AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:21 #1 Del Skrevet onsdag kl 06:21 Skal selge bilen. Hvilken bilbutikk i nærheten av Oslo anbefaler dere? Må jeg ringe rundt for å høre hvem som selger bilen for høyest sum? Lønner det seg i selge bilen fra Oslo eller fra landsbygda rundt der? Anonymkode: 37827...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet onsdag kl 06:34 #2 Del Skrevet onsdag kl 06:34 Kan prøve Nettbil da. Da slipper du å ringe rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:08 #3 Del Skrevet onsdag kl 07:08 newman01 skrev (32 minutter siden): Kan prøve Nettbil da. Da slipper du å ringe rundt Hvordan foregår det? Selger de også biler som koster 40.000 eller 30.000 kroner? Anonymkode: 37827...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet onsdag kl 12:07 #4 Del Skrevet onsdag kl 12:07 Det gjør de sikkert. Jeg solgte en til 300k, og det gikk bra. Klargjorde bilen, kjørte den til NAF-test, en forhandler bydde høyest på budrunden dagen etter, jeg aksepterte, bilen borte, penger overført til konto. Gikk ganske så smertefritt. Jeg er sikker på at Nettbil har en hjemmeside man kan sjekke ut om du lurer på noe. De ringer deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet onsdag kl 16:01 #5 Del Skrevet onsdag kl 16:01 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skal selge bilen. Hvilken bilbutikk i nærheten av Oslo anbefaler dere? Må jeg ringe rundt for å høre hvem som selger bilen for høyest sum? Lønner det seg i selge bilen fra Oslo eller fra landsbygda rundt der? Anonymkode: 37827...44f Grunnleggende er flere ulike alternativ: - Selge bilen selv, via eksempelvis finn.no - Selge via en bruktbilforhandler. - Selge via Nettbil, Rebil eller tilsvarende, finnes flere, se lenke under. - Innbytte om du skal kjøpe ny bil. Om du selger bilen selv vil du normalt få mest tilbake for bilen. Men, du står også ansvarlig for eventuelle feil som kjøper mener du burde ha kjent til. Så lenge som en har vært ærlig i annonse og kontrakt må bilen være i vesentlig dårligere stand enn forventet for at kjøper skal kunne klage. Noen klager på alt, men det betyr ikke de har rett. Men, det kan bli mas og styr. Om en selger til en bruktbilforhandler vil en ha mindre ansvar. Kan naturligvis ikke lyve om tilstanden. Målet til bruktbilforhandler er å selge bilen videre. Da ønsker de å tjene penger, betaler mindre for bilen, for å kunne selge den videre med gevinst. Gjør du jobben selv vil noe av denne fortjenesten kunne komme tilbake til en selv. Men, en kan ikke forvente å få samme pris som en bruktbilforhandler tar for en bil. Jeg har solgt bil privat flere ganger, aldri fått noen klager tilbake. Mulig jeg har vært heldig, men ofte så går det bra. De som kjøper opp biler vet mange er redd for å selge privat, og dermed kan de fungere som mellomledd. https://www.motor.no/aktuelt/er-det-lurt-a-la-et-selskap-selge-bilen-for-deg/281044 https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/ Endret onsdag kl 16:01 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå