AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Del Skrevet 9. april Det ble slutt med eksen på søndag. Endelig ble det han det han burde være - en eks. Forholdet var ikke bra. Han gjorde mye urett mot meg, som jeg nå retrospektivt ser tilbake på og jeg blir så forbanna. Under bruddsamtalen snakket vi på å beholde hverandre på noen sosiale medier men ikke alle, og kanskje-kanskje muligheten for vennskapelig tone etterhvert - hvis vi feks tilfeldig traff på hverandre. Men nå er jeg så sint og det føles som jeg angrer på hvert sekund jeg har kastet bort på han. Noen øyeblikk har selvsagt vært fine også, men nedturene er så forferdelig mange. Jeg har mistet meg selv i dette forholdet. Han har forandret meg. Kommentert meg. Lyvet til meg. Behandlet meg uverdig. Vært en dritt av en såkalt kjæreste. Jeg er SÅ SINT at jeg håper han blir truffet av en buss i morgen. (I følelsene hvertfall, ville selvsagt ikke gjort noe). Har lyst til å sende han tidens hatmelding og fortelle hvor dårlig han har vært og behandlet meg. Men vet også at han ikke vil se seg selv, og at han mest sannsynlig ville sendt noe tilsvarende. Hver gang han har gjort urett (løgn, utroskap, kommentarer, brakk fingeren min, stopper ikke når jeg sier nei i senga), er det jeg som har måtte unnskylde hans ugjerninger. Så hvorfor skulle han tatt en slik hatbeskjed til seg?! Tror jo egentlig det beste er å la være og heller la han gruble over hva nå enn han greier å gruble på. Samtidig som at tanken om at han går rundt, og kanskje til og med tror jeg har gråter for han og er trist, gjør meg kvalm. Vil at han skal ha det fælt. Andre som har tenkt lignende etter ett ikke bra forhold? Hvordan håndterte du disse tankene? Tips her? Anonymkode: 56849...25b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 9. april #2 Del Skrevet 9. april Beste du kan gjøre mot ham er å glemme ham og leve et godt liv. La ham se at du har det bedre uten ham. 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #3 Del Skrevet 9. april Bruk disse følelsene til å heve standarden for deg selv. Tenk på det som en nyttig erfaring i forholdet til alt du ikke vil finne deg i fremtiden. Vær glad du er fri og kan finne deg en mann som vil behandle deg bra. Reflekter over hvorfor du lar andre bruke deg som en dørmatte. Anonymkode: 1e8b4...335 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Del Skrevet 9. april Snok1 skrev (9 timer siden): Beste du kan gjøre mot ham er å glemme ham og leve et godt liv. La ham se at du har det bedre uten ham. Ts. Du har rett. Får ikke gjort så mye annet, og det holder. Håper bare han har det forferdelig med seg selv, men tviler. Regner med det er mye alkohol og fest i bildet nå, kjenner jeg han rett. Selv når vi var i forhold, oppførte han seg jo som singel. Så fort jeg ikke var enig i ugjerningene hans, ble han rasende på at jeg mente noe. Han burde få seg en oppblåstbar dame fra temu, ikke en ekte en med følelser, meninger og puls. Anonymkode: 56849...25b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #5 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bruk disse følelsene til å heve standarden for deg selv. Tenk på det som en nyttig erfaring i forholdet til alt du ikke vil finne deg i fremtiden. Vær glad du er fri og kan finne deg en mann som vil behandle deg bra. Reflekter over hvorfor du lar andre bruke deg som en dørmatte. Anonymkode: 1e8b4...335 Det var lurt tips til tankesett! Skal gjøre tiden min så mye verdt at knapt et mannfolk slipper gjennom - kun mannen med stor M etterhvert. Anonymkode: 56849...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 9. april #6 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det ble slutt med eksen på søndag. Endelig ble det han det han burde være - en eks. Forholdet var ikke bra. Han gjorde mye urett mot meg, som jeg nå retrospektivt ser tilbake på og jeg blir så forbanna. Under bruddsamtalen snakket vi på å beholde hverandre på noen sosiale medier men ikke alle, og kanskje-kanskje muligheten for vennskapelig tone etterhvert - hvis vi feks tilfeldig traff på hverandre. Men nå er jeg så sint og det føles som jeg angrer på hvert sekund jeg har kastet bort på han. Noen øyeblikk har selvsagt vært fine også, men nedturene er så forferdelig mange. Jeg har mistet meg selv i dette forholdet. Han har forandret meg. Kommentert meg. Lyvet til meg. Behandlet meg uverdig. Vært en dritt av en såkalt kjæreste. Jeg er SÅ SINT at jeg håper han blir truffet av en buss i morgen. (I følelsene hvertfall, ville selvsagt ikke gjort noe). Har lyst til å sende han tidens hatmelding og fortelle hvor dårlig han har vært og behandlet meg. Men vet også at han ikke vil se seg selv, og at han mest sannsynlig ville sendt noe tilsvarende. Hver gang han har gjort urett (løgn, utroskap, kommentarer, brakk fingeren min, stopper ikke når jeg sier nei i senga), er det jeg som har måtte unnskylde hans ugjerninger. Så hvorfor skulle han tatt en slik hatbeskjed til seg?! Tror jo egentlig det beste er å la være og heller la han gruble over hva nå enn han greier å gruble på. Samtidig som at tanken om at han går rundt, og kanskje til og med tror jeg har gråter for han og er trist, gjør meg kvalm. Vil at han skal ha det fælt. Andre som har tenkt lignende etter ett ikke bra forhold? Hvordan håndterte du disse tankene? Tips her? Anonymkode: 56849...25b Ikke at det er akkurat det samme, men jeg har hatt lignende tanker om min mor. Når jeg først kuttet kontakten så satt jeg med utrolig mange vonde følelser om hvor mange år jeg hadde kastet bort, all volden, all det vonde som jeg hadde akseptert og jeg var så sint. Det er snart to år siden, og jeg sitter med masse, masse, masse vonde følelser som jeg prøver å jobbe meg igjennom. Mange ganger så føles det så ufattelig urettferdig at ting skjedde, at det er jeg som skal lide så mye og ha så mye vondt. Mange ganger så har jeg hatt lyst til å sende melding/ringe/skrive brev og si akkurat hva jeg mener, bare si alle mulige stygge ting, men hun har aldri brydd seg noe gang - så hvorfor skulle hun bry seg nå? Jeg måtte virkelig slippe mye vondt. Jeg vet hvordan hun er, hvordan hun holder på og jeg vet at hun går rundt til folk for å selge seg inn om hvilken fantastisk mamma hun er, hvor horrible jeg er. Det var en mental prosess med å slippe den med. Jeg prøver å jobbe meg gjennom alle vonde følelser, satse på meg selv, og tenke at jeg kan komme meg gjennom det. Jeg har ringt Mental Helse når jeg har vært som verst. Jeg har grått, jeg har vært hysterisk, og hatt det så vondt. Jeg har luftet alt det vonde, for øyeblikket, men det tar tid og lappe seg sammen igjen. Det eneste jeg kan si er egentlig er at du må gi det tid også må du gjøre ting som gjør deg godt ❤️ Stor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #7 Del Skrevet 9. april Istedenfor å bruke så utrolig mye energi og tankekraft på han så burde du snu fokuset på deg selv så du er bedre rustet til neste forhold, du må finne ut av hvorfor du godtar å bli behandlet dårlig, hvorfor du har godtatt utroskap osv osv, fikser du ikke det nå, så kommer du bare til å fortsette å havne i dårlige forhold. Anonymkode: 4acf1...91c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 9. april #8 Del Skrevet 9. april Det beste for å vise han at du ikke bryr deg om ham mer, er bare å være helt stille, ikke send noen meldinger, da viser du han at du ikke savner han et eneste sekund. «Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet»😜 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #9 Del Skrevet 9. april Off, du ødelegger bare mer for deg selv ved å tenke sånn TS, selv om jeg kan skjønne følelsen iom at du er såret. Å bli bitter er oppskriften på å aldri få det bedre med deg selv. Glem han, det er en tid for alt. Det nytter ikke å tenke at man har kastet bort tid osv.. Som Bjørn Afselius synger :» det sies at det alltid finnes noe bra i det som skjer « Det er sikkert mye erfaring du kan bruke til din styrke, men det er forståelig at du ikke klarer å se det nå. Det er lett å legge skylden på motparten for at vi har det vondt, men det er dessverre kun du selv som er ansvarlig for din egen lykke. Prøv å snu