatning av 10 år gamle gutter er at de færreste bevisst utestenger (og de er ikke så flinke på bevisst inkludering heller). Hvis man ikke slenger seg med i leken tenker de stort sett "Per vil ikke være med. Jaja, da leker vi uten ham". Og hvis Per alltid blir stående å vente på invitasjon: "Per vil aldri være med på leken, det er kjedelig å være med han". Selvfølgelig finnes det unntak, noen er flinke til å få med seg de som står å venter, og noen unger er kjipe og utestenger bevisst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå