Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forhold med en mann jeg er svært glad i, når vi er sammen gjør jeg det jeg kan for han, jeg gjør alt jeg kan for at vi skal ha det fint, å ordner det meste i hjemmet. Jeg prøver å fortelle hva jeg trenger fra han, jeg er ikke helt urimelig, ønsker at han skal bruke tid med meg, være fysisk når vi er sammen og noen ganger iløpet av dagen vise at han er glad i meg. Det kan være en melding med et hjerte, en melding der han sier han savner meg, har sagt det mange ganger, men han nekter, han mener jeg må forstå at noen gang er livet hektisk så han har ikke tid til dette. Når jeg har noe jeg trenger hjelp med, bil eller hus, så er det alltid vanskelig, jeg får beskjed om å spørre andre rundt meg om hjelp, samtidig får jeg ofte melding at han ikke kan snakke for han er å hjelper noen med noe. Er jeg urimelig når jeg reagerer på oppførselen? den siste tiden har jeg sluttet å gjøre fine ting for han som jeg gjorde før siden han behandler meg slik, men det er ikke for meg, jeg tror om jeg behandler han fint, vil han gjøre det samme. til nå har han ikke gjort det, men tror faktisk han ikke er glad nok i meg, ser det når jeg skriver, så blir nok singel snart..... usj det var ikke det jeg ønsket med dette innlegget, men vet med meg selv at jeg vil være med noen som ønsker å være fysisk med meg, som vil gjøre en innsats for at vi skal ha det bra, han jeg er med nå håner å ler av meg for tydeligvis så må menn bli drittsekker når noen behandler de bra. det som er litt ironisk er at han er på kvinneguiden, å leser det meste, men han vil aldri i livet forstå at det jeg nå skriver er om han

Anonymkode: 4be3a...c1f

• Hjerte 13
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok ikke så interessert i deg egentlig 

Anonymkode: 13cb5...ab5

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Uff.. han høres ikke så investert ut.. hva får du ut av forholdet?

Anonymkode: 43a40...e5f

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er viktig å kunne behandle sine nærmeste på en fin måte uten en forventning om å få noe tilbake.

Det er også helt ok å gå hvis man ikke føler seg ønsket. 

Anonymkode: b31cb...7f8

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Uff, han høres ut som min kjæreste. Det var jeg som nettopp skrev tråden om «lunken kjæreste». Hva er det med enkelte menn?? De er sikkert glad i oss på sin måte, og er kanskje fornøyd med det de har, men de har kanskje ikke behov for de store følelsene og den nære emosjonelle kontakten? Mens vi lengter etter mer kjærlighet, mer initiativ, mer komplimenter, mer hjelp når vi trenger hjelp, mer tilstedeværelse, mer nærhet og er større følelser av likeverdig partnerskap. For det er dette vi gjør alt vi kan for å tilby dem. Men så sitter vi der med skjegget i postkassa da, og en vond klump i magen..

Klem til deg❤️ Nysgjerrig på hvilke svar du får❤️

Anonymkode: 5944c...34a

• Liker 5
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig å forstå innlegget ditt.  Du kan knapt skrive norsk.

Anonymkode: 55c2d...874

• Liker 2
Skrevet

Det koster ikke så mye med noen kjærtegn, en melding, en Rose, et kyss når en passerer hverandre. Mange av oss menn er nok dårlige på dette, så mange tenker bare ikke på at slike små ting betyr så mye i en hverdag som det gjør.

Når du gjør han oppmerksom på hva du føler og han ikke klarer å ta til seg dette så tviler jeg på at det vil bli bedre i fremtiden.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

han jeg er med nå håner å ler av meg

👆= god nok grunn for å dumpe.

Lykke til ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

A Woman Treats You How She Wants To Be Treated First.

Then She Treats You How You Treat Her.

Anonymkode: 58bbd...906

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er i et forhold med en mann jeg er svært glad i, når vi er sammen gjør jeg det jeg kan for han, jeg gjør alt jeg kan for at vi skal ha det fint, å ordner det meste i hjemmet. Jeg prøver å fortelle hva jeg trenger fra han, jeg er ikke helt urimelig, ønsker at han skal bruke tid med meg, være fysisk når vi er sammen og noen ganger iløpet av dagen vise at han er glad i meg. Det kan være en melding med et hjerte, en melding der han sier han savner meg, har sagt det mange ganger, men han nekter, han mener jeg må forstå at noen gang er livet hektisk så han har ikke tid til dette. Når jeg har noe jeg trenger hjelp med, bil eller hus, så er det alltid vanskelig, jeg får beskjed om å spørre andre rundt meg om hjelp, samtidig får jeg ofte melding at han ikke kan snakke for han er å hjelper noen med noe. Er jeg urimelig når jeg reagerer på oppførselen? den siste tiden har jeg sluttet å gjøre fine ting for han som jeg gjorde før siden han behandler meg slik, men det er ikke for meg, jeg tror om jeg behandler han fint, vil han gjøre det samme. til nå har han ikke gjort det, men tror faktisk han ikke er glad nok i meg, ser det når jeg skriver, så blir nok singel snart..... usj det var ikke det jeg ønsket med dette innlegget, men vet med meg selv at jeg vil være med noen som ønsker å være fysisk med meg, som vil gjøre en innsats for at vi skal ha det bra, han jeg er med nå håner å ler av meg for tydeligvis så må menn bli drittsekker når noen behandler de bra. det som er litt ironisk er at han er på kvinneguiden, å leser det meste, men han vil aldri i livet forstå at det jeg nå skriver er om han

Det er noen spørsmål og svar man trenger for å konkludere her. Når han hjelper andre, hvem prater vi om da? Unger, foreldre, søsken, eller perifere venner? Jeg synes svaret her sier en del. Er det hans andre nærmeste, så er det vel helt greit. Prioriterer han eksen, kollega eller en venn foran deg, så gjør du helt rett i å konkludere med at han ikke prioriterer deg. Et unntak er dersom dere har avtalt et forhold hvor dere har vært deres hushold, som særboere, og ikke ønsker å forholde dere til flere hus & hjem.

Det samme med svaret på om hva er det som er hektisk? Om det er en jobb med krav til stor tilstedeværelse, eller egne unger, så er jeg enig med han. Har han det ikke travelt, men ikke gidder å prioritere deg, så er jeg på din side.

Det siste momentet er om dere har diskutert forholdet deres, hvem dere er, hva dere vil, og hvordan det skal være? Jeg er heller ikke veldig romantisk av meg, og trenger ikke 7 hjerte-meldinger i løpet av dagen fra samboeren, men kan finne et kompromiss om det er viktig for henne. Det er vel kanskje det siste det handler mest om, kompromisse på de fleste områder, en middelvei begge kan leve godt med. 

Anonymkode: ad31a...4fa

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har selv vært en av de som har gått inn i en dårlig vane i et langvarig forhold, og ikke vist nok kjærlighet eller respektert min (x)-kone sitt kjærlighetsspråk fullt ut, men har jobbet med meg selv etter at jeg gikk fra forholdet.

Det er noe å forstå i større grad andre sin psykologi og behov, og forstå at man får et bedre forhold med å gjøre en litt ekstra innsats for å vise kjærlighet på den andres språk

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (11 minutter siden):

Jeg har selv vært en av de som har gått inn i en dårlig vane i et langvarig forhold, og ikke vist nok kjærlighet eller respektert min (x)-kone sitt kjærlighetsspråk fullt ut, men har jobbet med meg selv etter at jeg gikk fra forholdet.

Det er noe å forstå i større grad andre sin psykologi og behov, og forstå at man får et bedre forhold med å gjøre en litt ekstra innsats for å vise kjærlighet på den andres språk

Men ikke alle ønsker et slikt forhold. Da er man rett og slett ikke så kompatible som man ønsker å være, og det er jo helt greit. 

Jeg tror ikke TS vil finne lykke i kjærligheten ved å forsøke å endre denne mannen. Det er så store endringer som må skje, så det er mer sannsynlig at hun vil bli værende i et konstant jag etter oppmerksomhet fra han og han vil føle seg mer og mer presset og føle seg utilstrekkelig. Begge vil ende opp bitre mot hverandre. 

Anonymkode: 01362...032

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn har ikke det samme følelsesregisteret som damer. Derav at de ikke ser nødvendigheten av så mye kontakt eller bekreftelser

Anonymkode: 7aae6...fa0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man må være to for å danse tango 💃🕺

Anonymkode: d4645...3b2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at du vil aldri bli fornøyd med ham. Selv om han forandrer væremåten sin litt. Gjør det slutt før du binder deg til ham med unger og diverse. 

Min mann er av den ulla der, han GR små forandringer men faller alltid tilbake til gamle fakter. 

Jeg har endelig skjønt etter 25 år at han elsker ikke meg, han elsker aller fordelene med å ha meg. 

Så jeg har tatt et valg, jeg har fortalt ham at når minstemann er blitt mer selvstendig så stikker jeg. Null sex, han trenger ikke å spørre engang, jeg avskyr tanken. Jeg gidder ikke ta kampen med ham engang om å splitte opp hjemmet, jeg setter bare alle mine verdier over på barna. Jeg sa at jeg drifter i hva du velger å gjøre med informasjonen, jeg er her for barna og ikke for deg!.

For på mine eldre dager så skal jeg kose meg og nyte livet, jeg skal ikke stresse med en mannebaby. 

Anonymkode: 62200...fd1

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er barnslig kravstort å nærmest kreve «søte» meldinger. Er det ikke naturlig, så har det heller ingen verdi.

Jadde min kjøreste mast om dette, så hadde det blitt slutt ettersom jeg ville sett det som «needy» og usexy.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (14 minutter siden):

Jeg synes det er barnslig kravstort å nærmest kreve «søte» meldinger. Er det ikke naturlig, så har det heller ingen verdi.

Jadde min kjøreste mast om dette, så hadde det blitt slutt ettersom jeg ville sett det som «needy» og usexy.

Jeg tolket det ikke som at det var fraværet av søte meldinger som var hovedproblemet her... 

For min del er en søt melding ikke verdt en dritt om en er alene om å dra lasset eller å vise omsorg og omtanke. 

Anonymkode: 62200...fd1

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri greit å prioritere noen andre enn sin partner, hvis denne prioriteringen går utover forholdet, noe det helt klart gjør her. 

Anonymkode: b40d8...ab6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Menn har ikke det samme følelsesregisteret som damer. Derav at de ikke ser nødvendigheten av så mye kontakt eller bekreftelser

Anonymkode: 7aae6...fa0

Tull.

Der handler om personlighet, ikke kjønn.

Anonymkode: 58bbd...906

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Disse tingene burde komme av seg selv, helt naturlig. Blir helt feil at du skal mase på han om dette. Du må ta han for den han er, eller bli singel. Enig at det ikke virker til at han elsker deg 

Anonymkode: 7d9aa...d41

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Uff, han høres ut som min kjæreste. Det var jeg som nettopp skrev tråden om «lunken kjæreste». Hva er det med enkelte menn?? De er sikkert glad i oss på sin måte, og er kanskje fornøyd med det de har, men de har kanskje ikke behov for de store følelsene og den nære emosjonelle kontakten? Mens vi lengter etter mer kjærlighet, mer initiativ, mer komplimenter, mer hjelp når vi trenger hjelp, mer tilstedeværelse, mer nærhet og er større følelser av likeverdig partnerskap. For det er dette vi gjør alt vi kan for å tilby dem. Men så sitter vi der med skjegget i postkassa da, og en vond klump i magen..

Klem til deg❤️ Nysgjerrig på hvilke svar du får❤️

Anonymkode: 5944c...34a

Egentlig ikke. 
Det dere gjør er å velge mennesker (at han er man er helt irrelevant) som med all tydelighet signaliserer at de ikke er spesielt gira. Og så velger dere å vektlegge det at dere er gira. Og det er et helt greit valg. Men det å velge seg en «lunken» partner har konsekvenser. Og når man gjør valg, må man ta konsekvensene. Misliker dere konsekvensene? Vektlegg i en partner mer om hen er glad i dere enn om dere er glad i han. Eller vektlegg det i det minste like mye.

Man kan ikke endre folk. Det å forsøke er fånyttes, irrasjonelt og respektløst. Særlig om det er ens partner, og selv om den endringen er «bry deg mer».

Anonymkode: c75da...252

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...