tankegangen og ikke gi han for mye plass . Børst det av deg og la han bli likegyldig for deg. Jeg er sikker på at du har mye godt i vente 🥰 Anonymkode: b253a...05c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #10 Del Skrevet 9. april Helt naturlig at du tenker som du gjør, og jeg tenkte sånn da det ble slutt med min eks som hadde behandlet meg som dritt hele veien. Likevel har du også helt rett i at det ikke er noe å hente på å sende en sånn hatmelding annet enn ytterligere stress, konflikt og nedtur. Jeg håndterte ikke tankene på annet vis enn det du gjør nå. Stå imot trangen til å sende en melding lenge nok, så reduseres behovet med tiden. Ikke spesielt behagelig mens tankene spinner som verst, men det roer seg til slutt. Det har tross alt kun gått tre dager så langt. Det er naturlig at det er helt kaos i hodet nå. Og det blir bedre. Det gjør det. Anonymkode: e6c74...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #11 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det ble slutt med eksen på søndag. Endelig ble det han det han burde være - en eks. Forholdet var ikke bra. Han gjorde mye urett mot meg, som jeg nå retrospektivt ser tilbake på og jeg blir så forbanna. Under bruddsamtalen snakket vi på å beholde hverandre på noen sosiale medier men ikke alle, og kanskje-kanskje muligheten for vennskapelig tone etterhvert - hvis vi feks tilfeldig traff på hverandre. Men nå er jeg så sint og det føles som jeg angrer på hvert sekund jeg har kastet bort på han. Noen øyeblikk har selvsagt vært fine også, men nedturene er så forferdelig mange. Jeg har mistet meg selv i dette forholdet. Han har forandret meg. Kommentert meg. Lyvet til meg. Behandlet meg uverdig. Vært en dritt av en såkalt kjæreste. Jeg er SÅ SINT at jeg håper han blir truffet av en buss i morgen. (I følelsene hvertfall, ville selvsagt ikke gjort noe). Har lyst til å sende han tidens hatmelding og fortelle hvor dårlig han har vært og behandlet meg. Men vet også at han ikke vil se seg selv, og at han mest sannsynlig ville sendt noe tilsvarende. Hver gang han har gjort urett (løgn, utroskap, kommentarer, brakk fingeren min, stopper ikke når jeg sier nei i senga), er det jeg som har måtte unnskylde hans ugjerninger. Så hvorfor skulle han tatt en slik hatbeskjed til seg?! Tror jo egentlig det beste er å la være og heller la han gruble over hva nå enn han greier å gruble på. Samtidig som at tanken om at han går rundt, og kanskje til og med tror jeg har gråter for han og er trist, gjør meg kvalm. Vil at han skal ha det fælt. Andre som har tenkt lignende etter ett ikke bra forhold? Hvordan håndterte du disse tankene? Tips her? Anonymkode: 56849...25b Det er her man får en sjanse til å ta ansvar for seg selv. Du kunne, og du burde gått for lenge siden tydeligvis - men du valgte å bli. Dette er ikke en kommentar for å være stygg mot deg, men et råd fra en som også har blitt klok av skade og tillat meg selv å miste meg selv i et forhold. Du valgte å bli, så om du absolutt skal være sint - så vær sint på deg selv og lær å sette tydelige og urokkelige grenser. Å tråkke over dine grenser, som du også har vært helt tydelig på må nødvendigvis få konsekvenser. Når de ikke får det, vel da har du selv valgt å flytte grensene dine. Tenk litt over det. Du har lyst å sende han tidenes hatmelding fordi han over så lang tid behandlet deg dårlig. Men, hvordan i alle dager skal han vite at han behandler deg dårlig når du til stadighet godtar det? Lær av dette - å være sint gjør lite nytte og hjelper deg lite Anonymkode: 51df6...15e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. april #12 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det ble slutt med eksen på søndag. Endelig ble det han det han burde være - en eks. Forholdet var ikke bra. Han gjorde mye urett mot meg, som jeg nå retrospektivt ser tilbake på og jeg blir så forbanna. Under bruddsamtalen snakket vi på å beholde hverandre på noen sosiale medier men ikke alle, og kanskje-kanskje muligheten for vennskapelig tone etterhvert - hvis vi feks tilfeldig traff på hverandre. Men nå er jeg så sint og det føles som jeg angrer på hvert sekund jeg har kastet bort på han. Noen øyeblikk har selvsagt vært fine også, men nedturene er så forferdelig mange. Jeg har mistet meg selv i dette forholdet. Han har forandret meg. Kommentert meg. Lyvet til meg. Behandlet meg uverdig. Vært en dritt av en såkalt kjæreste. Jeg er SÅ SINT at jeg håper han blir truffet av en buss i morgen. (I følelsene hvertfall, ville selvsagt ikke gjort noe). Har lyst til å sende han tidens hatmelding og fortelle hvor dårlig han har vært og behandlet meg. Men vet også at han ikke vil se seg selv, og at han mest sannsynlig ville sendt noe tilsvarende. Hver gang han har gjort urett (løgn, utroskap, kommentarer, brakk fingeren min, stopper ikke når jeg sier nei i senga), er det jeg som har måtte unnskylde hans ugjerninger. Så hvorfor skulle han tatt en slik hatbeskjed til seg?! Tror jo egentlig det beste er å la være og heller la han gruble over hva nå enn han greier å gruble på. Samtidig som at tanken om at han går rundt, og kanskje til og med tror jeg har gråter for han og er trist, gjør meg kvalm. Vil at han skal ha det fælt. Andre som har tenkt lignende etter ett ikke bra forhold? Hvordan håndterte du disse tankene? Tips her? Anonymkode: 56849...25b Ikke send en stygg melding til han, det løser ingenting. Kom deg videre og fokuser på deg selv. Jeg også hatet eksen min en periode, for det han gjorde mot meg. Men det løser ikke noe å gå rundt å være sur og grinete. Det ødelegger bare hverdagen min og det vil jeg ikke. Nå har vi en relativt vennskapelig tone, de få gangene vi ser hverandre. Livet er for kort til å gå rundt å hate folk... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #13 Del Skrevet 9. april TS, jeg føler så 100% med deg!! Jeg stakk endelig i fjor. I "avslutningspraten" sa jeg at "ja, det er jo greit at vi sees med felles kjente". .. 🙄 Det tok ikke lang tid før jeg innså at det ikke ville funke for meg. Jeg vil ikke se, høre eller vite om ham. Jeg hadde utallige runder med megselv hvor jeg beskylte megselv for å ha falt for denne idioten i det hele tatt!! Det passet jo overhode ikke til min ellers så kloke hjerne og rasjonelle tankegang. Jeg kom fram til at det var det som gjorde at jeg hatet ham så intenst!! Fordi JEG var så jævlig blind og dum og i det hele tatt tillot at han kom inn i livet mitt 😡 Anonymkode: 4c7c3...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #14 Del Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var lurt tips til tankesett! Skal gjøre tiden min så mye verdt at knapt et mannfolk slipper gjennom - kun mannen med stor M etterhvert. Anonymkode: 56849...25b Lol med "stor M". Herregud, ta og lær en lekse, som mange flere burde ha lært nå for tiden. Det er bare masse piss ut av dette konservative kjøret som man holder på med og kaller det for "forhold" og annet tullball. Lev ditt eget liv for deg selv og sett deg selv først - drit i såkalt "mann med stor M". Husk at du - og alle andre - oppfører dere som narkomane rusmisbrukere når dere leter etter konservativt piss som heter "forhold" og mikser det med kjemiske fantasier i hjernen som heter "forelskelse", som bare er midlertidig rus. Anonymkode: b0a65...be1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 10. april #15 Del Skrevet 10. april Det er veldig bra at du er sint, da har du "våknet" fra elendigheten du har gått i. Da kommer du deg også videre mye fortere. Men selv om du ønsker at han skal bli ute for en ulykke, må du ikke gjøre han noe, bruk det bare i tankene dine. Om kort tid vil du føle deg lettet over at det er slutt, og da slutter også sinnet mot han. Gå ut å feire og slipp jubelen løs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #16 Del Skrevet 11. april Den beste straffen mot ekser er å ha et godt liv uten dem. Anonymkode: 075f4...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #17 Del Skrevet 11. april Kutt all kontakt, og ta vare på deg selv. Ikke ofre han et eneste ord, hverken muntlig eller skriftlig. Anonymkode: 34ad3...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå