Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Jeg er på 4-måneders engasjement i et statlig firma. jeg har nå jobbet 3 av de 4 mnd, og er i ferd med å søke på utlyste FASTE stillinger i firmaet. (jeg ble ansatt i dette engasjementet med tanke på de faste stillingenen som nå er utlyst).

jeg holder på å søke på stillingene, og er veldig spent på om jeg får en av de. det jeg lurer på gjelder fravær... jeg var hos tannlegen for en stund siden, og må tilbake for å borre + operere ut en visdomstann hos kirurg... i arb.tia. jeg har vært hos fysioterapeut, og har visst kronisk betennelse i musearmen min. i en alder av 26 år ja :forvirret: fysioen vil jeg skal komme til behandling og trening 2 ganger i uka. i arb.tia...

Jeg hater å være mye borte i arbeidstia, men sånne ting som dette får man jo bare gjort mellom 8 og 4 liksom. nå lurer jeg på om jeg skal utsette fysioterapien, for jeg er redd dette skal innvirke resultatet av min søknad på de faste stillingene. de kan enten tenke: pokker å mye hu der er borte

eller: herregud, hun der feiler det mye. ansetter vi henne vil det gå en måneds tid, og så begynner sykemeldingene å komme.

hva hadde dere gjort? det er viktig for meg å få en av de faste stillingene, og jeg vil ikke ødelegge min sjanse med å være borte stadig vekk :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var tidligere utleid konsulen / freelance, og gikk i en periode mye til fysioterapaut. Var heldig å fant ei som hadde "langdag" to ganger i uka. Prøvde å kapre disse timene. Men når det ikke gikk, dro jeg dit på slutten av min egen arbeidsdag, og belastet fleksitidskontoen min.

Håper du finner ei løsning som gjør at du får nødvendig behandling NÅ, uten at det reduserer sjansen for ansettelse!

Hvis ikke fysioterapauten er fleksibel er det enten å finne en som er det, eller be om å få flekse/jobbe inn fraværet.

Som ansatt har man krav på inntil to timer fravær med lønn pr mnd til slikt, men det er neppe nok...

GOD BERDING, OG LYKKE TIL!

Skrevet
Som ansatt har man krav på inntil to timer fravær med lønn pr mnd til slikt, men det er neppe nok...

:overrasket:

Hvor har du det fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...