AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:23 #1 Del Skrevet tirsdag kl 21:23 Har noen smakt denne? Hva syns dere, dere som har smakt? Og hva med de to andre rettene, kylling korma og pølsegryte? Er kylling korma’en litt spicy, eller helt mild? Anonymkode: 09c78...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:05 #2 Del Skrevet tirsdag kl 23:05 Orker ikke støtte bloggere/influensere. Lag heller maten selv eller eventuelt kjøp Toro eller Fjordland. Støtter man disse helvetes bloggene blir man heller aldri kvitt dem. Støtter man dem ikke må de finne seg en ordentlig jobb i stedet for å vise seg frem på Instagram. Anonymkode: cc647...6b0 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:56 #3 Del Skrevet onsdag kl 07:56 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har noen smakt denne? Hva syns dere, dere som har smakt? Og hva med de to andre rettene, kylling korma og pølsegryte? Er kylling korma’en litt spicy, eller helt mild? Anonymkode: 09c78...3fc Lasagnen er helt grei. Synes det er litt mye pepper i den. Hjemmelaget smaker fortsatt best, men den er en grei erstatning på travle dager. Kormaen var jeg ikke spesielt fornøyd med, kjøttet var hardt og minte mer om svinekjøtt enn kylling. Den var ikke sterk. Pølsegryten er vel ikke Ida Gran Jansens oppskrift? Den er vel Gildes egen. Anonymkode: 9afb9...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:03 #4 Del Skrevet onsdag kl 09:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lasagnen er helt grei. Synes det er litt mye pepper i den. Hjemmelaget smaker fortsatt best, men den er en grei erstatning på travle dager. Kormaen var jeg ikke spesielt fornøyd med, kjøttet var hardt og minte mer om svinekjøtt enn kylling. Den var ikke sterk. Pølsegryten er vel ikke Ida Gran Jansens oppskrift? Den er vel Gildes egen. Anonymkode: 9afb9...5c3 Hvor har du kjøpt lasagnen? Jeg har sett etter den i flere butikker, men uten resultat. Anonymkode: 1d8e3...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet onsdag kl 19:06 #5 Del Skrevet onsdag kl 19:06 Har smakt både lasagnen og pølsegryten. Lasagnen var god den, men Toro er bedre (men nå elsker jeg Toro sin lasagne) Pølsegryten var bare helt ok, ingen stor hit og blir nok ikke gjenkjøp. Vi likte den bedre enn det barna gjorde. Kjøpte begge på Coop obs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:09 #6 Del Skrevet onsdag kl 20:09 Bare smakt pølsegryta og den er god. Anonymkode: 0d531...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:02 #7 Del Skrevet onsdag kl 22:02 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Lasagnen er helt grei. Synes det er litt mye pepper i den. Hjemmelaget smaker fortsatt best, men den er en grei erstatning på travle dager. Kormaen var jeg ikke spesielt fornøyd med, kjøttet var hardt og minte mer om svinekjøtt enn kylling. Den var ikke sterk. Pølsegryten er vel ikke Ida Gran Jansens oppskrift? Den er vel Gildes egen. Anonymkode: 9afb9...5c3 Spiste lasagnen idag, og er helt enig med deg, det var for mye pepper i den. Syns det bare smakte pepper, faktisk. Konsistensen ellers var god, den var saftig, og det liker jeg, men bortsett fra pepperet var det lite smak i den. Blir nok ikke kjøpt igjen. Anonymkode: 09c78...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:05 #8 Del Skrevet onsdag kl 22:05 Kartoffel skrev (2 timer siden): Har smakt både lasagnen og pølsegryten. Lasagnen var god den, men Toro er bedre (men nå elsker jeg Toro sin lasagne) Pølsegryten var bare helt ok, ingen stor hit og blir nok ikke gjenkjøp. Vi likte den bedre enn det barna gjorde. Kjøpte begge på Coop obs. Jeg også liker Toro sin, den halvveis hjemmelaga, hvor man steker kjøtt selv og legger lag på lag. Men den (som mye annet Toro og lignende) er full av tilsetningsstoffer. Det var det jeg likte med idéen til Ida Grans samarbeid med Gilde, at middagene skulle være «som hjemmelaget», uten tilsetningsstoffer. Anonymkode: 09c78...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet onsdag kl 22:11 #9 Del Skrevet onsdag kl 22:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg også liker Toro sin, den halvveis hjemmelaga, hvor man steker kjøtt selv og legger lag på lag. Men den (som mye annet Toro og lignende) er full av tilsetningsstoffer. Det var det jeg likte med idéen til Ida Grans samarbeid med Gilde, at middagene skulle være «som hjemmelaget», uten tilsetningsstoffer. Anonymkode: 09c78...3fc Men det er jo fryktelig enkelt å lage lasagne da - trenger absolutt ikke Toro. Hvit saus: helmelk, smør, mel, gulost, salt og pepper Rød saus: stekt kjøttdeig, hallene tomater, kan tilsette litt tomatpasta, salt, pepper, og kan bruke krydre som oregano, timian eller rosmarin, hvis man vil være fancy. Legge lasagneplater, rød saus, lasagneplater hvit saus, osv. Toppe med ost. Man trenger absolutt ikke noe kompliserte greier til lasagne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:15 #10 Del Skrevet onsdag kl 22:15 katties skrev (3 minutter siden): Men det er jo fryktelig enkelt å lage lasagne da - trenger absolutt ikke Toro. Hvit saus: helmelk, smør, mel, gulost, salt og pepper Rød saus: stekt kjøttdeig, hallene tomater, kan tilsette litt tomatpasta, salt, pepper, og kan bruke krydre som oregano, timian eller rosmarin, hvis man vil være fancy. Legge lasagneplater, rød saus, lasagneplater hvit saus, osv. Toppe med ost. Man trenger absolutt ikke noe kompliserte greier til lasagne. Jeg er ikke så glad i den type tomatsaus som du beskriver, må evt ha litt mer goodies i sausen😊 Syns det tar tid å lage lasagne helt fra bunn, gjør det iblant, men noen ganger trenger man en litt lettere versjon😊 Anonymkode: 09c78...3fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet onsdag kl 22:24 #11 Del Skrevet onsdag kl 22:24 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke så glad i den type tomatsaus som du beskriver, må evt ha litt mer goodies i sausen😊 Syns det tar tid å lage lasagne helt fra bunn, gjør det iblant, men noen ganger trenger man en litt lettere versjon😊 Anonymkode: 09c78...3fc Jeg glemte helt: må ha løk- og hvitløkspulver oppi! Ellers kan du jo bare putte oppi de krydrene Toro har oppi. Er man glad i lasagne kan man blande opp en stor batch, så går ting litt raskere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:27 #12 Del Skrevet onsdag kl 22:27 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Orker ikke støtte bloggere/influensere. Lag heller maten selv eller eventuelt kjøp Toro eller Fjordland. Støtter man disse helvetes bloggene blir man heller aldri kvitt dem. Støtter man dem ikke må de finne seg en ordentlig jobb i stedet for å vise seg frem på Instagram. Anonymkode: cc647...6b0 Og hva er en "ordentlig jobb" mener du? Anonymkode: fb96c...770 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:43 #13 Del Skrevet onsdag kl 23:43 katties skrev (1 time siden): Jeg glemte helt: må ha løk- og hvitløkspulver oppi! Ellers kan du jo bare putte oppi de krydrene Toro har oppi. Er man glad i lasagne kan man blande opp en stor batch, så går ting litt raskere Jeg trenger gulrøtter og stangselleri i små terninger oppi, løk og hvitløk (ikke pulver, men oppskjært løk og hvitløk), og noe god kraft, da begynner det å ligne på noe😊 Anonymkode: 09c78...3fc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:50 #14 Del Skrevet torsdag kl 05:50 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 1.05): Orker ikke støtte bloggere/influensere. Lag heller maten selv eller eventuelt kjøp Toro eller Fjordland. Støtter man disse helvetes bloggene blir man heller aldri kvitt dem. Støtter man dem ikke må de finne seg en ordentlig jobb i stedet for å vise seg frem på Instagram. Anonymkode: cc647...6b0 Hvorfor vil du bli kvitt dem? Matbloggerne er veldig inspirerende. Jeg har plukket med meg flere av Ida Grans oppskrifter fra nett - gratis. Det er gode oppskrifter, fine bilder, strukturerte oppskrifter. Nå lager jeg all mat fra bunnen. Men hadde ikke hatt noe i mot å støtte henne dersom jeg kjøpte ferdigmat. Anonymkode: 637d0...158 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet torsdag kl 06:53 #15 Del Skrevet torsdag kl 06:53 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 1.05): Orker ikke støtte bloggere/influensere. Lag heller maten selv eller eventuelt kjøp Toro eller Fjordland. Støtter man disse helvetes bloggene blir man heller aldri kvitt dem. Støtter man dem ikke må de finne seg en ordentlig jobb i stedet for å vise seg frem på Instagram. Anonymkode: cc647...6b0 Jeg vet ikke om du kanskje ikke er kjent med hva hun driver med, men det er jo nettopp det å lære folk å lage mat fra bunnen av. Hun kar kommet ut med ferdigrettene sine for å kunne tilby folk som IKKE kan lage selv (f.eks. travle småbarnsforeldre, eldre som omtrent ikke ser, og de som bare ikke gidder) et sunnere alternativ. Hun tar altså bare ulike veien for å prøve å gi folk bedre kosthold. Endret torsdag kl 07:00 av katties 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:29 #16 Del Skrevet torsdag kl 07:29 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvor har du kjøpt lasagnen? Jeg har sett etter den i flere butikker, men uten resultat. Anonymkode: 1d8e3...350 På Extra. Anonymkode: 9afb9...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:01 #17 Del Skrevet torsdag kl 10:01 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og hva er en "ordentlig jobb" mener du? Anonymkode: fb96c...770 Alt. Kokk, lege, tannlege, lagermedarbeider, farmasøyt, kontormedarbeider, fysioterapeut, regnskapsmedarbeider, butikkmedarbeider, dyrlege, vaskekone osv. Skal jeg fortsette? La Gilde lage ferdigmat med ens navn på og posere med trutmunn og pupper på Instagram er IKKE jobb! Hvem som helst kan vel få navnet sitt på et produkt om de bretter seg ut i sosiale medier. Anonymkode: cc647...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:04 #18 Del Skrevet torsdag kl 10:04 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt. Kokk, lege, tannlege, lagermedarbeider, farmasøyt, kontormedarbeider, fysioterapeut, regnskapsmedarbeider, butikkmedarbeider, dyrlege, vaskekone osv. Skal jeg fortsette? La Gilde lage ferdigmat med ens navn på og posere med trutmunn og pupper på Instagram er IKKE jobb! Hvem som helst kan vel få navnet sitt på et produkt om de bretter seg ut i sosiale medier. Anonymkode: cc647...6b0 Hun er jo kokk. Samt øk-adm utdannelse. Og har utviklet et produkt. Anonymkode: 637d0...158 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:05 #19 Del Skrevet torsdag kl 10:05 katties skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke om du kanskje ikke er kjent med hva hun driver med, men det er jo nettopp det å lære folk å lage mat fra bunnen av. Hun kar kommet ut med ferdigrettene sine for å kunne tilby folk som IKKE kan lage selv (f.eks. travle småbarnsforeldre, eldre som omtrent ikke ser, og de som bare ikke gidder) et sunnere alternativ. Hun tar altså bare ulike veien for å prøve å gi folk bedre kosthold. Haha! Oh, the irony! Den retten er jo helfabrikata og ikke laget fra bunnen av. Er jo minst like ultraprosessert dette som Toro. Kanskje mer også siden Toro er en base man tilsetter friske råvarer selv, mens dette er helfabrikata. Mye kan sies om Toro, men halvfabrikata er ihvertfall bedre enn helfabrikata. Anonymkode: cc647...6b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:08 #20 Del Skrevet torsdag kl 10:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er jo kokk. Samt øk-adm utdannelse. Og har utviklet et produkt. Anonymkode: 637d0...158 Men hun er blogger/influenser som flasher pupper og lepper også. Det hun lever av. Men godt hun er kokk som hun kan leve av når hun blir for gammel til å spille på pupper og lepper i sosiale medier. Det er selvfølgelig positivt. Anonymkode: cc647...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå