Gå til innhold

Kjeft fra styret i borettslaget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I nabolaget vårt har vi et lysthus, det er slik at man kan åpne det. Datteren min og ei venninne (7 åringer) har tegnet utenfor det lysthuset med kritt og skrevet navnene sine der. De har også dekorert inne i lysthuset med litt planter fra hagen og andre ting de har funnet ute (ikke mye. Jeg har fortalt datteren min at man ikke skal plukke planter fra hagen, men glemt å minne henne på dette nå etter snøen smeltet. De var jo så stolte over hvor fin «hytte» de hadde laget seg. 

jeg mottok en mail fra styret i borettslaget som slo veldig hardt ned på dette (så på det som hærverk) og ba de skyldige om å rydde opp i dette til et gitt tidspunkt. Følte mailen var veldig hardt formulert. Har snakket med datteren min om at vi ikke må gjøre det mere og at kritt kun skal tegnes med på bakken. 
Men hvordan ville dere gått fram her, slik at datteren min lærer men ikke blir helt kjeftet ned av styret?

Anonymkode: 9bded...6e0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For det første så må dere unnskylde dere for styret. Og vaske vekk det hun har tegnet utenfor lysthuset,og rydde inne i huset.

Datteren deres må også lære at en skal ikke tegne på andre sine eiendeler eller stjele planter fra hagen. Og snakk med henne at det er alle sitt lysthus.

Anonymkode: bf029...43d

• Liker 20
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde svart styret du jeg selvfølgelig skulle snakke med datteren min om det, men at de ikke hadde gjort det for å ødelegge noe, men fordi de ville gjøre det enda finere der. Og at vi selvfølgelig skal rydde opp.

Jeg hadde også tenkt inni meg at de må ha utrolig lite å gjøre når de skriver en sur mail for noe sånn, heller enn å nevne det når vi møtes tilfeldig eller bare sende en sms.

Anonymkode: f57de...067

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tipper de har hatt problemer før, og derfor tar det ganske hardt med en gang. 

Anonymkode: 3daf1...827

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 6.00):

Jeg hadde svart styret du jeg selvfølgelig skulle snakke med datteren min om det, men at de ikke hadde gjort det for å ødelegge noe, men fordi de ville gjøre det enda finere der. Og at vi selvfølgelig skal rydde opp.

Jeg hadde også tenkt inni meg at de må ha utrolig lite å gjøre når de skriver en sur mail for noe sånn, heller enn å nevne det når vi møtes tilfeldig eller bare sende en sms.

Anonymkode: f57de...067

Ekspander  

Jeg synes det er helt ok å sende en e-post om sånt, vi vet ikke hvor ofte styreleder og TS (eller andre beboere) møtes, det høres jo ut som om e-posten er sendt til flere. Vi vet ikke hvor ille det er heller, og så vil de vel ha det vasket og ryddet så fort som mulig.

Det får være måte på å være hårsår. Datteren til TS har gjort noe hun ikke skulle, og for andre ser resultatet ikke ut som pynting, men hærverk. Da er det greit at styrelederen reagerer.

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer du seriøst på om du skal «melde» henne til styret for så at de skal kjefte på henne?

Det er slik du formulerer det.

Ingen andre enn du skal selvsagt snakke med ditt barn om dette.

Til styret skriver du rolig at barna lekt og at du har ryddet og de har fått beskjed om å ikke leke der igjen, med en beklagelse. Hva ellers?  Trenger du styret eller Kg sin hjelp til å snakke fornuftig til datteren din?

Endret av Rotemor
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Rotemor skrev (På 9.4.2025 den 6.26):

Lurer du seriøst på om du skal «melde» henne til styret for så at de skal kjefte på henne?

Ingen andre enn du skaø selvsagt snakke med ditt barn om dette.

Ril styret skriver du rolig at barna lekt og at du har ryddet og de har fått beskjed om å ikke leke der igjen. Hva ellers?  

Ekspander  

Nei, ikke å melde henne. Men regner med de i styret kommer for å kjefte henne opp om vi møter opp sammen til tidspunktet som er foreslått av dem. Hun trodde ikke hun gjorde noe galt, jeg har snakket med henne om at det ikke kan gjenta seg. Men fint forslag at jeg kan dra alene å ordne opp. Allerede tatt en prat med henne rundt situasjonen og hun forsto alvoret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 6.30):

Nei, ikke å melde henne. Men regner med de i styret kommer for å kjefte henne opp om vi møter opp sammen til tidspunktet som er foreslått av dem. Hun trodde ikke hun gjorde noe galt, jeg har snakket med henne om at det ikke kan gjenta seg. Men fint forslag at jeg kan dra alene å ordne opp. Allerede tatt en prat med henne rundt situasjonen og hun forsto alvoret. 

Ekspander  

DU SKAL DA IKKE HA MED EN SYVÅRING FOR Å BLI KONFRONTERT AV ANDRE VOKSNE MENNESKER!!!! HUN. ER SYV!!!!

Du er moten hennes, så vær moren hennes.

Endret av Rotemor
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datteren din har gjort dette, selv om det ikke var vondt ment er det fortsatt gjort Du får forklare datteren din at det ikke er greit å gjøre dette på andre sin eiendom. 

Ikke vær hårsår. Svar styret, beklag det som har skjedd og at dere skal rydde opp. Ta med deg datteren din og rydd. 

Anonymkode: 5b782...83b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Rotemor skrev (På 9.4.2025 den 6.32):

DU SKAL DA IKKE HA MED EN SYVÅRING FOR Å BLI KONFRONTERT AV ANDRE VIKSNE MENNESKER!!!! HUN. ER SYV!!!!

Du er moten hennes, så vær moren hennes.

Ekspander  

Lær deg å skrive. 

Anonymkode: 82abc...88f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Rotemor skrev (På 9.4.2025 den 6.26):

Ingen andre enn du skal selvsagt snakke med ditt barn om dette.

Til styret skriver du rolig at barna lekt og at du har ryddet og de har fått beskjed om å ikke leke der igjen, med en beklagelse. Hva ellers?  Trenger du styret eller Kg sin hjelp til å snakke fornuftig til datteren din?

Ekspander  

Sånn at hun IKKE blir kjeftet på av styret står det. Lær deg å lese.

Anonymkode: 7f746...aa0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres da ut som en redelig måte å gjøre det på fra styrets side. Forstår at det er barn, men dette lysthuset er sikkert noe som brukes av flere, så da passer det seg ikke at enkeltpersoner begynner «ta seg til rette», selv om det er småbarn og ikke gjort med vond mening.

Tenker du får ta med deg barna og vaske/rydde litt opp etter dere, er da virkelig ikke verre enn det?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 6.44):

Sånn at hun IKKE blir kjeftet på av styret står det. Lær deg å lese.

Anonymkode: 7f746...aa0

Ekspander  

Det var en opsjon. Men ikke lett å få med seg alt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare rydde opp, snakke med datteren din og gå videre med livet? Det er ingen stor sak.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 5.46):

I nabolaget vårt har vi et lysthus, det er slik at man kan åpne det. Datteren min og ei venninne (7 åringer) har tegnet utenfor det lysthuset med kritt og skrevet navnene sine der. De har også dekorert inne i lysthuset med litt planter fra hagen og andre ting de har funnet ute (ikke mye. Jeg har fortalt datteren min at man ikke skal plukke planter fra hagen, men glemt å minne henne på dette nå etter snøen smeltet. De var jo så stolte over hvor fin «hytte» de hadde laget seg. 

jeg mottok en mail fra styret i borettslaget som slo veldig hardt ned på dette (så på det som hærverk) og ba de skyldige om å rydde opp i dette til et gitt tidspunkt. Følte mailen var veldig hardt formulert. Har snakket med datteren min om at vi ikke må gjøre det mere og at kritt kun skal tegnes med på bakken. 
Men hvordan ville dere gått fram her, slik at datteren min lærer men ikke blir helt kjeftet ned av styret?

Ekspander  

Får henne med å vaske  vekk værket og rydde opp.  En god lærdom i at ddt går an å fikse opp i feil man har gjort

Anonymkode: 450ee...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det med folk i 2025 ?1 

Ungene har tegnet med kritt . Ikke på lysthuset ,men på gata / asfalten utenfor. Samt pyntet med noen blomster og noe annet i lysthuset. 

Dette er ingenting å klage over. Og hærverk ?Virkelig ? 

For noen bedritne folk i styret ,som lovmessig er ute og sykler her 🤣 

La barn være barn . ❤ Eller har borrettslaget klausul mot de ? 

Anonymkode: adf2a...577

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skjønner styret godt her. Klart at det reageres når noen røsker opp blomster og andre planter som noen har betalt og brukt mye tid på.
Det er bare å rydde opp etter seg og si til datteren din at slikt gjør man ikke.

Dere trenger vel ikke å innrømme det heller, slik jeg forstår åpningsinnlegget. Styret ønsker bare at det ryddes opp i innen en satt dato.

Anonymkode: bd0f8...04e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Idiotstyre. Men det er jo gjerne en egen type personer som søker seg til slike posisjoner.

Anonymkode: 8c899...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 14.29):

Hva er det med folk i 2025 ?1 

Ungene har tegnet med kritt . Ikke på lysthuset ,men på gata / asfalten utenfor. Samt pyntet med noen blomster og noe annet i lysthuset. 

Dette er ingenting å klage over. Og hærverk ?Virkelig ? 

For noen bedritne folk i styret ,som lovmessig er ute og sykler her 🤣 

La barn være barn . ❤ Eller har borrettslaget klausul mot de ? 

Anonymkode: adf2a...577

Ekspander  

Ja, det er faktisk hærverk når noen røsker opp planter fra bed.
Man kan faktisk ikke gjøre som man vil hele tiden når man bor i et borettslag.

Anonymkode: bd0f8...04e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn har pyntet med blomster og lekt der. Jeg hadde gitt beng i hele styret. 

Anonymkode: 72f75...e60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...