AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:29 #1 Del Skrevet onsdag kl 06:29 Jobber i kommunen og denne uka skulle vi ha kurs og sånt. Da er det heldags undervisning og pauser med mat. Jeg har cøliaki så de bestiller mat til meg som jeg kan spise. Har vert så uheldig å få lungebetennelse, så har vert sengeliggende med feber, hoste og slim. Sykemelding fra lege. Sjefen mente at siden vi bare skulle sitte i en aula så kunne jeg jo komme. Men sitte der feber svett og med slimhoste gikk ikke sa jeg. Og da sa hun men vi har jo og bestilt mat bare til deg. Jeg beklaget dette. Jeg har ofte hatt med meg niste for jeg vil ikke være til bry. Dette har folk sett og kommentert og da sjefen så det sa hun men selvfølgelig skal vi fikse mat du kan spise. Nå er jeg der at jeg nok kommer til å ta med niste i femtiden siden jeg får sånne kommentarer. Er det innafor at sjefen for meg dårlig samvittighet for å være syk og for at de har bestilt mat bare til meg? Anonymkode: 47290...a5e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:28 #2 Del Skrevet onsdag kl 08:28 Sjefen er en dust. Er du syk med geber har du ongenting på jobb å gjøre, selv om det er snakn om å sitte stille. Det er dessuten fult mulig for mennesker uten cøliaki å spise glutenfri mat, så maten som er bestilt til deg, kan uansett brukes. Anonymkode: ca84b...3f8 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:36 #3 Del Skrevet onsdag kl 08:36 Skjønner ikke helt hva cøliaki har med dette å gjøre. Problemet er jo at egemeldingen ikke blir godtatt. Da hadde jeg ringt legen og fått sykemelding, på denne måten får legen også registrert at egenmeldingssystemet ikke fungerer. Anonymkode: 722e7...f12 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:59 #4 Del Skrevet onsdag kl 10:59 Bare å svare henne at du kommer med smitte, så får hun selv ta støyten når flere av de ansatte blir syke. Da får nok pipa en annen lyd.. Anonymkode: ed0f9...068 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:07 #5 Del Skrevet onsdag kl 11:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner ikke helt hva cøliaki har med dette å gjøre. Problemet er jo at egemeldingen ikke blir godtatt. Da hadde jeg ringt legen og fått sykemelding, på denne måten får legen også registrert at egenmeldingssystemet ikke fungerer. Anonymkode: 722e7...f12 TS skriver jo i startinnlegget at hun har sykemelding fra lege. Anonymkode: 42cf3...f08 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:11 #6 Del Skrevet onsdag kl 11:11 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jobber i kommunen og denne uka skulle vi ha kurs og sånt. Da er det heldags undervisning og pauser med mat. Jeg har cøliaki så de bestiller mat til meg som jeg kan spise. Har vert så uheldig å få lungebetennelse, så har vert sengeliggende med feber, hoste og slim. Sykemelding fra lege. Sjefen mente at siden vi bare skulle sitte i en aula så kunne jeg jo komme. Men sitte der feber svett og med slimhoste gikk ikke sa jeg. Og da sa hun men vi har jo og bestilt mat bare til deg. Jeg beklaget dette. Jeg har ofte hatt med meg niste for jeg vil ikke være til bry. Dette har folk sett og kommentert og da sjefen så det sa hun men selvfølgelig skal vi fikse mat du kan spise. Nå er jeg der at jeg nok kommer til å ta med niste i femtiden siden jeg får sånne kommentarer. Er det innafor at sjefen for meg dårlig samvittighet for å være syk og for at de har bestilt mat bare til meg? Anonymkode: 47290...a5e Nei det er ikke innafor. Hva slags yrke er dette? Anonymkode: 8efef...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:20 #7 Del Skrevet onsdag kl 16:20 Så sjefen mener du skal smitte alle Ia aulaen? Anonymkode: 0389e...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:48 #8 Del Skrevet onsdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner ikke helt hva cøliaki har med dette å gjøre. Problemet er jo at egemeldingen ikke blir godtatt. Da hadde jeg ringt legen og fått sykemelding, på denne måten får legen også registrert at egenmeldingssystemet ikke fungerer. Anonymkode: 722e7...f12 For det første har TS allerede sykemelding. Du må nok lære deg å lese nøyere før du svarer. For det andre er poenget nettopp at sjefen prøver å presse en cøliaker til å komme syk (og smittsom!) på kurs i regi av jobben, ved å gi vedkommende dårlig samvittighet over spesialbestilt, glutenfri mat. Ville sjefen sagt det samme til en ansatt som ikke behøver tilrettelegging i kosten? "Men vi har jo bestilt mat til et visst antall personer, kommer du ikke likevel blir det jo sløsing og matsvinn?!" Sannsynligvis ville sjefen IKKE sagt noe slikt. Og maten ville nok blitt spist uansett. Det er ingen grunn til at det skal være noe annerledes med den glutenfrie maten. La gå at den kanskje kostet litt mer, men ALLE kan jo spise den. Og har de ikke lyst (må innrømme at for eksempel enkelte typer glutenfritt brød er ganske tørre og triste saker..), så kan jo noen som en hyggelig gest levere maten på døra til TS på vei hjem, hun er jo syk og orker sikkert ikke lage mat. Anonymkode: fcea1...871 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:10 #9 Del Skrevet onsdag kl 17:10 Sjefen din er helt dust. Reise på jobb med lungebetennelse, feber og slimhoste. 😂 Hun ønsker ikke at du skal bli syk tydeligvis? Ikke la henne påføre deg noe slags dårlig samvittighet eller skam og absolutt ikke ta med niste noen annen gang. Anonymkode: 3af8c...104 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:10 #10 Del Skrevet onsdag kl 17:10 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun ønsker ikke at du skal bli syk tydeligvis? Anonymkode: 3af8c...104 FRISK skulle det stå. Anonymkode: 3af8c...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:46 #11 Del Skrevet torsdag kl 07:46 Er det noe å styre med, er det ikke bare for sjefen å ringe å avbestille den tilpassa maten? Vi hadde for en stund tilbake feiring med kaker og mat, hvor en ikke tålte gluten. Bestilte da egen mat og glutenfri kake til han. Han blir dessverre syk på dagen det gjelder, og vi rekker ikke avbestille kaken da den allerede er laget. Gjorde ikke noe nummer ut av dette selvfølgelig, alle kan bli syke. Og vi andre kunne fint spise den kaken vi også 😄 Anonymkode: 81cf7...28f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:53 #12 Del Skrevet torsdag kl 07:53 Altså, nå er det jo sånn at når vi bestiller inn mat til alle, så er det alltid noen som er borte, slik at det ofte er mat til overs uansett. Så dette var en dum kommentar fra leder! Har aldri tenkt på tanken engang når vi har bestilt mat til møter og kurs osv.... Det som er til overs, er til overs, enten det er glutenfritt eller ei! Anonymkode: 82e5a...31f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:57 #13 Del Skrevet torsdag kl 07:57 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Så sjefen mener du skal smitte alle Ia aulaen? Anonymkode: 0389e...e24 Det er ikke sikkert hun er smittebærer lenger, men hun er jo syk, og da bør hun holde seg hjemme med god samvittighet. En ting er at hun bare skal sitte der, men å sitte i et rom hvor folk skal høre etter, og du sitter der og hoster hele tiden og forstyrrer? Huff, nei, forstår at dette ikke er aktuelt for henne! Anonymkode: 82e5a...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:44 #14 Del Skrevet torsdag kl 15:44 Ein kan jo prøve å vinkle det positivt i staden då. Sjølv om ein er sjukemeldt betyr ikkje det at ein ikkje kan delta der ein kan på jobb. Kanskje sjefen din nemnte det med maten for å prøve og vere positiv og lokke med at det kunne bli gøy/koselig sjølv om du ikkje var heilt i form? Ville ikkje tenkt noko meir på det, du har takka nei og det har du rett til. Anonymkode: 88bd7...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:49 #15 Del Skrevet torsdag kl 15:49 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 10.36): Skjønner ikke helt hva cøliaki har med dette å gjøre. Problemet er jo at egemeldingen ikke blir godtatt. Da hadde jeg ringt legen og fått sykemelding, på denne måten får legen også registrert at egenmeldingssystemet ikke fungerer. Anonymkode: 722e7...f12 TS skriver jo at hun har sykemelding fra lege? Hun skriver ikke at hun har egenmelding, så hvor tok du det fra? Anonymkode: e7e3c...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:36 #16 Del Skrevet torsdag kl 16:36 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 8.29): Jobber i kommunen og denne uka skulle vi ha kurs og sånt. Da er det heldags undervisning og pauser med mat. Jeg har cøliaki så de bestiller mat til meg som jeg kan spise. Har vert så uheldig å få lungebetennelse, så har vert sengeliggende med feber, hoste og slim. Sykemelding fra lege. Sjefen mente at siden vi bare skulle sitte i en aula så kunne jeg jo komme. Men sitte der feber svett og med slimhoste gikk ikke sa jeg. Og da sa hun men vi har jo og bestilt mat bare til deg. Jeg beklaget dette. Jeg har ofte hatt med meg niste for jeg vil ikke være til bry. Dette har folk sett og kommentert og da sjefen så det sa hun men selvfølgelig skal vi fikse mat du kan spise. Nå er jeg der at jeg nok kommer til å ta med niste i femtiden siden jeg får sånne kommentarer. Er det innafor at sjefen for meg dårlig samvittighet for å være syk og for at de har bestilt mat bare til meg? Anonymkode: 47290...a5e Har skjedd meg også, så jeg møtte på jobb drit dårlig, for det skulle være en rolig dag. Jeg var en pest og en plage for andre, noen ble forstyrret av hosting og snufsing, mens andre var redde for å bli smittet. Ble kjapt sendt hjem igjen. Etter det ble det aldri spørsmål de gangene jeg ble syk. Anonymkode: a7734...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:36 #17 Del Skrevet torsdag kl 16:36 Har også hatt en sjef som betvile min sykemelding. Den sjefen fikk motgang fra kommuneoverlege og fastlege. Anonymkode: a7734...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:18 #18 Del Skrevet fredag kl 19:18 Her skulle du bare sagt at i stedet for å kaste maten, så kunne noen kjøre det til deg siden du uansett er for syk til å lage mat selv. God bedring ❤️ Anonymkode: 4326c...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet fredag kl 19:22 #19 Del Skrevet fredag kl 19:22 Alle sier noe dumt og ubetenksomt av og til, også ledere. Man må ikke ta seg nær av enhver bagatell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:29 #20 Del Skrevet lørdag kl 07:29 Det er ikke greit av sjefen din å mene du skal gå på jobb når du er sykemeldt. Bare sitte i en aula? Du er da like syk og sliten og ikke minst smittsom. Sist jeg fikk korona var faktisk på en sånn teambuilding i konferansesal, dav var det en kollega som var en superhelt og troppet opp syk. Takk skal du ha liksom. Som om det ikke var usaklig nok å mene du skal gå på jobb syk, så var jo den kommentaren med mat helt bak mål. Anonymkode: 497ee...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå